Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@21:58:27 GMT

ارائه سبد کالا به نیمی از جمعیت کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۰۴۵۴

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیگفت: علی رغم تصویب قانون اختصاص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستاییان و عشایر در سال 95 براساس گزارش ها حداکثر اعتبار اختصاص یافته از منابع صندوق تاکنون کمتر از 20 درصد است که این وضعیت نگران کننده ای محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی روند ارائه وام های اشتغالزایی در کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:براساس برنامه مقرر شده با حضور مدیران بانک های کشور، وزیر یا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، روسای کمیته امداد و سازمان بهزیستی و اعضای کمیسیون اقتصادی در اولین هفته آتی کاری مجلس بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه در کمیسیون اقتصادی نشستی درخصوص روند ارائه وام های اشتغالزایی برگزار شود تا به جذب منابع در این بخش کمک شود.

تشریح نحوه تامین منابع ارائه سبد کالا 

پورابراهیمی داورانی افزود:موضوع ارائه سبدهای کالایی به مردم در این جلسه نیز بررسی شد.در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی کشور مصوب شد که از منابع مرتبط با تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها  و همچنین منابع ناشی از تغییر قیمت خوراک شرکت های فولادی و سنگ آهنی ها بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان به سبد کالایی حمایتی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: براساس گزارشی که در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شد مقرر شده در فاز اول حدود 50 درصد از جمعیت کشور از سبد کالایی حمایتی برخوردار شوند.اولویت اول ارائه سبد کالا، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است و امیدوارم با تصمیم دولت از اول آبان ماه بسته های حمایتی کالا برای گروه های متفاوت در کشور داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم با اقدامات مذکور و با توجه به تغییرات نرخ ارز که روند کاهشی در پی گرفته است، بخشی از فشارهای اقتصادی که بر دوش مردم است کاسته شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و  گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی روز سه‌شنبه _۴ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد و گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار قرار گرفت.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی نیز در دستور کار امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

همچنین در نشست امروز قرار است گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار، گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها بحث و بررسی شود.

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جزء ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ نیز در دستور کار نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 747107

دیگر خبرها

  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • ارزبری ۳ میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه