Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، غلام‌حسین خانی عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن روز روستا و عشایر اظهار داشت: باهدف جمع آوری اطلاعات روستا‌ها جهت تامین مسکن مناسب و سیاست گذاری و برنامه ریزی در روستاها، طرح آمارگیری روستایی از سال ۱۳۸۲ هر ۵ سال یکبار توسط بنیاد مسکن با همکاری اداره آمار ایران  در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی فزود: چهارمین مرحله آمارگیری روستایی، امسال با ۳۰۴ روستا در استان اصفهان آغاز خواهد شد که آمار تخصصی این ورستا‌ها با کمک بومیان آن مناطق مشخص می‌شود که از این ۳۰۴ روستا چه تعدادی مقاوم سازی شده و چه تعدادی نیاز به مقاوم سازی دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه در آمارگیری مسکن روستایی سال ۹۲ مشخص شد ۲۰۵ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور وجود دارد که با رشد جمعیتی‌ای که وجود دارد در سال ۱۴۰۴ به ۲۳۶ هزار واحد مسکونی خواهیم رسید، تاکید کرد: برای هر سال باید ۵۸۰۰ تسهیلات برای بهسازی مسکن روستایی کشور تخصیص داده شود که تا پایان سال ۱۴۰۴ حداقل ۸۵ درصد از این واحد‌ها مقاوم سازی شود.

وی افزود: طرح آمارگیری روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود که در استان اصفهان توسط تیم ۶۸ نفره آمارگیر انجام می‌شود که این طرح به پشتوانه علمی اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران اجرا می‌شود.

وی عنوان داشت: طرح پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی منازل در برابر بلایای طبیعی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و هم‌اکنون نیز هموطنان روستایی می‌توانند با مراجعه به شعب شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بهسازی واحد‌های مسکونی ثبت نام کنند.

وی در خصوص واحد‌های مسکونی شهری تصریح کرد: ۳۰۴۵ واحد مسکونی شهری در دست ساخت داریم که ۲ هزار و ۲۳۷ مورد مربوط به سال گذشته و ۸۰۸ مورد آن در سال ۹۷ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 279 برگ سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر تهیه و تحویل شده است افزود: از سال 1375 صدور اسناد مالکیت را در آغاز کرده ایم و ما به عنوان وکیل مردم در روستاها نقشه‌های مورد نیاز را تهیه می‌کنیم و توسط شورا و دهیاری آن‌ها را ثبت می‌کنیم و برای روستاها سند مالکیت صادر می‌کنیم که تاکنون برای 210 هزار واحد مسکونی نقشه‌ تهیه و سند مالکیت آماده شده است.

وی افزود: از سال 94 قیر رایگان در اختیار روستائیان قرار گرفتت و تاکنون 59 هزار و 300 تن به ارزش تقریبی 522 میلیارد ریال به استان اختصاص دادیم که حدود 10 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای قیر رایگان مرحله اول امسال در نظر گرفته شده است.

خانی عنوان داشت: ساخت مسکن برای خانو‌اده‌های دارای دو معلول را آغاز کرده‌ و 102 واحد را در روستاها شروع کردیم؛ در شهرها هم 443 مورد را داشتیم که واحد برای آن‌ها تهیه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در مورد کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: از23 آبان ماه 96 همکاران ما در منطقه سرپل ذهاب مستقر شدند و برای 11861 واحد مسکونی و تجاری تشکیل پرونده کردند و مورد ارزیابی قرار دادند و تسهیلات آن‌ها را پیگیری و پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه حدود 7 هزار واحد خانه‌های احداثی است که در سرپل ذهاب پرونده تشکیل شده است که تخریب و آواربرداری و پی‌کنی این واحدها توسط بنیاد مسکن به صورت رایگان انجام می‌شود که تاکنون اقدامات اولیه در این مورد صورت گرفته است و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی در این میزان واحد داریم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می شود3000 واحد مسکونی که توسط بنیاد مسکن اصفهان در منطقه سرپل ذهاب از اردیبهشت ماه سال جاری، آواربرداری و گودبرداری آن‌ها آغاز شده است تا مهرماه سال آینده به پایان برسد.

وی تاکید کرد:  از ظرفیت خیران در شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، خوانسار حتی استان های دیگر جهت ساخت و ساز برای افراد بی بضاعت استفاده کرده ایم که درخواست ما از خیران این است که کمک‌هایشان را در بخش‌های عمومی هزینه کنند.

وی در پایان یادآور شد: نیروهای سپاه و بسیج به صورت نامحسوس در مناطق محروم و مناطق زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارند بطوریکه بعضا ما هم حتی آن‌ها را نمی‌شناسیم و در ساخت واحدها و در آورابرداری کمک‌هایی انجام داده‌اند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل، گفت: سال گذشته ۲۳۲ روستای استان اردبیل طرح های آبرسانی توسط بسیج سازندگی اجرایی شده است. - اخبار استانها -

عباس نوظهور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اظهار داشت: بسیج سازندگی 508 میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی استان اردبیل کرد

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان اردبیل در سال گذشته مجموعا 508 میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی از قبیل مسکن، راه، آب‌رسانی، سیل‌بند، مدرسه، آسفالت، مسجد و غیره هزینه کرده است.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل افزود: در سال گذشته همچنین 135 مسکن مددجویی با هماهنگی کمیته امداد ساخته شد و همچنین 65 کیلومتر راه روستایی احداث و تحویل هموطنان شد.

نوظهور با بیان اینکه در سال گذشته 236 مورد آب‌رسانی در روستاهای استان انجام شد، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به 508 روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد و همچنین قرار است مطابق پیش‌بینی انجام شده در مجموع 8 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل از جمله ساخت هزار واحد مسکن ملی هزینه شود.

وی وام‌های اشتغال‌زایی پرداخت شده در سال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: از محل تبصره 18 برای سال گذشته 205 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافته بود که 57 درصد آن به مبلغ 135 میلیارد تومان تاکنون جذب و به حساب متقاضیان به عنوان وام اشتغال‌زایی پرداخت شده است و قرار است تا خرداد ماه سال جاری این پرداختی ها ادامه داشته باشد.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل به فعالیت‌های گسترده گروه‌های جهادی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: 2 هزار و 400 گروه جهادی با تخصص‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها هستند.

نوظهور از برنامه‌های این سازمان همزمان با هفته گرامیداشت بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در این ایام قرار است گروه‌های جهادی اعم از علمی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و غیره در مناطق عشایری و روستایی حاضر شده و خدمات ارائه کنند.

وی بیان کرد: در این ایام 25 واحد مسکن مددجویی، احداث 10 کیلومتر جاده روستایی، تحویل طرح آبرسانی در 7 نقطه، 4 سیل بند، 15 مدرسه، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب