Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@09:07:51 GMT

از خاطره‌بازی فتل تا تلاش آلونسو برای رکوردشکنی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۳۸۷۹

از خاطره‌بازی فتل تا تلاش آلونسو برای رکوردشکنی

گراندپری ژاپن امسال رقابتهای فرمول یک مسلماً تا مدتهای زیادی در یادها باقی نخواهد ماند چرا که لوئیس همیلتون با یک پیروزی مقتدرانه و ساده، جلوتر از هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس در این مسابقه به پیروزی رسید تا در خط پایان شاهد رقابتی تنگاتنگ نباشیم.

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به کسب مقام ششم توسط سباستین فتل حالا همیلتون می‌تواند با پیروزی در مسابقه‌ی بعدی که در آمریکا برگزار می‌شود پنجمین قهرمانی جهان خود در رقابتهای فرمول یک را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در ادامه به نکات جالب توجه مسابقه‌ی دیروز که در پیست سوزوکای ژاپن برگزار شد می‌پردازیم.

 

*تعجب همیلتون از اشتباه سباستین فتل

 


همیتلون که از ابتدا با اختلاف از سایر راننده‌ها جلو افتاده بود نمی‌توانست آشفتگی‌ای که پشت سرش در دورهای اول مسابقه بوجود آمده بود را ببیند. اما وقتی او بعد از مسابقه به اتاق ویژه‌ی قهرمانان رفت فیلم لحظه‌های خاص مسابقه برایش به نمایش گذاشته شد. همیلتون با تماشای برخورد فتل به فرشتاپن و از دست رفتن شانس رقیب اصلی‌اش برای ایجاد مزاحمت برای او، تعجب شدید خود را از این برخورد ابراز کرد، گویی به نظر می‌رسید همیلتون از رقیب بزرگش انتظار نداشت مرتکب چنین اشتباهی بشود.

 

*پیروزی کوچک برای سباستین فتل

 


با اینکه امیدهای فتل برای قهرمانی در رقابتهای جهانی امسال در پیست سوزوکا نقش بر آب شد ولی او موفق شد در دور یکی مانده به آخر، امتیاز سریعترین دور گراندپری ژاپن را به خود اختصاص داده و این عنوان را از دست همیلتون در بیاورد. همیلتون اگر این امتیاز را بدست می‌آورد برای ششمین بار در دوران رانندگی حرفه‌ایش سریع‌ترین دور یک گراندپری را به خود اختصاص می‌داد.

 

*فتل شخصاً پشت ماشین کلاسیک نشست و دست تکان داد

 


معمولاً پیش از شروع مسابقات فرمول یک، راننده‌ها بر اتوموبیل‌های کلاسیک سوار شده و در حالی که در پیست حرکت می‌کنند برای هواداران‌شان دست تکان می‌دهند. اما فتل یا به دلیل اینکه از رانندگی راننده‌اش راضی نبود یا شاید به دلیل علاقه‌ی شدیدش به ماشین فراری دیتونایی که سوار آن بود، در اواسط راه تصمیم گرفت به جای راننده بنشیند و در حال رانندگی با این فراری دیتونا، برای طرفدارانش دست تکان بدهد.

 

*خاطره‌بازی هایکونن با اولین مک‌لارنش

 


یکی دیگر از نکات جالب نمایش پیش از شروع مسابقه با ماشین‌های کلاسیک این بود که میکا هایکونن با ماشین مک‌لارنی به پیست آمد که اولین بار در سال 1998 با آن در رقابتها شرکت کرده و با پیروزی در پیست سوزوکا اولین عنوان قهرمانی جهان خود را بدست آورده بود. راننده‌های دیگر هم با ترکیبی از ماشینهای قدیمی و کلاسیک فراری و بنتون در این نمایش شرکت کرده بودند.

 

*استقبال پرشور از فیلیپه ماسای بازنشسته

 


فلیپه ماسا که در پایان فصل 2017 از دنیای اتوموبیلرانی بازنشسته شده بود از چهره‌های مشهوری بود که در پیست سوزوکا حضور داشتند. این راننده‌ی سابق تیم فراری از طرف شرکت‌کننده‌های حاضر در گراندپری امسال با استقبال پرشوری مواجه شد و به خصوص دنیل ریکاردو راننده‌ی ردبول از دیدن او مشعوف شده بود. این دو لحظاتی پیش از شروع مسابقه در کنار پیست یکدیگر را در آغوش گرفتند و دوربین‌های تلویزیونی را به خود مشغول کردند.


 *نتایج ضعیف مک‌لارن و آلونسو

 


گراندپری ژاپن برای مک‌لارن با نتایجی ضعیف به پایان رسید. فرناندو آلونسو راننده‌ی اول این تیم و هم‌تیمی‌اش استوفل واندورنه امتیازهای پایینی به دست آوردند و مک‌لارن با اندکی اختلاف نسبت به تیم ویلیامز رتبه‌ی یکی مانده به آخر را بدست آورد. اما آلونسو که تا کنون دو بار قهرمان جهان شده در ژاپن شانزده هزار و ششصد و سی و دومین دور خود در رقابتهای فرمول یک را پشت سر گذاشت تا پشت سر میشائیل شوماخر با 16825 دور به شکست این رکورد شوماخر بزرگ نزدیکتر شود.

فرمول یک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرمول یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم

سرمربی بایر لورکوزن می‌گوید تیمش به دنبال این است که فصل را بدون باخت به پایان ببرد.

به گزارش ایسنا، فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ ممکن است نه تنها در تاریخ بایر لورکوزن که در فوتبال جهان ثبت شود. در حالی که به پایان فصل نزدیک می‌شویم، لورکوزن هنوز حتی یک بازی را نباخته و به‌سرعت به سمت سه‌گانه طلایی پیش می‌رود. لورکوزن قبلا بوندسلیگا را برده و پس از ۳۲ هفته، ۸۴ امتیاز دارد (۲۶ برد، شش تساوی، بدون باخت). تنها دو بازی در بوندسلیگا باقی مانده و لورکوزن باید برابر بوخوم و آوگسبورگ قرار گیرد.

به گزارش بیلد، ژابی آلونسو، سرمربی بایر لورکوزن بعد از برد ۵ بر یک تیمش برابر اینتراخت فرانکفورت گفت: ما می‌خواستیم بدون شکست بمانیم و این کار را دوباره انجام دادیم. این چالش ماست که در طول یک فصل بدون شکست بمانیم، یک چالش بزرگ. فقط دو بازی باقی مانده است و اگر آن را انجام دهیم، عالی خواهد بود. تلاش می‌کنیم در دو بازی باقی‌مانده هم شکست نخوریم و بتوانیم فصل را بدون باخت به پایان ببریم. سطح ما عالی است اما همیشه رو به جلو حرکت می‌کنیم و تمرکز ما روی بهتر شدن است. در فوتبال باید فقط به بازی بعد فکر کنید و بازی بعدی یک بازی بزرگ برای ماست. امیدوارم شانس حضور در فینال اروپا را داشته باشیم و بتوانیم با حذف رم به دیدار نهایی برسیم.

لورکوزن دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ اروپا را نیز با برد به پایان رساند و توانست رم را شکست دهد و این هفته دیدار برگشت را با این تیم برگزار خواهد کرد و در نهایت اوایل خرداد در فینال جام حذفی آلمان به مصاف کایزرسلاترن خواهد رفت.

این که آلونسو هر سه جام را بگیرد یا نه، دیگر چندان مهم نیست. قهرمانی در بوندسلیگا، اولین قهرمانی تاریخ لورکوزن بود و کسب آن موفقیتی تاریخی محسوب می‌شود و تا همین جا هم ارزش کار آلونسو بسیار بالاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم
  • آلونسو شیک‌ترین گل تیمش را ندید!
  • خاطره بازی با معلمان کوهستان
  • فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد
  • ژابی آلونسو: برای رسیدن به فینال بازی بزرگی با رم داریم
  • عکس‌| اخراج بازیکن به دلیل تلاش برای نجات جان یک هوادار!
  • اخراج بازیکن به دلیل تلاش برای نجات جان یک هوادار! + عکس
  • ادعای جنجالی آلونسو درباره داوری فرمول یک
  • ژابی آلونسوی یک روزه لورکوزن در فرانکفورت
  • رئال مادرید و تنها دو کلین شیت دیگر تا رکوردشکنی در لالیگا