Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@15:30:27 GMT

غلظت گرد و غبار در کرمان و سیستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۲۸۱۴

‍‍‍‍‍‍

امروز از غلظت گرد و غبار در شمال کرمان کاسته می شود اما این پدیده در جنوب و شرق استان ادامه خواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گرد و خاک و ریزگرد در شهرستان های شمالی و شرقی  کرمان از جمله مرکز استان، فهرج و ریگان بسیاری از مردم این شهرها را خانه نشین کرده است.
در منطقه سیستان هم طوفان همراه با گرد و غبار دید افقی را به 900 متر کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز مدارس برخی مناطق در شمال استان تعطیل شد.  گرد و غبار امروز هم پدیده غالب در این منطقه است.  توفان شن آب 30 روستا در ریگان کرمان را قطع کرد.  فرماندار ریگان گفته بود: غلظت بالا و بیش از حد مجاز گرد و غبار و حرکت شن های روان که از بامداد دیروز (یکشنبه ) در این شهرستان آغاز شده، تاکنون موجب مسدود شده راه های ارتباطی روستایی و همچنین قطعی آب 30 روستا شده است. تشدید گرد و غبار و وجود شن های روان در شهرستان ریگان وضعیت را بحرانی کرده و بیش از هزاران خانوار را خانه نشین کرده است.  فرماندار ریگان با اشاره به اینکه تاکنون بالای 30 نفر از مردم منطقه دچار مشکلات تنفسی شده و به مراکز درمانی مرجعه کرده اند، افزوده بود: به دلیل ازدحام در مراکز بهداشتی درمانی تمامی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.  باقری اظهار کرده بود: بیش از 20 خودروی گرفتار در گرد و غبار توسط نیروهای امداد نجات یافتند و در مساجد های بین راهی شهرستان به آنها امداد رسانی شده است.  وی با اشاره به اینکه به دلیل گرد وغبار شدید احتمال تعطیلی ادارات شهرستان ریگان وجود دارد، افزوده بود: گرد وغبار شدید باعث ریزش محصول مرکبات در بعضی از باغات بخش گنبکی ریگان شده است.  باقری از شهروندان روستاهایی که در محاصره شن های روان قرار دارند خواسته تا فروکش شدن گرد و غبار در منازل خود بمانند.  فرماندار ریگان اظهار داشته است: 10 گروه امدادی نیر برای امداد رسانی به روستاهای محاصره در گرد وغبار اعزام شده اند. ریگان در 285کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.  دانلود     

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرمان گرد و غبار مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، این آموزشگاه که به همت خیر گرانقدر حاج غلامحسین مطهری با زیربنای ۴۴۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث گردیده با حضور خانمحمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مرد میانسال سیرجانی، پس از ۵ روز پیدا شد
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • سرعت باد در منطقه سیستان افزایش می‌یابد
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • هشدار سطح زرد جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه صنایع‌غذایی و سوغات محلی سیستان در شهرستان هیرمند برگزار شد
  • ماه خدا و بهارقرآن در روستا‌های ریگان
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری
  • حضور گروه های جهادی در مناطق کم برخوردار استان کرمان
  • با چوچاپ و موسیقی سنتی در مقبره شاه خورشیدِ ریگان