Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@18:28:30 GMT

لبخند نوزاد در هر سني نشانه چيست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۱۸۶۹

لبخند نوزاد در هر سني نشانه چيست؟

خبرگزاري آريا -
لبخند زدن بچه‌ها از زمان تولد شروع مي‌شود
وقتي نوزاد دلبندتان به چشم‌هاي شما خيره مي‌شود و لبخند مي‌زند، مسلما دلتان غنج مي‌زند اما احتمالا اعتماد چنداني به لبخندش نداريد؛ چون معلوم نيست که اين لبخند براي ابراز علاقه و نشانه تمايل او به برقراري ارتباط است يا فقط يک حرکت غيرارادي است که هيچ کنترلي رويش ندارد!
نوزادها معمولا لبخند واکنشي (اختياري و در پاسخ به لبخند ديگران) را تا قبل از 8 ماهگي شروع نمي‌کنند اما لبخندهاي قبل از 8 ماهگي هم گفتني‌هاي زيادي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع لبخند زدن بچه‌ها از زمان تولد شروع مي‌شود اما فقط وقتي خواب هستند، لبخند مي‌زنند.
لبخند نوزادان تا يک ماهگي
لبخند زدن نوزاد از زمان تولد تا يک ماهگي، هيچ پيام احساسي در بر ندارد. لبخندها بي‌اختيارند و معمولا زماني اتفاق مي‌افتد که نوزاد خواب‌آلود بوده يا در مرحله REM خوابش است؛ مرحله REM مرحله‌اي از خواب است که در آن بيشترين رويا را مي‌بينيم و با حرکات سريع چشمي همراه است.
منشا لبخند نوزاد زير قشر مغز است و با بلوغ نوزاد، کاهش مي‌يابد؛ به همين خاطر است که نوزادان نارس بيشتر از نوزادان طبيعي که بعد از پايان 37 هفتگي متولد شده‌اند، لبخند مي‌زنند.
بعضي‌ها تصور مي‌کنند نوزادها در حال دفع گاز معده، لبخند مي‌زنند و براي همين لبخند او را نشانه دفع گاز مي‌دانند اما اينطور نيست.
منشا لبخند نوزاد زير قشر مغز است و با بلوغ نوزاد، کاهش مي‌يابد
لبخند نوزاد يک تا دو ماهه
حدود يک يا دو ماهگي، نوزادها کم کم واکنش به محيط اطراف را شروع مي‌کنند. اولين لبخند نوزاد شما در بيداري کامل، بين هفته 6 تا 10 اتفاق مي‌افتد.
در اين سن، مغز نوزاد شما در حال تکامل است، ديدش هم بهتر مي‌شود و کم‌کم مي‌تواند صورت شما را بشناسد. نوزاد شما اوايل بيشتر به محرک‌هاي شنوايي مثل صداي موسيقي يا صداي مادر و پدر پاسخ خواهد داد. بعد واکنش‌هاي او نسبت به محرک‌هاي ترکيبي ديداري و شنيداري شروع مي‌شود.
آخرين چيزي که باعث مي‌شود نوزاد لبخند بزند، صرفا محرک‌هاي ديداري است.
لبخند نوزاد 2 تا 6 ماهه
اين باور که «هرچه زودتر لبخند بزند، بهتر است»، درست نيست. اما اگر نوزادي تا 3 ماهگي لبخند نزند، بايد به متخصص کودکان مراجعه کنيد. البته که نبايد او را مجبور به لبخند کنيد اما وقتي اين کار را انجام داد، لذتش را ببريد!
وقتي دلبندتان 2-3 ماهه مي‌شود، متوجه خواهيد شد که موقع لبخند زدن، مستقيم به شما نگاه مي‌کند. همين موقع‌هاست که نوزادان به تعامل رو در رو واکنش بيشتري نشان مي‌دهند.
حالا مي‎توانيد براي او شکلک‌هاي بامزه درآوريد تا فرزندتان بخندد!
از 4 تا 6 ماهگي، کودک شما شروع به لبخند زدن مي‌کند بعد نگاهش را برمي‌گرداند.
نوزادان کم کم ياد مي‌گيرند که احساسات‌شان را تنظيم کنند و شادي‌شان بسيار شديد است. پس بگذاريد نگاهش را از شما بگيرد، بعد دوباره که به شما لبخند مي‌زند، توجهش را به خود جلب کنيد.
لبخند از 6 ماهگي تا يکسالگي
در اين مدت لبخندهاي متفاوتي از فرزندتان خواهيد ديد. به عنوان يک قانون کلي، لبخند زدن با دهان باز نسبت به لبخند با دهان بسته احساس شادي بيشتري نشان مي‌دهد. کودک‌تان کم کم شروع به بازي با خنده‌اش مي‌کند.
در 8-9 ماهگي، فرزند شما بيشتر در موقعيت‌هاي تعاملي و به عنوان راهي براي ارتباط با اطرافيان لبخند خواهد زد بنابراين حتما به او واکنش نشان دهيد و لبخندش را بي‌پاسخ نگذاريد.
منبع: ninisite.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند که یک نوزاد دختر از شکم یک مادر فلسطینی که به همراه همسر و دخترش در حمله رژیم صهیونیستی در شهر رفح غزه به شهادت رسیده بود، به دنیا آمد.

به گزارش فرارو، به گفته مقامات بهداشت فلسطین آن‌ها گفتند که در حملات اسرائیل ۱۹ نفر کشته شدند که در بین قربانیان ۱۳ کودک از یک خانواده بودند.

محمد سلامه، پزشکی که از نوزاد تازه متولد شده مراقبت می‌کند، گفت که این نوزاد با وزن ۱.۴ کیلوگرم (۳.۰۹ پوند) و در یک سزارین اورژانسی به دنیا آمد. مادرش در هفته ۳۰ بارداری بود.

این نوزاد در بیمارستان رفح در کنار یک نوزاد دیگر در یک دستگاه انکوباتور قرار داده شد و روی سینه اش عبارت "نوزاد شهید صابرین السکنی" نوشته شده بود.

نوزاد کوچولو نزدیک به مرگ بود و برای نفس کشیدن می‌جنگید. بدن کوچک او روی یک تکه فرش کوچک قرار داشت و پزشکان با تنفس دهان به دهان برای زنده نگه داشتن او تلاش کردند. او زنده ماند.

دکتر محمد سلامه گفت: می‌توان گفت پیشرفت‌هایی در وضعیت وی وجود دارد، اما وضعیت همچنان در خطر است. این نوزاد باید در این زمان در شکم مادر می‌بود، اما او از این حق محروم شد. دکتر سلامه او را یک دختر یتیم نارس توصیف کرد.

اما او تنها نیست. رامی الشیخ عموی این نوزاد گفت که ملک خواهر ۴ ساله این نوزاد که در این حمله کشته شد، می‌خواست نام خواهر جدیدش را روح بگذارد. او گفت: ملک از به دنیا آمدن خواهرش خوشحال بود.

احلام الکردی مادربزرگ روح هم گفت: او دختر پسر عزیزم است. من از او مراقبت خواهم کرد. او عشق من است، روح من. او خاطره‌ای از پدرش است.

دکتر سلامه گفت که نوزاد سه تا چهار هفته در بیمارستان می‌ماند. بعد از آن ما رفتن او را به خانه عمه یا عمو یا پدربزرگش خواهیم دید. اینجا بزرگترین فاجعه است. حتی اگر این کودک زنده بماند، او یتیم به دنیا آمده است.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، ۱۳ کودک در حمله به خانه دوم شهید شدند. دو زن نیز در آن حمله کشته شدند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره حمله به رفح گفت: شبه نظامیان از جمله مجتمع‌های نظامی، پست‌های پرتاب و افراد مسلح مورد حمله قرار گرفتند.

بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در رفح جمع شده اند و به دنبال سرپناهی برای مقابله با تهاجمات اسرائیلی هستند که در شش ماه گذشته بسیاری از نوار غزه را ویران کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته است که برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان فلسطینی، حمله گسترده‌ای را در رفح انجام ندهد.

مقامات بهداشت فلسطین می‌گویند تاکنون بیش از ۳۴۰۰۰ نفر در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

دیگر خبرها

  • ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر
  • راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم
  • راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر + فیلم
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه
  • فیلم| تولد یک نوزاد فلسطینی پس از شهادت مادرش در بمباران
  • لبخند تارتار به دبل برد مورایس! (عکس)