Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری در نشست ستاد اربعین استان سمنان که عصر یکشنبه برگزار شد، ضمن بیان اینکه طرح نائب‌الشهید در اربعین ۹۷ توسط زائران ویژه سه هزار شهید والامقام استان اجرا می‌شود، تأکید کرد: در این طرح فرهنگی، باهدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و قدردانی از شهدا، هر زائر اربعین به نیابت از یک شهید زیارت کرده و عکس آن شهید را نیز بر روی کوله‌پشتی خود نصب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح فضای معنوی خاصی را در اربعین به وجود می‌آورد و همچنین باعث ترویج سیره شهدا و آشنایی نسل جدید با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌شود.

تهیه چارت سازمانی برای موکب‌ها

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه محصولات فرهنگی مناسبی برای تسهیل سفر و زیارت در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت، تأکید داشت: این بسته‌ها شامل ادعیه، کتاب‌ها، بروشورهای فرهنگی، لوح فشرده و ... است که به زائران کمک می‌کند تا در زمینهٔ ترویج اخلاق اسلامی، آداب زیارت، قوانین کشور عراق، احترام به میزبان و ... اطلاعات به دست آورند.

شکری از توزیع بسته‌های فرهنگی برای موکب داران نیز خبر داد و تأکید کرد: توصیه‌نامه‌هایی نیز در کنار کلیپ‌های آموزشی و تبلیغی در اختیار موکب داران قرار می‌گیرد تا درزمینهٔ بهداشتی، خدمت‌رسانی و آداب مهمان‌داری در اسلام بتوانند اطلاعات خوبی را به دست آوردند.

وی افزود: اعزام مبلغ، قاری، مداح و مسئول فرهنگی و خادم در هر موکب پیش‌بینی‌شده تا نوعی سازمان‌دهی نیز در هر موکب اتفاق افتد که این امر در سهولت کارها بسیار می‌تواند کمک کند، همچنین محصولات فرهنگی با زبان کردی، ترکی، فارسی، اردو و عربی تهیه می‌شود.

صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه به‌ضرورت گرامی داشت ایام اربعین اشاره کرد و بابیان اینکه صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعین است، گفت: یکی از ضرورت‌های اربعین، این حضور حماسی و پرشور مردم، ترویج فرهنگ حسینی و گفتمان آن است که همه بشریت فارغ از هر دین و مذهبی زیر بیرق آن جمع می‌شوند.

شکری با تأکید بر اینکه استفاده معرفتی از این مراسم معنوی دیگر ضرورت اربعین محسوب می‌شود، تأکید کرد: تلاش می‌شود تا زائران بهترین بهره را از مراسم اربعین ببرند و از سوی دیگر باید دانست که اربعین به‌عنوان پدیده‌ای که می‌تواند همگرایی جهان اسلام را به همراه داشته باشد، معرفی‌شده ولیکن می‌بایست به قوانین، سنت‌ها و همچنین بزرگان دینی کشورهای دیگر نیز احترام گذاشت.

وی تغییر را دیگر ویژگی اربعین دانست و تأکید کرد: باید بستر به‌گونه‌ای فراهم شود که زائر وقتی به کشور بازمی‌گردد احساس ایجاد تغییر معنوی در درون خود را همراه داشته باشد که متصدیان اجرایی اربعین می بایست به این امر نیز نگاه ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 4423719

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 تبلیغات اسلامی سمنان علی شکری بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان اربعین حسینی مشهد شیراز شهرکرد یاسوج گردشگری خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم

بارش باران در شهرهای نجف و کربلا، حال و هوای خاصی به حرم مطهر امام علی (ع) و حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند