Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@04:21:37 GMT

آیا فرمانداری ‌‌ساوه‌ ویژه است؟‌

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۱۸۱۳

آیا فرمانداری ‌‌ساوه‌ ویژه است؟‌

درحالی این روزها موضوع فرمانداری ویژه بودن ساوه در ابهام است که معاون سیاسی استاندار مرکزی اعلام کرد: مدارک فرمانداری ویژه بودن ساوه را در اختیار خبرنگاران می‌گذارم. ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ساوه از شهرهای استان مرکزی و یکی از شهرها و مناطق باستانی بازمانده از دوره ساسانی است که از شمال به شهرستان زرندیه و استان قزوین، از جنوب به شهرستان تفرش و استان قم، از شرق به استان تهران و قم و از غرب و جنوب غربی به استان همدان و شهرستان کمیجان محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 87 و در پی تصمیم هیئت دولت وقت مصوب شد تا شهرستان ساوه که دومین شهر بزرگ و صنعتی استان مرکزی قلمداد می‌شود با اختیارات خاص به عنوان فرمانداری ویژه معرفی شود.

فرمانداری ویژه یکی از مراکز دولتی وابسته به وزارت کشور است که ازنظر سلسله‌مراتب اداری فراتر از فرمانداری و رده پایین‌تر از استانداری قرار دارد به طوری که فرمانداری ویژه بخش عمده‌ای از اختیارات استانداری را دارد و تشکیلاتی است که از فرمانداری گسترده‌تر، توانمندتر و بزرگتر ولی از استانداری کوچکتر و محدودتر است.

این مرکز در شهرستان‌هایی که سه شاخص از میان شاخص‌های پنج‌گانهٔ‌ خاص را دارا هستند، تاسیس می‌شود که شهرستان ساوه به عنوان تنها استان مرکزی است که دارای فرمانداری ویژه است.

هرچند فرمانداری ویژه شدن برای شهرستان ساوه در روی کاغذ می‌تواند یک مزیت باشد اما در فعل و عمل متاسفانه شهرستان ساوه به رغم تمام ظرفیت‌هایی که بعضا ظرفیت‌های منحصر به فردی هستند نتوانسته آنطور که شایسته این شهرستان است موثر باشد.

به طوری که در سال‌های اخیر این موضوع بارها مورد انتقادات مسئولان شهری قرار گرفت طوری که رئیس شورای شهر ساوه اواخر سال 96 با انتقاد از وضعیت فرماندار ویژه بودن ساوه اعلام کرد " ساوه فقط عنوان فرمانداری ویژه را یدک می‌کشد".

در کنار این اسفندماه 96 بهاروند فرماندار ساوه هم از این وضعیت انتقاد کرد و اظهار داشت "ساختار فرمانداری ویژه ساوه ضعیف بوده و اختیارات مدیران ساوجی محدود است".

مستندات لازم برای باقی بودن ساختار فرمانداری ویژه ساوه ارائه خواهم داد

درحالی که در هفته های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر برداشته شدن عنوان فرمانداری ویژه از فرمانداری ساوه به گوش می‌رسد مسئولان ارشد و اصلی شهرستان ساوه با انتقاد از این اتفاق احتمالی به شدت واکنش نشان دادند، هرچند در این مدت مسئولان ارشد استانی تنها به یکی، دو مصاحبه محدود بسنده کردند.

با این حال فتح‌الله حقیق معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم نسبت به سوالی مبنی بر حذف فرمانداری ویژه از فرمانداری شهرستان ساوه واکنش نشان داد و اظهار داشت: ساختار فرمانداری ویژه شهرستان ساوه همچنان به قوت خود باقی است زیرا این مصوبه دولت است و هیچ نهاد و ارگانی حق دخالت و تصمیم گیری در این خصوص را ندارد.

حقیقی افزود: برای برخورداری از ساختار فرمانداری ویژه چند ویژگی وجود دارد که باید هر شهرستان ساوه داشته باشد و در سال 1387 با تصمیم هیئت وزیران 9 شهرستان در سطح کشور از ساختار فرمانداری ویژه برخوردار شدند و شهرستان ساوه نیز جزو این شهرستان‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه که به عنوان قانون و دستورالعمل مصوبه دولت است حذف شدنی نیست، گفت: در سال 1387 با تصمیم هیئت وزیران 9 شهرستان از جمله شهرستان ساوه در زمره شهرستان‌هایی قرار گرفتند که از ساختار فرمانداری ویژه برخوردار شدند و بنابراین فرمانداری ساوه همچنان ویژه است و با همین ساختار باقی خواهد ماند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: به منظور پایان دادن به این شایعات مستندات و مدارک لازم در این خصوص وجود دارد و پنج شنبه که جلسه پرسش و پاسخ در شهرستان زرندیه داریم مستندات لازم را به خبرنگاران ارائه خواهم داد.

به گزارش تسنیم، حال باید دید این بار هم این وعده همچون وعده‌های پیش‌تر که داده شد و هیچگاه تحقق نیافت قولی تحقق نیافتنی است یا این بار معاون سیاسی استاندار مرکزی مدارکی که اعلام کرده را در اختیار اهالی رسانه استان می‌گذارد؟

گزارش از لیلا گراوند

انتهای پیام/ش

R41371/P4001/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان شازند یکی از قطب های تولید ماهیان سردابی در استان

رستمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شازند گفت: شهرستان شازند با توجه به اینکه به لحاظ اقلیمی و آب و هوایی جز شهرستان‌های پربارش استان مرکزی است و به طور متوسط ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی سالیانه، منابع آبی خیلی خوب و مناسبی برخوردار هست در این شهرستان پرورش ماهیان سردابی رونق بسیار خوبی دارد .

در حال حاضر ۱۹ واحد پرورش ماهیان سردابی در سطح شهرستان فعال هستند که سالیانه به طور متوسط ۱۳۰۰تن تولید ماهیان سردابی دارند.

یکی از مجموعه های جدید و تاسیس و مدرن و پر ظرفیت ما همین مجموعه است که با تولید سالیانه ۲۰۰ تن ماهی سردابی و همچنین تولید بچه ماهی یکی از قطب‌های تولید ماهیان سردابی در سطح استان مرکزی است.

این مجموعه در دوسال گذشته کار خود را شروع کرده و در سال جاری به بهره برداری رسیده است و درحال حاضر با ظرفیت کامل در حال فعالیت است.

ضمن اینکه یکی از مجموعه‌هایی است که در آن کارآفرینی هم مدنظر بوده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت سواحل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی
  • تکذیب انتقال تیم پرحاشیه ایران به مشهد
  • چرا باید به روستا‌های ساوه سفر کنیم؟
  • شهرستان شازند یکی از قطب های تولید ماهیان سردابی در استان
  • جمع خوانی قرآن در ساوه
  • استفاده از ظرفیت ها در راستای کاهش تصادفات در مرکزی الزامی است
  • ۱۳ پروژه عمرانی در شهرستان رباط کریم افتتاح شد
  • چرا باید به روستاهای ساوه سفر کنیم؟
  • ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه صنعت کشاورزی
  • نگاهی به یک برنامه تاریخی نوروزی/ همه‌چیز در یک خانه قدیمی می‌گذرد