Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه دلار از چرخه اربعین حذف شده، گفت: بانک مرکزی به‌اندازه تمام زائران حواله‌ای معتبر را در حساب سفارت عراق قرار می‌دهد که پس از پایان اربعین از سوی دو کشور، درباره نحوه پرداخت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

شهریار حیدری (دبیر ستاد اربعین) درباره نحوه پرداخت هزینه ویزای اربعین گفت: برای این موضوع توافقی با بانک مرکزی انجام شده تا برای زائران از ارز ثانویه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته زائران اربعین نه ارز می‌گیرند و نه ارز می‌پردازند. سازوکار پرداخت ارز به‌ این صورت است که آنها هزینه را به‌صورت ریالی که مشخص شده، پرداخت می‌کنند و در نهایت بانک مرکزی به‌ اندازه تمام تعداد زائران حواله‌ای معتبر به حساب سفارت عراق می‌دهد که بعد از اربعین درباره نحوه پرداخت آن تصمیم‌گیری می‌شود. وی با بیان اینکه دلار از چرخه اربعین حذف شده است، افزود: ۴۱ دلار مطرح شده تنها یک معیار است و بعد از اربعین برای پرداخت هزینه‌ها به کشورعراق از ارز توافقی که ممکن است دینار یا یورو باشد، استفاده می‌شود.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: خوشبختانه به تازگی کاردار جدید عراق به ما معرفی شده و ما توانسته‌ایم جلساتی را به منظور روان کردن تردد زائران با او برگزار کنیم که البته برای تاثیرگذاری باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا هرگونه وقفه‌ای در مسیر و هرگونه کمبود و نارسایی مورد بررسی مشترک قرار گرفته و وضعیت بهتری برای زائران حاصل شود. وی با بیان اینکه تردد زائران به تازگی آغاز شده، افزود: کاردار تازه عراق در جریان انتظارات و توقعات ما قرار گرفته و به این ترتیب به علاوه کنسولی‌های چهارگانه عراق در ایران، ۲۴ دفتر و کنسولی موقت صدور روادید نیز برای روان کردن امر صدور روادید زائران توجیه شده‌اند.
حیدری ادامه داد: از چهارشنبه هفته گذشته ۲۵۰۰ شرکت زیارتی وابسته به حج و زیارت در سراسر کشور ثبت‌نام از زائران را آغاز کرده و براساس قول کاردار جدید قرار است هیچ‌گونه وقفه‌ای در مسیر صدور روادید وجود نداشته باشد. همچنین در بحث تردد زائران در مرزهای مشترک با عراق و داخل این کشور بحث‌هایی داشتیم که با توجه به برگزاری خوب جلسات پیش‌بینی می‌شود این مشکلات نیز تا حد زیادی حل شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ویزا دلار اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت ارز به زائران حج

آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به شروع سفر‌های زائراج حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ارز مورد نیاز زائران گرامی، تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به‎ مبلغ ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید. فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد