Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حجت‌الاسلام سید‌مهدی خاموشی به زودی با حکمی از سوی سید‌عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب می‌شود.

«سیدمهدی خاموشی» ۵۶ ساله متولد ۱۳۴۱، تهران رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی و هم‌اکنون عضو هیأت امنای این سازمان است.

وی دارای مدرک تحصیلی دکترای فقه و حقوق جزا از مدرسه عالی شهید مطهری است و سابقه ۱۵ سال تدریس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و تحصیلات حوزوی از سال ۱۳۶۰ بخشی از فعالیت‌های او است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاموشی سال ۱۳۸۰ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس سازمان تبلیغات منصوب شد و تا سال ۱۳۹۷ به مدت ۱۷ سال عهده‌دار این مسئولیت بود.

عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در شورای فرهنگی عمومی، عضویت در هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیریت آموزش متوسطه مدرسه عالی شهید مطهری اجرای طرح دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی، عضویت در هیأت علمی دانشگاه و تدریس از جمله دیگر فعالیت‌های حجت‌الاسلام خاموشی است.

از سال ۱۳۸۸ تا هم‌اکنون حجت‌الاسلام علی محمدی سیرت، ریاست این سازمان را برعهده دارد و طی ۹ سال مسؤولیت در این سازمان، تلاش‌های زیادی در راستای احیای موقوفات، ترویج فرهنگ وقف و رونق بقاع متبرکه و آستان امامزادگان کشور داشت.

به گزارش فارس، سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اداره موقوفات فاقد متولی و یا موقوفاتی است که از سوی واقف اداره آن برعهده این سازمان قرار داده شده است. همچنین پرداختن به امور خیریه و عام‌المنفعه و مؤسسات خیریه وابسته به این سازمان از دیگر مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رسیدگی به امور بقاع متبرکه و رونق و احیای فیزیکی و محتوایی آستان امامزادگان سراسر کشور از دیگر مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطوح شهرستان، استان، کشور و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف است که همه ساله با برنامه‌ریزی منظمی انجام می‌شود، همچنین نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور‌های مختلف توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام و حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خاموشی سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در «نمایشگاه روایت خدمت» گذشت

در راستای گرامیداشت هفته شهید،نمایشگاه روایت خدمت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این بنیاد برگزار و خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید، برای بازدیدکنندگان تشریح شد.

به گزارش ایسنا، در راستای گرامیداشت هفته شهید،نمایشگاه روایت خدمت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این بنیاد برگزار و خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید، برای بازدیدکنندگان تشریح شد و بازدید کنندگان نیز نظرات خودشان را درباره این نمایشگاه ابراز کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نوزدهمین مقصد از جلسات نظارت ستادی، به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفت و بعد از بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این سازمان، با توضیحات دست‌اندرکاران از کیفیت عملکرد سامانه «رصد و پایش برنامه عملیاتی» و سامانه «میز خدمات الکترونیک» این بنیاد مطلع شد و در ادامه با حضور در جلسه نظارت ستادی، ضمن استماع گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، به ارائه دیدگاه‌های خود در راستای ارتقا و بهبود عملکرد این سازمان و تقویت خدمت‌رسانی به ایثارگران پرداخت.
رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از غرفه‌های نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این سازمان و تقدیر از همه کسانی که در دوره فعلی و دوره‌های پیشین در این بنیاد برای ارائه خدمت به ایثارگران تلاش کرده‌اند، خدمت و تکریم به خانواده معظم شهیدان و جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: اگر چه پیش از دولت مردمی نیز خدمات قابل توجهی به جامعه هدف این بنیاد ارائه شده بود، اما عطف به نگاه و رویکرد تحولی دولت مردمی، ضروری بود در این دولت بنیاد با نگاهی تحولی، ارتقای خدمات و عملکرد خود از وضعیت فعلی را به وضعیت مطلوب دنبال کند.


وی نخستین گام در رویکرد تحولی در حوزه عملکرد را ارزیابی میزان تحقق اهدافی که قانونگذار و در راس آنها سیاست‌های کلی نظام، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی برای این بنیاد در نظر گرفته‌اند دانست و افزود: در اهداف و مسئولیت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از آنکه مسائل خدماتی مورد توجه قرار گرفته باشد، مسائل و موضوعات فرهنگی مورد تاکید قرار دارد.
دکتر رئیسی خدمات و مسئولیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در قبال ایثارگران را مهم دانست و اظهار کرد: ارائه این خدمات مقدمه تحقق هدف اصلی یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با تشکیل اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورزی، رویکردها و ماموریت‌های لازم برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه ملی و وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش و همین طور ارتباط گرفتن با فعالان حوزه سینما، تئاتر و دیگر عرصه‌های هنری تهیه کند.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌های مناسب ارائه خدمات به جامعه هدف ایثارگران افزود: کیفیت ارائه این خدمات به شکلی باشد که هم باعث احساس بی‌عدالتی نزد خانواده‌های شهدا و جانبازان نشود و هم بازتاب منفی در جامعه نداشته باشد و دیگران هم باور داشته باشند که ارائه این خدمات نه مصداق بی‌عدالتی و تبعیض، بلکه عین اجرای عدالت در قبال از خودگذشتگی و ایثارگری است.
رئیس جمهور در ادامه تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران با محوریت کار فرهنگی و ارائه خدمات به آنان با رویکرد عدالت توزیعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از دیگر مسائل بسیار مهم در ارتباط با خانواده‌های شاهد و ایثارگر و به ویژه فرزندان شهدا، مسئله مسکن و اشتغال است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، لذا در ایجاد زمینه کسب و کار برای فرزندان شاهد باید اهتمام بیشتری داشت.


وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در هر کوی و برزنی هستند که همواره باید برافراشته بماند، تأکید کرد: حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در ساحت‌های مختلف جامعه از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد کرد، از این‌رو باید به آنها به عنوان سرمایه‌های عظیم و پشتوانه‌های استوار نظام نگریست و اجازه نداد که به هیچ عنوان به لحاظ حقوقی،‌ فکری و سلوک فردی و اجتماعی دچار آسیب شوند.
دکتر رئیسی همچنین بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی و مالی بنیاد شهید تأکید کرد و افزود: تلاش کنید تا حد امکان فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید را از بنگاهداری به سمت سهامداری هدایت کنید.
رئیس جمهور در ادامه همه مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را به سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل در مواجهه با گلایه‌های احتمالی خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین مدارا کردن با آنان توصیه کرد.

همچنین مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در بازدید از نمایشگاه «روایت خدمت» بنیاد شهید و امور ایثارگران از غرفه‌های سازمان اقتصادی کوثر، سازمان اموال و املاک کوثر، سازمان سلامت کوثر، صندوق قرض‌الحسنه شاهد، مرکز رشد دانشگاه شاهد، بانک و بیمه دی، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، موسسه اندوخته شاهد و رسانه های بنیاد شهید و امور ایثارگران بازدید و در جریان عملکرد آنها قرار گرفت.

ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر نیز در نمایشگاه «روایت خدمت» بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مهمترین دستاوردهای این سازمان اظهار کرد: عمده تمرکز ما خودکفایی است. ارائه محصولاتی در حوزه اجداد مرغ، ماشین‌های جوجه کشی و الکتروموتورها از اولویت‌های ما در بحث خودکفایی بود.همچنین بخش مولد سازی که در ساخت و سازها و معادن اتفاق افتاده است و نیز موضوع هوشمندسازی و نوآوری از دیگر اولویت‌های ماست. 


فخاری با بیان اینکه در خصوص این سرفصل‌ها مطالب را به رییس جمهور ارائه کردیم، خاطرنشان کرد: مجموعه این موارد باید هم منافع مجموعه‌های ایثارگری را تامین کند و هم به‌ طور عام برای آحاد جامعه ملموس باشد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: در جریان خودکفایی حوزه دام و طیور که اتفاق افتاد توانستیم مانع گران شدن این محصول شویم که به وسیله تحریم‌ها می‌توانست باعث تهدید امنیت غذایی در حوزه گوشت و مرغ شود و در حوزه الکترو موتور و ماشین جوجه کشی هم همین طور بود.

وی اظهار کرد: در این رابطه از ما سوال پرسیدند که آیا توانسته‌ایم خدمتی به مردم کنیم؛ که اعلام می‌کنیم به طور حتم این اقدام مانع گران شدن محصولات شده است، اما بهرحال تحریم‌ها اتفاق می‌افتد و کالا در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و باید مسیرهایی را طی کند که قیمت تمام شده را برای اقسام کالاها بالا ببرد، اما مدیران، متخصصان و کارمندان کوثر توانستند در این حوزه خودکفایی ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه سامانه‌های هوشمند ما هم اعلام آمادگی کردند که در اختیار بخش دولتی قرار گیرند، تاکید کرد: نقد مقام معظم رهبری به وزیر وقت جهاد کشاورزی عدم اطلاعات قابل اتکا بود و سامانه هوشمند در حال حاضر این مسئله را جواب داده و به تمام کشور نیز قابل تسری است.

وی ادامه داد: ما منابع مالی به بنیاد تزریق کردیم که هم به آحاد جامعه و هم به امنیت غذایی کشور کمک خواهد کرد و این موضوع را خدمت رییس‌جمهور و دکتر قاضی زاده هاشمی ارائه دادیم.

پروفسور علی گرجی، رئیس پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان و رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) هم در نمایشگاه «روایت خدمت» بنیاد شهید و سازمان‌های تابعه اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین دستاورد ما در خصوص درمان بیماری صرع در مرکز علوم اعصاب شفا که زیرنظر بنیاد شهید است، می باشد. تمرکز اولیه ما در این مرکز روی این بیماریست و با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم هم به بخش آموزش و هم درمان این بیماری بپردازیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه درمان‌هایی که در این مرکز وجود دارد به جانبازان و خانواده ایثارگران ارائه و در کنار آن به آموزش افراد هم پرداخته می‌شود تا خدمات را به مردم کل کشور ارائه دهند. در مشهد هم مرکزی در همین راستا ایجاد شده است.

گرجی با بیان اینکه آموزش‌ها، روش‌های پیشرفته‌ای است که بیماران صرع را درمان می‌کند، تاکید کرد: البته حدود هفتاد درصد این بیماران با دارو درمان می‌شوند اما در کنار آن سی تا چهل درصد بیمارانی هستند که علیرغم دریافت دارو حملات تشنجی دارند و در مورد این بیماران روشهای خاصی مانند مانیتورینگ طولانی مدت مغز را در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) راه‌اندازی کردیم که بعد از آن اگر نیاز باشد الکترودهای مغزی کار گذاشته می‌شود تا کانون تشنج را پیدا کند و قدم بعد جراحی است که بیمار درمان می‌شود.

رئیس پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان ادامه داد: بالغ بر ۱۴۰ جراحی فوق تخصصی انجام شده که در برخی از بیماران با الکترود گذاری و در برخی دیگر عمل جراحی در حالت هوشیاری بوده که این تکنولوژی در ایران هم وجود دارد و توسط آن بیش از ۸۰ درصد جامعه هدف درمان شده‌ و بیماری صرع آنها کاملا برطرف و تعدادی نیز میزان حملات آنها کاهش یافته است.

محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی نیز از نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش‌های مختلف سلامت، فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاحتی، امور اقتصادی، پژوهشی، دانشگاهی و دانش بنیان بازدید کرد. 

وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید که با همراهی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد در  جریان آخرین دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت. 

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز با حضور در نمایشگاه روایت خدمت و دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هرچه از عمر دولت مردمی سیزدهم بیشتر می‌گذرد مشاهده می کنیم که میزان مطالبات، شکایات و دغدغه‌های خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران کاهش پیدا کرده است که این مهم نشان دهنده آن است که مسئولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با همت بالا و تلاش جهادی درصدد رفع مشکلات و دغدغه‌های جامعه ایثارگری برآمده‌اند.


وی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که تنها دغدغه‌ ما خدمتگزاری به این جامعه ارزشمند باشد و مثل روایت شریف «طبیب دوّار بطبّه» به دنبال کسی که ناراضی باشد، بگردیم و اینطور نباشد که حتی درخواست کننده‌ای از جامعه ایثارگری نیاز به مراجعه به ما برای دریافت خدمات داشته باشد، زیرا تاکید رئیس‌جمهور این است که ما به دنبال رفع مشکل آن‌ها باشیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: ان‌شاءلله همه مدیران مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ چه در مرکز و چه در استان‌ها تمام همت خود را به رفع مشکلات و سختی‌های خانواده های عزیز شهدا و ایثارگران معطوف کنند.
حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: به حمدالله در این نمایشگاه که برای اولین‌ بار در تاریخ بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده، شاهد این هستیم که اقدامات ارزشمند این سازمان در دولت سیزدهم ارائه و به نمایش گذاشته شده است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پایان افزود: امیدواریم که با تلاش بیشتر فعالان رسانه‌ای و همه کسانی که در حوزه افزایش سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی برای مردم فعال‌اند این دستاوردهای مبارک برای مردم بهتر بیان شود؛ چراکه در صورت تحقق این هدف، محل نمایشگاه «به روایت خدمت» نه تنها در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بلکه در جای‌ جای کشور خواهد بود.

رحمت اله حافظی، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره سازمان سلامت کوثر هم در نمایشگاه روایت خدمت در خصوص مهمترین دستاوردهای این سازمان اظهار کرد: در ابتدا به دو موضوع می‌توانیم اشاره کنیم، احیای بیمارستان امام خمینی(ره) کرج که یکی از دستاوردهای مهم بود این مجموعه طی سال گذشته تعطیل شده بود و در حال حاضر با ظرفیت ۶۵ درصد اشغال تخت فعالیت می‌کند و سی تخت ویژه این بیمارستان نیز بطور کامل فعال شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی افزود: بخش سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که  بسیار خوب و در استان  منحصر به فرد است مجددا فعال شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است .
حافظی ادامه داد: از طرف دیگر ما طی سی سال گذشته فقط یک پایگاه امداد آمبولانس در تهران داشتیم، اما طی پنج ماه گذشته، ۱۵ پایگاه امداد آمبولانس در سطح کشور دایر کردیم که تا پایان ماه جاری هم دو پایگاه به این لیست اضافه خواهد شد و در مجموع ۱۷پایگاه استانی خواهیم داشت. تجمیع مراکز درمانی پراکنده‌ای که در حوزهای مختلف بنیاد داشتیم صورت پذیرفت و این مراکز در حال انتقال به سازمان سلامت کوثر می باشد..
حافظی افزود: از ۲۸ بهمن ماه تاکنون مراکزی که در اختیار موسسه توانبخشی ایثار بوده است در شهرهای اراک، همدان، سنندج، کرمانشاه، خرم آباد، ایلام، سمنان، شهرکرد، بجنورد ، بندرعباس، زاهدان، کرمان ، بوشهر و ارومیه طی بیست روز گذشته توسط یک تیم عملیاتی تحویل گرفته شد و فردا هم بیرجند را تحویل خواهیم گرفت.
مدیرعامل و رییس هیئت مدیره سازمان سلامت کوثر افزود: تا ۲۸ اسفند ماه سایر مراکزی که خارج از مجموعه سازمان سلامت کوثر بوده و در حوزه درمانی فعالیت می‌کردند به سازمان سلامت کوثر منتقل می‌شوند.

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با همراهی دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: در مقطعی فرزندان این کشور از جان شیرین خود گذشتند و ایثار کردند و در این مسیر به مقام شهادت و جانبازی و آزادگی رسیدند.
وی ادامه داد: امروز هم روند ایثار در کشور ساری و جاری است و با دستاوردهایی که در این نمایشگاه مشاهده کردیم متوجه شدم این کشور را بیمه خواهد کرد.
سلاجقه با اشاره به اینکه ایثارگران ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح کشور دارند، خاطرنشان کرد: نمونه آثار این عزیزان را در نمایشگاه مشاهده کردیم و دستاوردهای خوبی در بخش‌های زیرساختی، نوآورانه، خلاقانه و فناوری ایجاد کردند و این روحیه و ظرفیتی که ایجاد شده کشور را بیمه خواهد کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه دشمنان و بیگانگان باید بدانند که ما وارثان جنگ و شهادت هستیم، تاکید کرد: ایثارگران ما در همان مسیر حرکت کرده و ظرفیت ها را گسترش می‌دهند و در حقیقت اساس کار ما ایجاد دستاوردهای انبوه در تمام زمینه‌ها است.
وی با بیان اینکه جامعیت مسائل برای او از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در این نمایشگاه عمده مسائل از جمله مسائل فیزیکی و مجازی از جامعیت خوبی برخوردار بودند و امیدوارم ما نیز از این ظرفیت‌ها در بخش فضاسازی برای حفظ محیط‌زیست کشور استفاده کنیم.
سلاجقه در پایان خاطرنشان کرد: در این مسیر از دکتر قاضی‌زاده هاشمی و همکارانشان تشکر می‌کنیم و بازدید از نمایشگاه «روایت خدمت» را به فال نیک می‌گیریم.
همچنین علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت و دبیر هیئت دولت از نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش‌های مختلف سلامت، فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاحتی، امور اقتصادی، پژوهشی، دانشگاهی و دانش بنیان بازدید کرد. 

سخنگوی دولت و دبیر هیئت دولت در  این بازدید که با همراهی معاون رئیس جمهور و رئیس  بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد، در  جریان آخرین دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت.

بهادری جهرمی در بازدید از پایگاه اطلاع رسانی ایثار گفت: اگر از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر در موضوع اطلاع رسانی استفاده شود می‌تواند تاثیرگذاری بیشتر و نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.

از سوی دیگر در جریان برگزاری نمایشگاه «روایت خدمت» و با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت و برخی مدیران بنیاد شهید این تفاهم‌نامه  امضا شد.

این تفاهم‌نامه به منظور همکاری راهبردی در خصوص تعامل بین نهادها و سازمان‌های تحت نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تسهیل شرایط استفاده از خدمات گردشگری و زیارتی جامعه معزز شهدا و ایثارگران امضا شد.

سخنگوی دولت نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با قدردانی از خدماتی که بانک دی به خانواده شهدا و ایثارگران ارائه می‌دهد، اظهار امیدواری کرد با توسعه این خدمات، زمینه جلب رضایت هر چه بیشتر جامعه هدف فراهم شود

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از حمایت و حضور رییس‌جمهور در نمایشگاه «روایت خدمت»

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با صدور پیامی ضمن تقدیر از حضور رییس‌جمهور محترم در بنیاد شهید از حمایت‌های ارزنده وی تشکر کردند.

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه از نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش‌های مختلف سلامت، فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاحتی، امور اقتصادی، پژوهشی، دانشگاهی و دانش بنیان بازدید کرد. 

جانشین فرمانده کل سپاه در  این بازدید که با همراهی دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس  بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر کامیار ثقفی، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد، در  جریان آخرین دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت.
 


سردار فدوی در این بازدید خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران را توفیق بزرگی دانست که اگر این امر محقق شود عاقبت بخیری برای خادمان ایثارگران دارد.


متن پیام به این شرح است:
حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی (زید عزه)
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت
بیست و دوم اسفند ماه همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) که به روز و هفته بزرگداشت شهدا نام گذاری شد، یادآور حماسه های باشکوه مردان و زنان بزرگی است که در تاریخ پرافتخار میهن اسلامی مان فراموش نشدنی است.
هفته بزرگداشت شهدا در سال ۱۴۰۲ با حضور ارزشمند حضرتعالی در بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک نهاد انقلابی که افتخار خدمت رسانی به جامعه معزز ایثارگری را عهده دار می‌باشد، نشان از عمق توجه حضرتعالی به مقوله ایثار، جهاد و شهادت دارد. سخنان عالمانه شما که با شناخت عمیق از مأموریت‌های این نهاد مقدس و انقلابی که برگرفته منویات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاستهای کلی نظام در ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت ابلاغی از سوی مقام معظم له ایراد فرمودید، نقشه راهی برای تمامی تلاشگران عرصه ایثار، جهاد و شهادت خواهد بود.
ابراز خشنودی حضرتعالی از برنامه ها و فعالیت های چشمگیر صورت گرفته در حوزه ایثار، جهاد و شهادت بویژه طی دو سال اخیر، بدون تردید علاوه بر ایجاد انگیزه و دلگرمی کارکنان این نهاد مقدس، موجبات تعالی و پیشرفت بنیاد شهید و امور ایثارگران را فراهم خواهد نمود.
 اینک در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به نمایندگی از جامعه معزز ایثارگری و نیز خادمان عرصه ایثار، جهاد و شهادت ضمن تقدیم بهترین درودها و شادباش ها و آرزوی توفیق برای جنابعالی و دولت معظم از همه بزرگواری ها و حمایت‌های ارزنده شما بویژه حضور پر فروغ دیروزتان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نماییم.

ایام عزت مستدام.

سیدرمضان موسوی‌مقدم
سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی.

نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم در بنیاد شهید و امور ایثارگران  به مناسبت هفته شهید برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنچه در «نمایشگاه روایت خدمت» گذشت
  • اجرای طرح آرامش بهاری در ٨ بقعه متبرکه و امامزاده قوچان
  • درآمد ۱۲ میلیارد تومانی اوقاف مازندران از ۵۳ باغ موقوفی
  • ثبت ۱۷ وقف جدید در استان فارس
  • اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه
  • حدود هزار امامزاده میزبان محفل قرآنی
  • داداش پور خبر داد: اشتغال پاره‌وقت دانشجویان بین‌الملل به زودی اجرایی می‌شود
  • مراسم تحویل سال در بقاع متبرکه با حضور ۲میلیون زایر برگزار می شود
  • نشست خبری سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه
  • استعدادهای قرآنی باید شناسایی شوند/ در محضر قرآن روزبه روز متخلق تر باشید