Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@22:43:35 GMT

پرخوابی شبانه؛ عامل سکته در مردان سفیدپوست

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۲۷۹۱

پرخوابی شبانه؛ عامل سکته در مردان سفیدپوست

به گزارش جهان نيوز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مردان سفیدپوستی که بیش از 9 ساعت در شب می‌خوابند، ریسک ابتلا به سکته مغزی را تا 71 درصد افزایش می‌دهند.

محققان آمریکایی در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مردان سفیدپوست بیش از مردان سیاه پوست در معرض سکته مغزی هستند.پژوهشگران می‌گویند: مشکلات مربوط به حافظه و تمرکز، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی از پیامدهای کم‌خوابی هستند، از طرفی پرخوابی نیز مشکلات خاص خود را دارد و مطالعات جدید نشان می‌دهد که خواب بیشتر از 9 ساعت در شب، به میزان قابل توجهی ریسک سکته مغزی در افراد به خصوص مردان سفید پوست را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «پرخوابی شبانه یک علامت هشدار برای مردان سفیدپوست است که باید آن را جدی بگیرند؛ ضمن اینکه خواب کمتر از 6 ساعت نیز افراد را در معرض سکته قرار می‌دهد».

براساس داده‌های موجود، در آمریکا سالانه 795 هزار نفر سکته مغزی را تجربه می‌کنند؛ سکته مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون مغز محدود یا لخته خون ایجاد می‌شود.

به گفته کارشناسان بهداشتی، مهم‌ترین علایم این عارضه شامل سردرهای شدید بدون علت، احساس ناگهانی ضعف و بی‌حسی در یک طرف بدن، تغییر ناگهانی دید در یک یا دو چشم، اختلال در بلع غذا، احساس سرگیجه هنگام راه رفتن و مشکل در تکلم و شناخت دیگران می‌شود.

فونتاس، محقق ارشد یکی از مطالعات در زمینه خواب می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد خواب بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد برای سلامتی قلب و مغز به میزان قابل توجهی مضر است؛‌ در حالی که خواب 6 تا 8 ساعت علاوه بر اینکه می‌تواند نیاز افراد را تأمین کند، ضامن سلامتی آنها نیز خواهد بود».

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • اوقات شرعی اهواز، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است