Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علیرضا مقسمی، عضو لرستانی  موسسه بین المللی ترمیم بتن و مشاور فنی تکنولوژی بتن پروژه های بتنی ویژه کشور در این خصوص به خبر آنلاین گفت: یکی از بزرگترین دستاوردها که در کنفرانس امسال رونمایی گردید، آخرین تغییرات انجام شده در مبحث نهم و آئین نامه بتن ایران (آبا) است که پس از چهارده سال تلاش شبانه روزی حدود یکصد نفر از متخصصین بتن کشور و با مدیریت مرکز تحقیقات ساختمان وزارت راه به جامعه مهندسی کشور تقدیم می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس علیرضا مقسمی ادامه داد: از مهمترین تحقیقات انجام شده در ویرایش جدید مبحث نهم و آبا، میتوان به در تغییر مبنای طراحی به روش طرح مقاومت ، پرداختن به تحلیل سیستم ها ، تدوین فصل جدید مهار آرماتور در بتن و تدوین پیوستگی جمع شدگی و خزش در بتن اشاره کرد.

مراحل بازنگری آیین نامه بتن با استفاده از آیین نامه کشورها


دبیرعلمی کمیته بتن لرستان افزود:مراحل بازنگری آئین نامه بتن با استفاده از ACI318 ، آئین نامه کانادا، آئین نامه نیوزلند، آئین نامه استرالیا و آئین نامه اروپا انجام شده و در دو جلد منتشر خواهد شد.جلد اول مربوط به مصالح و جلد دوم مختص طراحی است و هر دو جلد همراه تفسیر خواهند بود.

اتفاق منحصربفرد و تاریخی در ویرایش جدید آیین نامه

عضو رسمی انجمن بتن ایران اضافه کرد:مبحث نهم در یک جلد ارائه خواهد شد که بخش طراحی آن بر اساس 2014-ACI318 ویرایش شده است و این بخش با تغییرات اندکی مشابه جلد دوم آئین نامه بتن ایران خواهد بود.
وی ادامه داد: بخش مصالح این کتاب به آبا ارجاع شده و در دو فصل بطور خلاصه به موضوع دوام و کنترل کیفیت پرداخته است.

عضو فدراسیون بین المللی بتن در خاتمه صحبتهای خود خبر داد:اتفاق منحصر بفرد و تاریخی که در ویرایش جدید آئین نامه بتن ایران (آبا) صورت گرفته این است که در بخش طراحی، بتن های با مقاومت 70مگاپاسکال دیده شده که این موضوع فصل جدیدی برای حرکت در مسیر طراحی بتن های ویژه توسط مهندسین کشور، همسو با کشورهای پیشرفته دنیا خواهد بود.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آیین نامه ایران جامعه شبانه روزی کانادا اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم

آئین عزاداری سوگواری شهادت امام صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در ورامین برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آئین عزاداری سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری صبح امروز ساعتی قبل از اذان ظهر همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) در ورامین برگزار شد.

تشییع باشکوه شهید گمنام عملیات خیبر در ‌باقرشهر + فیلم

در این مراسم دسته عزاداری با حضور پرشور مردم ولایتمدار و متدین شهرستان ورامین از مصلی صاحب‌الزمان (عج) به سوی مزار شهدای سید فتح‌الله (ع) این شهرستان با ذکر امام صادق و نوحه‌سرایی حرکت کرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • پیکر مطهر شهید ستواندوم «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • آئین نکوداشت مختومقلی فراغی در بجنورد برگزار شد