Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج اولیه شمارش آرا نشان می‌دهد هیچ یک از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری برزیل موفق به کسب اکثریت آرا نشده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری برزیل نشان می‌دهد هیچکدام از رقبای انتخاباتی نتوانسته اکثریت آرا را از آن خود کند.

بر این اساس «جایر بولسونارو» نامزد احزاب راست افراطی و «فرناندو هاداد» نامزد احزاب چپ به دور دوم انتخابات راه یافته اند و باید برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری بار دیگر با هم رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بولسونارو که با ترامپ مقایسه می‌شود و در کارنامه خود سابقه نظامی‌گری داشته، آشکارا از رژیم دیکتاتوری سال‌های ۱۹۶۴-۱۹۸۵ حمایت می‌کند و وعده مبارزه با فساد را داده است.

هاداد نیز از حزب چپگرای کارگران از چهره‌های مطرح در این انتخابات بوده و در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها ۲۲ به ۳۶ از بولسونارو عقب است.

گفتنی است در انتخابات پیش رو، ۱۴۷ میلیون رای‌دهنده علاوه بر رئیس‌جمهور، ۵۱۳ عضو مجلس نمایندگان و دو سوم از ۸۱ عضو سنا را انتخاب می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ناکامی انتخابات ریاست جمهوری برزیل کسب اکثریت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری معرفی اولیه و رونمایی از کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» نوشته سید نوید اخلاقی عصر دوشنبه با حضور اصحاب رسانه، منتقدان و فعالان حوزه حقوق و سیاست و نویسنده این کتاب در سالن جلسات ستاد نمازجمعه شیراز برگزار شد.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز در ابتدای این نشست با بیان مقدمه‌ای گفت: عموم مردم وظیفه ذاتی نمازجمعه را صرفاً محدود به روز جمعه و برپایی نماز جمعه می‌دانند در حالی که فعالیت‌های این نهاد تنها محدود به برپایی نمازجمعه و یا حتی جنبه‌های عبادی و سیاسی نمی‌شود و ستاد نماز جمعه باید در ابعاد و شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی فعال باشد.

احمد فخارزاده افزود: در ستاد نماز جمعه کمتر شنیده‌ایم که کاری فرهنگی مثلاً با عنوان نقد کتاب یا رونمایی از کتاب انجام شود اما ما معتقدیم کتاب شالوده و زیربنای اصلاح جامعه و کتابخوانی یکی از مبانی فرهنگ است و از این رو ذیل حوزه فرهنگ به این مساله ورود کرده‌ایم و معتقدیم با اصلاح فرآیندهای فرهنگی و آگاهی‌بخشی عمومی بسیاری از امور دیگر خود به خود اصلاح می‌شوند.

فخارزاده افزود: حمایت از اهالی فرهنگ و فعالان فرهنگی و اجتماعی به خصوص نویسندگان علاوه بر اینکه زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم می‌کند تأثیرات عمیق و مثبتی بر سایر شئون جامعه خواهد گذاشت و ما به صورت جدی به این حوزه ورود کرده‌ایم.

نویسنده کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» نیز بیان کرد: این کتاب دومین اثر تولیدی‌ام پس از کتاب «بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران» در سال ۱۳۹۹ است که مروری بود بر تاریخچه انتخابات در جهان و ایران با نگاهی تحلیلی آماری بر انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری که تنها انتخابات دور دومی در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ما بود.

سید نوید اخلاقی افزود: در کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران با قالبی علمی و دانشگاهی به تحلیل نظام انتخاباتی با نگاهی آماری پرداخته بودم به این امید که منبع و رفرنسی برای محققان و پژوهشگران این حوزه شود.

این نویسنده بیان کرد: اینک در کتابی که با نام «توسعه سیاسی و امنیت ملی» فراروی شما است و چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه به صورت رسمی از آن رونمایی می‌شود نیز به معرفی جامع و کاملی از مبانی سیاست پرداخته‌ام و مکاتب سیاسی را با نگاهی تحلیلی و علمی معرفی کرده‌ام.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کتاب نیز در دانشگاه به عنوان یک منبع و مرجع معتبر مورد استفاده اهل علم، محققان و دانشجویان رشته علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد و از محتوای آن بهره‌مند شوند.

اخلاقی در پایان این نشست از پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه علوم سیاسی و حقوق دعوت کرد با حضور در آئین رسمی رونمایی از کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» و سپس نقد این کتاب، وی را در ادامه این مسیر یاری کنند.

کد خبر 6079273

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • ناکامی فروغی و تپانچه مردان در رسیدن به پاریس
  • ناکامی بانوان ایران در بخش تپانچه
  • تیراندازی انتخابی المپیک| ناکامی بانوان ایران در بخش تپانچه
  • امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • تمدید ریاست الماسخاله در فوتبال گیلان