Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@19:36:28 GMT

عوارض ناشی از سی تی اسکن

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۴۳۷۹

عوارض ناشی از سی تی اسکن

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عباس ارجمند شبستری در ارتباط با برگزاری سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته بخش حفاظت در برابر اشعه است که یکی از محورها و موضوعاتی است که در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و جدیدترین یافته‌ها و موضوعات علمی مرتبط با آن ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: بیشترین منشاء تابش اشعه یونیزان به بیماران از طریق سی‌تی‌اسکن بوده و حفاظت از این افراد از طریق ارائه پروتکل‌های جدید امری ضروری است که ما از طریق برگزاری این کنگره تلاش می‌کنیم در بخش حفاظت در برابر اشعه جدیدترین دستاوردها و موضوعات در این زمینه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهیم.
 
این متخصص رادیولوژی افزود: اینکه میزان تابش اشعه یونیزان را کاهش و همزمان تصاویری با کیفیت خوب داشته باشیم مدنظر قرار دارد که از طریق تغییر در پروتکل‌ها امکان‌پذیراست و در کنگره مورد بحث قرار می‌‌گیرد.
عوارض ناشی از  سی‌تی‌اسکن یک مشکل بین المللی است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه عوارض ناشی از سی‌تی‌اسکن برای بیماران یک مشکل بین‌المللی است و تنها در ایران مطرح نیست، گفت: مهمترین عامل ضرررسان تابش اشعه به بدن از طریق سی‌تی‌اسکن بوده که دستگاه‌های جدید این امکان در آن فراهم است که با تغییر فاکتورها تابش اشعه را کاهش دهیم.
 
ارجمند شبستری بیان داشت: همه موجودات از جمله انسان‌ها هرچه در مراحل ابتدایی عمرشان باشند حساسیت آنها به اشعه بیشتر است بنابراین در انسان جنین،‌ نوزاد، شیرخوار و فرد بالغ به ترتیب بیشتر از یک فرد میانسال و کهنسال به اشعه یونیزان حساسیت دارند. بنابراین با پروتکل‌های جدید باید کاهش تابش اشعه به بدن افراد را به ویژه در سنین پایین مدنظر قرار داد و اینکه چگونه خطر این عوامل را کاهش دهیم در سی‌وپنجمین کنگره رادیولوژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
 
مسئول بخش حفاظت در برابر اشعه سی‌وپنجمین کنگره رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: ابتلا به انواع سرطان‌ها و تغییرات در ژن وDNA افراد از عوارض همه انواع تشعشعات یونیزان است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سی تی اسکن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم