Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس مرکز جذب هیات علمی دانشگاه ها، گفت: مدت زمان بررسی پرونده های جذب هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور به 150 تا 200 روز رسید.

محمدرضا رضوان طلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره طولانی بودن روند جذب هیات علمی در دانشگاه ها، گفت: در سال 96 میانگین زمان بررسی پرونده های جذب هیات علمی در دانشگاه ها حدود 208 روز بود که با تلاش های انجام شده این مدت زمان در سالجاری به زیر 200 روز کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در تلاش هستیم فرآیند بررسی پرونده داوطلبان به جدول زمانی جذب یعنی 90 روز نزدیک شود. دانشگاه ها هم روی این موضوع حساس شده اند و امید است حقوق داوطلبان در این مورد رعایت شود.
معاون وزیر علوم، در خصوص علت عدم تناسب در نسبت استاد به دانشجو نیز یادآورشد: عامل اصلی و محدودکننده جذب بیشتر استاد، امکانات مالی دولت است و ما نمی توانیم این موضوع را به دولت تحمیل کنیم. در حال حاضر، امکانات محدود کننده ای در دانشگاه های غیردولتی برای جذب استاد نه تنها وجود ندارد بلکه آنها را تشویق به جذب بیشتر هم می کنیم.
رضوان طلب گفت: در بخش دولتی، به ازای هر استاد سالانه حداقل 100 میلیون تومان باید در بودجه دولت گنجانده شود و این رقم، هزینه ای نیست که راحت بتوان در مورد آن تصمیم گرفت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی باید با این موضوع موافقت کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس همان تعداد ردیف های استخدامی که در سال به دانشگاه ها ابلاغ می شود می توانیم نسبت به جذب هیات علمی اقدام کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، بر اساس آخرین آمار به دست آمده از فراخوان جذب هیات علمی در شهریورماه سال 97، تعداد 12 هزار و 408 نفر در سامانه جذب هیات علمی ثبت نام کردند که از این تعداد 57 درصد مرد و 43 درصد زن هستند.
متقاضیان جذب که دارای مدرک دکتری هستند 10 هزار و 821 نفر است که از این تعداد شش هزار و 237 نفر مرد و چهار هزار و 584 نفر زن هستند.
همچنین متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد یک هزار 584 نفر اعلام شد که 788 نفر مرد و 796 نفر را متقاضیان زن تشکل می دهند.
ف.ز ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه هيئت علمي جذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند