Web Analytics Made Easy - Statcounter

ب گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر حمید رضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه سلامت، خواستار همکاری همه جانبه مردم، ادارات ، ائمه جمعه و جماعت، خیرین و سمن ها در این امر مهم شد.

دکتر بهزادی با بیان اینکه مجمع سلامت با هدف اجتماعی کردن سلامت به کمک مردم و مسئولان در کشور و استان آغاز بکار نموده است؛ افزود: باید در زمینه آگاهی بخشی عمومی و ارتقاء سواد سلامت از طریق خانواده ها، محلات، روستاها و شهرها اقدام نماییم؛ تا با مشارکت مردم و سازمانها به اهداف لازم که تامین سلامت جامعه و ارتقاء سطح کیفی سلامت در جامعه می باشد؛ برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بهزادی ابراز کرد: 25 درصد سلامت مردم برعهده بهداشت و درمان می باشد و 75 درصد نیز در دست مردم و سایر ادارات و ارگانها است؛ لذا در جهت پیشبرد اهداف سلامت نیازمند همکاری بین بخشی هستیم و این امر نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف مجمع سلامت که همان اجتماعی کردن سلامت است؛ خواهد داشت. آموزش و پرورش، دانشگاهها، و خصوصا رسانه ها در این امر حیاتی می توانند یاری رسان مجموعه بهداشت و درمان باشند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح کرد: و با وجود افزایش امکانات و تجهیزات تشخیصی در شهرستان همچنان شاهد مشکلاتی در حوزه سلامت هستیم؛ لذا با تشکیل کانون محلات، سلامت از انحصار بهداشت در آمده و با مشارکت مردمی و اجتماعی شدن سلامن شاهد کاهش بار بیماریها با آموزش و پیشگیری در سطح جامعه خواهیم بود.

دکتر بهزادی اظهار کرد: می بایست 75 درصد پتانسیل کمتر فعال شده حوزه سلامت، با 25 درصد دیگر یکی  شود تا بتوان سلامت مردم را عملیاتی کرد.

شایان ذکر است؛ اولین مجمع سلامت شهرستان قشم با هدف اجتماعی شدن سلامت  با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه ، فرماندار ،بخشدار ،  معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ، رییس مرکز تبلیغات اسلامی ، مدیر حوزه اجتماعی و سلامت منطقه آزاد قشم، خیرین، معتمدین ، سمن ها ، پزشکان ، مدیران ادارات و سفریان سلامت برگزار گردید و در پایان همایش به فعالین در حوزه سلامت بر اساس نوع همکاریشان  به رسم یادبود لوح تقدیر اهداء گردید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه سلامت شبکه بهداشت و درمان فرماندار قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رضانیا در جلسه‌ی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در اقشار مختلف مردم شریف است و تلاش می‌کند مردم را از حاکمیت جدا کند.

وی افزود: دغدغه و اراده دولت مردمی و انقلابی ایران قوی کاهش فقر است و تبیین اقدامات در جهت فقرزدایی تلاش همگان را می‌طلبد.

رضانیا اضافه کرد: رشته‌ی تحصیلی بهداشت محیط در دانشگاه فرهنگیان اضافه شده و جذب مراقبین بهداشت و سلامت نیز در آموزش‌وپرورش انجام شده است.

کد خبر 6085921

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است