Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سید محمد امین جعفری حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد با همکاری مدیریت ژئوپارک جهانی قشم، بازدید از اماکن تاریخی- فرهنگی و گردشگری جزیره را به منظور بزرگداشت روز جهانی کودک در تاریخ دوشنبه  ۱۶ مهر ماه رایگان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کودکان سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند و حفظ تاریخ، آداب، رسوم و سنت های کشور در گرو آشنایی و انتقال مفاهیم فرهنگی به آنان است.

جعفری با تاکید بر این مطلب که دوران کودکی یکی از مهم ترین دوران زندگی است، ادامه داد: برداشت صحیح کودکان از شناخت فرهنگ و تاریخ هر منطقه باعث حفظ و ماندگاری جایگاه دقیق میراث مردمی در آینده اجتماعی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: کودکان برای آنکه هویت یابی کنند، باید بدانند از کجا آمده اند، چه تاریخی دارند و گذشتگان برای آن ها چه میراثی به جا نهاده اند. کودکان به کمک آگاهی از تاریخ و سنت های خود می توانند مناسبات دنیای کنونی را درک کنند و بدانند که امروز از دیروز شکل گرفته است و از حال برای ساختن آینده درس بگیرند.

گفتنی است، قلعه پرتغالی ها، غارهای خوربس، اکوموزه لافت، موزه مردم شناسی لافت، موزه ژئوپارک، دره ستاره ها، از جمله اماکن و مراکز تاریخی ـ فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و مدیریت جهانی ژئوپارک جهانی قشم هستند.

جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و دارا بودن ظرفیت های ارزشمند گردشگری در جنوب ایران واقع شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش صنایع دستی و گردشگری قشم گردشگری موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس از آماده‌سازی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برای اجرای مراسم بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و گردشگری در هفته بزرگداشت یاد روز سعدی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار خواهد شد.

وی افزود: گلباران آرامگاه سعدی، اجرایی برنامه‌های فرهنگی، گردشگری کودک، برنامه هنری نقاشی گل و مرغ، خوشنویسی و نقالی در آرامگاه سعدی از برنامه‌های هفته بزرگداشت یاد روز سعدی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اضافه کرد: یکم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی بازدید از آرامگاه این شاعر و نویسنده پارسی‌گوی نامدار ایرانی، برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

کد خبر 744913

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت