Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@08:04:00 GMT

تشریح جزئیات تعهدات بیمه حوادث دانش‌آموزی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۳۱۰۳

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش، دستورالعمل بیمه حوادث دانش‌آموزی را به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس قرارداد جدید بیمه حوادث دانش‌آموزی، تمام دانش‌آموزان در مقاطع و در طول سال تحصیلی (از اول مهر ماه هر سال تا پایان شهریور ماه سال بعد) به صورت شبانه‌روزی، در داخل یا خارج از مدرسه تحت پوشش بیمه حوادث و درمان مازاد قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تمامی اردوهای درون و یا برون مدرسه‌ای و اردوهای راهیان نور تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار داشته و بیمه‌شدگان می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در سال تحصیلی ۹۸- ۱۳۹۷ نیز این قرارداد با شرکت بیمه معلم و بر اساس تعهدات ذیل منعقد شده است.

تعهدات قرارداد بیمه حوادث سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ 

تعهدات قرار داد در بخش حوادث و درمان:

- جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در شبانه‌روز و در طول مدت قرارداد تا مبلغ ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال 

- جبران غرامت نقص عضو (دائم، کلی، جزئی) ناشی از حادثه در شبانه‌روز و در طول مدت قرارداد تا مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

- جبران هزینه درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال

- جبران هزینه‌های اعمال جراحی ناشی از بیماری به شرط بستری در بیمارستان تا مبلغ ۷.۵۰۰.۰۰۰ریال

- کمک هزینه خرید و پیوند کلیه تا مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

- جبران هزینه‌های کاشت حلزون تا سقف ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

- جبران غرامت فوت ناشی از بیماری در مدرسه تا سقف ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال.

- جبران ۲۰۰ عدد کمک هزینه خرید سمعک به طور متمرکز در کل کشور تا سقف ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

۲) تعهدات قرارداد در بخش طرح جامع مسئولیت مدنی بیمه‌شدگان در قبال یکدیگر و اشخاص ثالث:

در این بخش پوشش بیمه‌ای جامع مسؤولیت مدنی در مقابل خسارت جانی وارده به دانش‌آموزان در داخل مدرسه و خارج از آن شامل اردوهای درون شهری، برون شهری، کاروان‌های راهیان نور، کارگاه‌های آموزشی و طرح کارورزی دانش‌آموزان هنرستان‌های حرفه‌ای و کاردانش، پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌های نانو، سالن‌ها و اماکن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش، مسابقات ورزشی ادارات آموزش و پرورش و مکان‌هایی که مسؤولیت بیمه‌شدگان در آن مکان به عهده آموزش و پرورش باشد به موجب رأی مراجع قضایی و در صورتی که بیمه‌‌گذار مسئول جبران آن شناخته شود، تا حدود تعهدات مندرج در بند ب جدول ماده ۵ این توافقنامه بر عهده بیمه‌گر خواهد بود و ملاک پرداخت خسارت تاریخ صدور رأی مراجع قضایی است.

بیمه اردوی راهیان نور:

در این بیمه‌نامه تمام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به همراه مربیان و سایر عوامل اجرایی که در قالب اردوی راهیان نور، راهی مناطق جنگی می‌شوند از زمان اعزام از محل سکونت و یا تحصیل، با رعایت موارد مطروحه و بر اساس جدول تعهدات مربوطه مندرج در قرارداد فوق‌الذکر تحت پوشش هستند.

- پرداخت غرامت فوق و نقص عضو در اثر حادثه در ماه‌های عادی تا حد دیه کامل. 

- پرداخت غرامت فوت و نقص عضو در اثر حادثه در ماه‌های حرام تا حد دیه کامل.

- پرداخت هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه مشمول بیمه تا سقف ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال. 

بیمه مسؤولیت مدنی متقابل بیمه‌شدگان (دانش‌آموزان) در مقابل یکدیگر، صرفاً فقط در محیط آزمایشگاه و ناشی از عمل غیرعمد تحت پوشش خواهد بود. 

پرداخت هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه

ضمناً مازاد بر مبالغ مذکور، هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه تا سقف ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال قابل پرداخت است.

در سال جاری علاوه بر صدور کارت برای تمامی بیمه‌شدگان؛ پوستری از مفاد قرارداد تهیه و در اختیار تمامی واحدهای آموزشی قرار داده شده تا در معرض دید دانش‌آموزان و اولیای آنان قرار گیرد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه پوشش درمان اردوهای راهیان نور معلم فوت جراحی بیمارستان جدول دیه آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان جراحی دانش آموزان معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در ارتباط تلفنی با شبکه خبر در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته برای شهروندان حادثه دیده در سیل اظهار کرد: پنج استان تحخت تاثیر بارش‌های اخیر قرار گرفت که بیشترین بارش در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان بوده است. اضافه بر برکاتی که این بارش‌ها داشتند سد‌های استان و استان‌های همجوار پر و سر ریز شد و مشکلاتی هم برای مردم در پی داشت که یک تعداد از روستا‌ها ارتباطشان قطع بود که با بالگرد امکانات به آنها رساندیم.

وی با اعلام این خبر که هیچ تلفات جانی در این سیل نداشتیم، اضافه کرد: کسانی هم که نیاز به درمان یا کار‌های بهداشتی داشتند با استفاده از بالگرد به آنها کمک شد و دوستان وزارت نیرو هم در تلاش برای برقراری برق و مسئولین وزارت راه هم در حال تلاش برای باز شدن راه‌های بین شهری هستند.

وزیر کشور اظهار کرد: وزارت راه، فراجا، وزارت نیرو، هلال احمر، ستاد اجرایی، سپاه، ارتش با محوریت استاندار محترم در حال دنبال کردن کار هستند و امیدواریم بخش عمده راه‌ها و مشکل برق امشب برطرف شود.  

احمدی اضافه کرد: تخلیه آب از خانه‌ها و تأمین اقلامی که دچار حادثه شده‌اند پیش‌بینی شده که به سرعت جبران شود البته که بارش سنگینی بالغ بر ۲۷۰ میلیمتر بوده است، اما همه دستگاه‌ها در تلاش برای رفع مشکل شهروندان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود
  • وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان