Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا داریم هر دو هفته یکبار به شما گزارش دهیم که چه سوژه‌هایی را که شما به ما پیشنهاد داده‌اید و نتیجه پیگیری خبرگزاری دانشجو چه بوده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دو هفته بیشتر از آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموشی نمی گذرد، که با سیل عظیمی از مشکلات و سوژه‌های دانشگاهی مواجه شدیم؛ مشکلاتی که در بدو ورود به دانشگاه، دانشجویان را آزرده!

 

فکر کردیم شما را هم در جریان بگذاریم، شما هم به عنوان همراهان همیشگی ما بدانید که دانشجویان دانشگاههای مختلف چه گلایه‌هایی به ما کردند و نتیجه پیگیری همکارانمان چه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این پس هر دوهفته یکبار با این سری از گزارش‌های «آنچه شما از ما خواستید» از حال و هوای دانشگاه‌های سراسر کشور باخبر می شوید.

 

آب آشامیدنی با طعم آهک

در دانشگاه ارومیه، دانشجویان خوابگاهی از وضعیت آب آشامیدنی این دانشگاه گله داشتند. یکی از دانشجوی دختر این دانشگاه ارومیه می گوید: ما دانشجویان خوابگاهی از آهکی بودن آب آشامیدنی خوابگاه رنج می بریم و در کانال های تلگرامی نیز وضعیت نامناسب آب دانشگاه ارومیه را بازتاب دادیم؛ اما دقیقا ۳ سال است که هیچ اتفاقی نیفتاده و از این آب به اجبار استفاده می کنیم.

 

برای پیگیری این مشکل، سراغ عبدالناصرنظریانی، معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه رفتیم. وی می گوید: ما از چند ماه پیش با صندوق رفاه دانشجویی مکاتبه داشتیم و برآیند هزینه‌ای که کردیم، در حدود ۱۴ میلیارد تومان هزینه بهبود کیفیت آب دانشگاه است.

نظریانی ابراز امیدواری کرد تا آخر امسال، با کمک صندوق رفاه دانشجویی طرح بهبود کیفیت عملیاتی به اتمام برسد.(مشروح این خبر را اینجا بخوانید)

 

البته مشکلات دانشجویان دانشگاه ارومیه به اینجا ختم نشد و آنها به کباب‌های بدون گوجه‌شان هم واکنش نشان دادند. یکی از دانشجویان در این رابطه می گوید: وقتی برای خوردن غذا به رستوران سلف رفتیم، متوجه شدیم که اقلام غذایی مثل گوجه فرنگی از برنامه غذایی حذف شده است. ما این موضوع را به شورای صنفی دانشگاه ارومیه انتقال دادیم و البته احتمال می دهیم که به خاطر گرانی، گوجه از برنامه غذایی رستوران های دانشگاه حذف شد.

 

 

سراغ دبیر شورای صنفی دانشگاه ارومیه رفتیم؛ او که از ماجرای اعتراض دانشجویان خبر داشت، می‌گوید: از همان ساعات اولیه  موضوع را به مدیریت امور رستوران‌های دانشگاه ارومیه انتقال داده و نامه نوشتیم. در این نامه خواستار برخورد و جریمه سریع پیمانکار‌های خطاکار شدیم. البته دبیر شورای صنفی دانشگاه مشکل دیگر تحویل با تاخیر غذا به دانشجویان را هم متذکر شد.

 

رامین رزمی، مدیر رستوران‌های دانشگاه ارومیه است. او با اشاره به جزئیات این اتفاق، به خبرنگار ما می گوید: ما هیچ برنامه برای اضافه کردن گوجه فرنگی به برنامه غذایی این هفته نداشتیم؛ برخی پیمانکار‌ها خودسرانه گوجه‌ فرنگی را به برنامه غذایی اضافه کرده بودند. اینکه می‌گویند به خاطر مشکلات مالی در تامین اقلام غذایی به مشکل برخوردیم، کذب است.

مدیر رستوران‌های دانشگاه ارومیه می گوید: ما در تأمین اقلام غذایی هیچ مشکلی نداریم و هر برنامه غذایی که تدوین کرده باشیم  پیمانکاران موظف هستند به دانشجویان ارائه بدهند.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

تجمع دانشجویان شهید مدنی آذربایجان در روز دوم دانشگاه!

این بار این مشکلات رفاهی سر از خوابگاه المهدی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی درآورده و باعث شده تا تعدادی از دانشجویان این خوابگاه با تجمعی، اعتراض خود را به این موضوع و به خصوص نسبت به کیفیت غذا نشان دهند.

 

هادی، یکی از دانشجویان خوابگاه المهدی این دانشگاه می‌گوید: هنوز چند روزی از آغاز سال تحصیلی نگذشته که باز هم مشکلات خوابگاه شروع شده است. مشکل ما فقط غذای سلف نیست، اتاق‌ها آینه و رخت آویز ندارند، نظافت هم به موقع انجام نمی‌شود؛ این‌ها صدای دانشجویان را درآورده است.

 

بعد از بررسی های بیشتر و صحبت با برخی دیگر از دانشجویان، سراغ محسن فلاح، مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان رفتیم. او می‌گفت: در منوی غذای سلف دانشگاه اشتباهی رخ داده بود. به جای اینکه غذای برنجی برای شام پخت شود، غذای دیگری پخت شد و دانشجویان به حجم غذا اعتراض داشتند که با اطلاع رسانی، این مشکل رفع شد. (گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

درد و دل‌های یک استاد حق‌التدریس اصفهانی/ لوله‌کش ساختمان از ما بیشتر حقوق می‌گیرد!

اما بعد از ارسال پیامی از مشکلات اساتید حق‌التدریس اصفهانی و گلایه‌هایی که در خصوص مشکلات کارشان عنوان می شد، پای درد و دل با یک استاد نشستیم.

 

 

او می گفت: انگار دانشگاه غیر انتفاعی برای مدیری ساخته شده که مدتی پولی به جیب بزند و برود، وقتی با یکی از مسئولان دانشگاه غیر انتفاعی اصفهان صحبت کردم، به من گفت: دانشگاه خودم برایم مهم است، نه بقیه غیر انتفاعی‌ها!

 

بیمه اساتید حق التدریس، یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی بود که موسوی زاده به آن اشاره کرد و گفته: با اینکه بیش از ۱۰ سال سابقه حضور در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی را دارم، اما به طور ساعتی بیمه می‌شوم و در طول این مدت ۵۷۶ روز بیمه دارم که به دو سال هم نمی‌رسد. پیشنهاد می کنیم حتما مشروح صحبت‌های این استاد را بخوانید.

 

البته نا گفته نماند که انجمن صنفی اساتید حق التدریس اصفهان برای حل مشکلات این اساتید کارهای بسیاری انجام داده؛ از جمله نامه ای را برای عارف، رییس کمیسیون آموزش مجلس فرستاده که نامه هنوز به دست او نرسیده است. این انجمن طوماری هم برای حل مشکلات اساتید حق التدریس نوشته و به امضای اساتید اسیر استانها هم رسیده ولی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

اشتباهی که سامانه انتخاب واحد را مختل کرد

یکی از از دانشجویان مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی دیلمان-لاهیجان نیز در پیامی به خبرگزاری دانشجو، از وجود مشکل سیستم آموزشی این موسسه خبر داد. او گفته که سیستم آموزشی سما سامانه قطع شده و دانشجویان برای انتخاب واحد سردرگم هستند.

 

 

به همین بهانه سراغ مشکین مژه، معاون آموزشی موسسه آموزشی عالی دیلمان رفتیم. او با تائید این مشکل در انتخاب رشته دانشجویان می گوید: متاسفانه یکی از کارمندان بخش ای تی، بر روی نرم افزار سما سامانه پسورد گذاشته بود و این امر موجب اختلال در سیستم شد. با کمک شرکت سما سامانه توانستیم مشکل را حل کنیم و البته مجبور شدیم سرور را عوض کنیم.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

دانشجویانی کلافه از وضعیت نابسامان رفاهی و آموزشی

خبرها حاکی از این است که حال این روزهای دانشگاه رازی و شورای صنفی آن هم چندان مساعد نیست؛ به طوری که مشکلات این دانشگاه، دانشجویان را کلافه کرده و سخن از شورای صنفی ناکارآمد به میان است.

 

یکی از عدم تعمیرات خوابگاه در تابستان می گوید و آن یکی هم از وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی، مخصوصا سرویس‌های بهداشتی خواهران در ساختمان های پردیس کشاورزی گله می کند. دانشجویی از عملکرد ضعیف معاونت فرهنگی دانشگاه رازی شکایت کرده و دیگری از مشکلات دانشکده کشاورزی و عدم توجه مسئولین برای کسب مهارت های دانشجویی می گوید.

 

البته اعضای شورای صنفی دانشگاه هم این موضوعات را تائید کرده و از عملکرد منفعلانه شورا گله دارند. با همه این موضوعات، پرونده دانشگاه رازی هنوز باز است و همکاران ما بدنبال برقراری ارتباط با مسئولان دانشگاه و پیگیر رفع این مشکلات هستند.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

ترم بالایی‌ها یا ورودی‌جدید‌ها؛ جدال بر سر خوابگاه

همان هفته اول ماه مهر مشکل خوابگاه و دانشجوی خوابگاهی به سراغ دانشجویان دانشگاه ملایر رفت و باعث ایجاد اعتراض شد. یکی از دانشجویان معترض افزایش بیش از اندازه دانشجویان ورودی جدید را مشکل اصلی می داند و می گوید: همزمان با ورود به دانشگاه با مشکل خوابگاه مواجه شدیم. دانشگاه در جواب به ما گفته که ۱۱۰۰ دانشجو از سازمان سنجش درخواست داشتیم ولی ۱۷۰۰ دانشجو به ما تحویل دادند.

 


او ضمن اشاره به مشکلات رزرو غذا و هزینه خوابگاه می افزاید: دانشجویان ترم بالایی را از خوابگاه‌ها بیرون کردند تا ترم اولی‌ها را در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دهند...

 

اما محمودیان، دبیر شورای صنفی دانشگاه ملایر چیز دیگری می گفت. او می گوید: دانشگاه ملایر تعهد دارد به دانشجویان ورودی جدید از سال ۹۶ به بعد تا ۴ ترم خوابگاه دولتی اختصاص دهد؛ اما با توجه به اینکه امسال پذیرش دانشجویان نوورود بیشتر از سال‌های گذشته بود، علاوه بر خوابگاه‌های دولتی تعدادی خوابگاه در سطح شهر نیز در نظر گرفته شده که با نرخ دولتی به دانشجویان اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

او با بیان اینکه چیزی که دانشجویان مبنی بر دستور دانشگاه به خوابگاه‌های خودگردان داده تا دانشجویان ترم بالایی را پذیرش نکنند وجود ندارد، می افزاید: مشکل اینجاست که برخی افراد ثبت نام اینترنتی را انجام ندادند و اکنون مدعی دریافت خوابگاه هستند. قطعا اولویت با افرادیست که در اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی برای دریافت خوابگاه ثبت نام کرده بودند.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

ناگفته نماند معاونت دانشجویی دانشگاه ملایر نیز با صدور جوابیه‌ای، عدم اسکان دانشجویان ترم بالایی دانشگاه ملایر را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر و با برنامه ریزی‌های انجام شده، تمامی دانشجویان ورودی جدید، ورودی ۹۶ و سایر دانشجویان روزانه واجد شرایط در خوابگاه‌ها با نرخ دولتی اسکان یافته و در حال حاضر دانشگاه ملایر ظرفیت خالی برای اسکان دانشجویان داشته و مشکلی از بابت فراهم نمودن خوابگاه برای دانشجویان وجود ندارد.

درخواست ۱۰۰۰ دانشجوی تفرشی برای رسیدگی به سنوات آموزشی
دانشجویان سنواتی دانشگاه تفرش هم در پیامی به خبرگزاری دانشجو، خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند. این دانشجویان که ورودی سال ۹۳ هستند و حالا ۹ ترمه شده‌اند، باید تا بهمن ماه شهریه را کامل پرداخت کنند و به همین دلیل، اقدام به جمع آوری امضا کرده‌اند.

دبیر کمیته حقوقی شورای صنفی دانشگاه تفرش می‌گوید: بسیاری از دانشگاه‌های کشور این موضوع را برای دانشجویان حل کرده‌اند و از دانشجویان ترم ۹ هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند. دانشگاه تفرش نیز تا سال ۸۸ زیرمجموعه دانشگاه امیرکبیر بوده و خیلی از اساتید ما از اساتید امیرکبیر هستند و سطح بالایی دارد، اما مشکل اینجاست که خود دانشگاه امیرکبیر هم تا ترم ۱۰ را نیز سنوات آموزشی محسوب می‌کند.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

اعتراض دانشجویان هرمزگانی به افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های دانشگاه

در هرمزگان نیز، برخی از دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های دانشگاه تجمع کردند. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان در این خصوص می گوید: دانشجویان دانشگاه نسبت به اینکه نرخ کرایه اتوبوس‌ها افزایش یابد معترض هستند، چرا که این سرویس‌ها فاقد هرگونه امکاناتی هستند و چون دانشگاه هرمزگان، دولتی است، معتقدند باید سرویس‌ها نیز رایگان باشند.

 

برای این موضوع پای صحبت علی اکبر شیخی فینی، رئیس دانشگاه هرمزگان نشستیم(اینجا بخوانید). او می گفت: اکثر دانشجویانی که در این تجمع شرکت داشتند، ساکن خوابگاه‌های واقع در محوطه دانشگاه بوده اند!


رئیس دانشگاه حرف جالبی زد؛ می گفت: خوابگاه این دانشجویان در پردیسی واقع شده که کلاس‌ها برگزار می‌شوند! این دانشجویان بیشتر دغدغه رفت و آمد به شهر را داشتند.

 

او افزود: موضوع حل و فصل شده؛ بحث اصلی دانشجویان، نرخ کرایه‌های اتوبوس‌ها بوده که می‌گفتند کرایه ۲ هزار تومان برای آن‌ها سنگین است. ما از تابستان با حمایت استانداری و سازمان اتوبوسرانی استان برای حل این مسئله وارد مذاکره شده بودیم که قیمت پیشنهادی بر اساس مسافت و تعرفه را ۳۵۰۰ تومان اعلام کردند؛ اما این چانه زنی به اینجا ختم شد تا نرخ کرایه‌ای که از دانشجویان اخذ می‌شود، همان ۲ هزار تومان شود؛ البته ۳ سالی می‌شود که این نرخ تغییری نداشته است.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

دانشجویان خوابگاهی ترم ۵ ارشد دانشگاه قم سرگردان در اتاق ۳۰ تخته

و اما از دانشگاه قم، دانشجویان ترم ۵ کارشناسی ارشد دانشگاه قم به موضوع سنوات اعتراض داشتند. ظاهرا این دانشگاه به دانشجویان ترم ۵ ارشد خوابگاه نمی‌دهد. یکی از دانشجویان معترض می گوید: حدود ۴۰ نفر هستیم که با چنین مشکلی مواجه شدیم. چون ترم ۵ هستیم دانشگاه قم به ما خوابگاه نمی‌دهد. یک اتاق ۳۰ تخته که مخصوص مهمانان است را به طور موقت به ما تحویل دادند. این اتاق برای دانشجویانی است که در حد یکی دو شب به عنوان مهمان می‌خواهند در دانشگاه اقامت کنند.

 

برای پیگیری این موضوع با احسان دلیریان، دبیر شورای صنفی دانشگاه قم گفتگو کردیم. او کمبود ظرفیت خوابگاه دانشگاه قم را تائید کرده و گفت: سال گذشته پیگیری کردیم یکی از دانشکده‌ها که بافت خوابگاهی دارد را به خوابگاه تبدیل کنند؛ که موافقت نشد. وی قول داد که پیگیری لازم را برای تکلیف دانشجویان ترم ۵ کارشناسی ارشد انجام داده و نتیجه را اطلاع رسانی کند.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

دانشگاه آزاد نیشابور سرویس حمل و نقل ندارد

در دانشگاه آزاد نیشابور نیز سرویس‌های حمل و نقل دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است. عزیزآبادی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیشابور در این باره می گوید: دانشگاه آزاد نیشابور با شهر فاصله‌ قابل توجهی دارد. البته این دانشگاه تنها دانشگاه دور از شهر نیشابور نیست و دانشگاه کشاورزی و دولتی نیشابور هم در این مسیر هستند و این مسئله باعث ایجاد مشکلات گوناگونی برای دانشجویان شده است.

 

او می افزاید: دانشجویان دختر در کلاس‌های بعد از غروب آفتاب، امنیت کافی برای استفاده از وسایل نقلیه دیگ برای رفتن به شهر ندارند و این مسئله دغدغه‌ بزرگی برای ما و خانواده‌های دانشجویان ایجاد کرده. در ترم‌های گذشته دانشگاه آزاد نیشابور در شهریه‌ هر ترم، از دانشجویان مبلغی را برای هزینه‌ رفت و آمد دریافت می‌کرد؛ که با اعتراض چند دانشجو، از این ترم این شهریه حذف شده و همین باعث شد که دانشگاه دیگر سرویسی برای رفت و آمد دانشجویان نداشته باشد.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

 

افزایش ۵۰ درصدی اجاره بهای خوابگاه دانشکده تویسرکان

با گذشت یک هفته از مهر، این بار دانشجویان دانشکده تویسرکان با مشکل افزایش اجاره بهای خوابگاه روبرو شده‌اند و این مسئله موجب اعتراض آنان شده است.

 

 

یکی از دانشجویان معترض دانشکده تویسرکان به خبرنگار خبرگزاری دانشجو، می‌گوید: زمانی که در دفترچه کنکور، دانشگاهمان را انتخاب کردیم در دفترچه نامی از تویسرکان نبود و ما با عنوان دانشگاه بوعلی در اینجا قبول شدیم؛ اما زمانی که برای ثبت نام مراجعه کردیم، ما را به دانشکده اقماری تویسرکان ارجاع دادند.

او می‌افزاید: هزینه خوابگاه در سال گذشته ۵۶۰ هزار تومان بود، اما امسال همان خوابگاه با امکانات بسیار ناچیز، به مبلغ یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده که پس از اعتراضات دانشجویان، این اجاره بها به میزان ۸۰۰ تومان کاهش یافت. البته این مبلغ هم برای چنین خوابگاه بدون امکاناتی بسیار زیاد است.

برای پیگیری‌های بیشتر به گفتگو با عطریان، رئیس امور دانشجویی و امور خوابگاه‌های دانشکده تویسرکان نشستیم.  او می‌گوید: دانشکده تویسرکان هیچگونه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه نداشته؛ در دفترچه کنکور هم  قید شده با توجه به امکاناتی که در دانشکده‌ها وجود دارد، خوابگاه تعلق می‌گیرد.

عطریان ادامه می‌دهد: هرساله خوابگاهی را از دانشگاه اجاره می‌کنیم و در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده اجاره این خوابگاه از سوی دانشگاه آزاد حدود دو برابر افزایش پیدا کرده بود؛ که با پیگیری‌های صورت گرفته و با هماهنگی شورای تامین، این مبلغ مقداری کاهش پیدا کرد و به ۸۰۰ هزار تومان رسید.

او می‌گوید: ما هزینه تمام شده را از دانشجو نگرفتیم؛ اگر هزینه تمام شده برای هر دانشجو را حساب کنید، در ۱۰ ماه باید ۱۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند؛ اما ما از دانشجو۸۰۰ هزار تومان دریافت کردیم.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

سوار شدن در اتوبوسی که جای سوزن انداختن نیست
سال تحصیلی جدید برای دانشجویان دانشگاه بجنورد نیز زیاد خوب شروع نشد؛ به گفته دانشجویان؛ کمبود شدید اتوبوس باعث شد ه. گاهی حتی تا ۱۱۰ نفر نیز در یک اتوبوس درون شهری سوار شوند و طی کردن مسیر ۴ کیلومتری بیرون شهر، یقینا خطراتی دارد.

 به همین بهانه سراغ احمد محقر، رئیس دانشگاه بجنورد رفتیم. وی ضمن تائید این مشکل می‌گوید: بسیار پیگیر مسئله ایاب و ذهاب هستیم حتی از وزیر کشور نیز درخواست کمک کرده ایم. اکنون بجنورد حدود ۵۰ دستگار اتوبوس دارد که تعداد ۷ عدد آن و گاهی بیشتر از آن‌ها در اختیار ما قرار دارد.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

تاخیر چند ماهه واریز حقوق کار دانشجویی دانشگاه بجنورد
عده‌ای دیگر از دانشجویان دانشگاه بجنورد نیز به عدم پرداخت حقوق کار دانشجویی شان از سوی دانشگاه بعد از چهار ماه اعتراض داشتند.

 

 

محمدرضا چاه بلندی، عضو شورای صنفی دانشگاه بجنورد در این باره به خبرگزاری دانشجو‌ می‌گوید: طبق آیین نامه باید حقوق کار دانشجویی پایان هر ترم داده شود؛ اما این اتفاق برای همه دانشگاه‌ها افتاده به جز دانشگاه بجنورد.  در ترم‌های گذشته شاهد تاخیر بسیار زیاد واریز این مبلغ بودیم؛ اما متاسفانه در ترم گذشته با وجود اینکه ترم جدید نیز شروع شده، اماهیچ پرداختی برای کار دانشجویی ترم گذشته صورت نگرفته است.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

۸۰۰ هزار تومان بابت هیچ!
برخی دانشجویان پسر ورودی جدید علوم پزشکی بجنورد نیز که ساکن خوابگاه خودگردان ایثار هستند از امکانات پایین شان گلایه داشتند. به گفته دانشجویان؛ این خوابگاه تقریبا چیزی ندارد. اتاق‌ها تخت ندارند و بسیار محیط نامرتب و کثیف است. آن‌ها ۹ نفره در یک اتاق ۱۵ متری خوابیدند و برای این خوابگاه ۸۰۰ هزار تومان نقدی  پرداخت کردند.

 


یکی از دانشجویان می‌گوید: شیشه پنجره اتاق خوابگاه شکسته است و ما خودمان یک پارچه به پنجره وصل کردیم تا جلوی سرمای هوا را بگیرد. ما نیاز‌های اولیه خود را نمی‌توانیم تامین کنیم چه برسد به مسائلی مانند اینترنت و دیگر امکانات فرهنگی. دانشگاه باید پیش از آغاز سال تحصیلی به فکر خوابگاه می‌افتاد.

و، اما عیسی پور، مسئول امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی بجنورد وجود این مشکلات را تائید می‌کند و می‌گوید: از آن جایی که روز قبل از تاسوعا تصمیم به راه اندازی این خوابگاه شد، مشکلاتی وجود دارد. او ادامه می‌دهد که ساختمان دیگری پیدا نشد که امکانات را کامل داشته باشد، به همین دلیل این خوابگاه انتخاب شد. (گزارش کامل را اینجا بخوانید)

ما در خبرگزاری دانشجو همچنان منتظر ارائه پیشنهادات و سوژه ها‌ی شما از طریق شناسه کاربری @snnUni_Admin در تلگرام، گپ و سروش و همچنین دایرکت صفحه اینستاگرام سرویس دانشگاه با ادرس @snnuni هستیم.

همین پایین در بخش «نظرات» هم می‌توانید ما در جریان مشکلات خود بگذارید. مطمئن باشید سوالات و مشکلاتتان بدون پاسخ نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاه خوابگاه دانشجویی سلف دانشگاه سلف دانشجویی سرویس اتوبوس مشکلات صنفی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق

مهدی چنگیزی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برگزاری نخستین دوره یادگیری عمیق (تعاملی) در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد که با حضور مدیران گروه‌های آموزشی در ابتدای نیمسال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در دانشکده‌های واحد اراک برگزار شد، اهمیت یادگیری عمیق در ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانشجویان تبیین و مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: عناوین آموزشی این کارگاه شامل مباحث پداگوژی و ایجاد مهارت در فرایند آموزش، آشنایی با هرم یادگیری، مبانی یادگیری عمیق (تعاملی)، آشنایی با برخی روش‌های کارگروهی، مقایسه روش‌های سنتی و نوین در فرآیند یاددهی و یادگیری، مثلث تدریس، انواع یادگیرنده‌ها و تکنیک‌ها و روش‌های تدریس به آنها، زمینه‌های یادگیری، شیوه‌های تولید محتوای آموزشی و آشنایی با برخی پلتفرم‌های تولید محتوا نظیر Camtasia بوده است.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: این طرح به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و بررسی مزایا و معایب آموزش یادگیری عمیق (تعاملی) به‌صورت پایلوت برای دروس فیزیک ۲ و ریاضی ۲ تعریف شد. بدین منظور از هر استان یک واحد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح انتخاب و پس از معرفی مدرس دروس مورد بحث به سازمان مرکزی در جلسه‌ای اهداف و جزئیات آن برای اساتید تبیین شد.

چنگیزی افزود:‌ از استان تهران، واحد تهران شمال، از استان مرکزی، واحد اراک و از استان آذربایجان شرقی واحد تبریز برای اجرای این طرح گزینش شدند و به‌منظور مقایسه دقیق اثرات یادگیری عمیق با آنچه از آن به یادگیری رایج (سنتی) یاد می‌شود، مقرر شد دو کلاس با ظرفیت ۳۵ نفر با توزیع دانشجویی، سرفصل و زمان برگزاری یکسان از رشته‌های کامپیوتر، صنایع و مکانیک ارائه شود که در یکی از آنها روش‌های یادگیری عمیق پیاده‌سازی شده و دیگری به همان شیوه رایج قبل تدریس صورت پذیرد.

وی مطرح کرد: در کلاس یادگیری عمیق (تعاملی)، استاد به‌عنوان راهنما در کنار دانشجویان حضور دارد و با مشارکت دادن آنها در مباحث درسی، تفهیم مطالب را تسهیل و تعمیق می‌بخشد.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه قبل از شروع نیمسال و برگزاری کلاس‌ها، مطالب و سرفصل دروس در قالب طرح درس به‌طور دقیق مشخص و مطالب ارائه و در هر جلسه تعیین شود، ادامه داد: برای هر جلسه، سه کاربرگ در نظر گرفته‌شده که هر هفته متناسب با مطالب درسی آن جلسه از طریق سامانه کاتب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

چنگیزی توضیح داد:‌ کاربرگ شماره یک شامل خلاصه‌ای از درس هفته جاری بوده که به‌طور کلی اهداف و رئوس درس را بیان می‌کند. دانشجویان موظف هستند پیش از حضور در کلاس با مطالعه کاربرگ شماره یک ضمن آشنایی کلی با مبحث روز، پیش‌زمینه ذهنی برای مطالبی که در کلاس توسط استاد بیان خواهد شد، پیدا کنند. کاربرگ شماره ددو شامل نمونه‌ها و تمریناتی است که در کلاس توسط استاد مطرح و با همکاری دانشجویان حل شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. به‌منظور مشارکت بیشتر دانشجویان در مباحث درسی، بر اساس تکنیک آموزش«پازلی» دانشجویان به هفت گروه پنج نفره تقسیم شدند و فعالیت کلاسی آنها به‌صورت گروهی انجام می‌پذیرد.

وی تشریح کرد: برای سنجش تلاش و نیز معلومات هر یک از دانشجویان، به‌طور تصادفی افرادی انتخاب می‌شوند که باید نحوه حل هر سؤال را برای دیگر دانشجویان به‌طور شفاهی تشریح کند و کاربرگ شماره سه شامل تمرینات پایان هر فصل بوده که به‌عنوان کار در منزل به‌صورت گروهی به دانشجویان ارائه می‌شود تا با مشارکت یکدیگر مسائل مطرح‌شده را حل و پاسخ سؤالات را به استاد ارائه کند. پس از بررسی جواب‌ها توسط استاد، سؤالاتی که به اشتباه حل شده و یا نیازمند توضیح هستند در کلاس مطرح و پس از رفع ابهام و اشکال، به‌طور کامل حل می‌شوند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: علاوه بر این برای هر یک از دانشجویان به انتخاب خود و تأیید استاد، یک یا چند موضوع پژوهشی مرتبط با درس در نظر گرفته می‌شود که دانشجویان ملزم به ارائه شفاهی آن در کلاس‌های بازآموزی هستند. کلاس‌ها بازآموزی در هر ماه یک جلسه برگزار خواهد شد و در آن به موضوعات مرتبط با درس و فراتر از کتاب درسی پرداخته می‌شود.

به گزارش آنا، نخستین دوره کشوری یادگیری عمیق با مشارکت استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و آذربایجان شرقی در نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی