Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در گردهمایی استانی کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: دشمنان با اشکال مختلف و استفاده از ابزارهای جدید و ایجاد شبهات بر روی افکار نسل جوان بشدت کار می کنند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن افزود: آنان با این تهاجم در صدد همراه کردن نسل جوان و آینده ساز با برنامه های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند با این هجمه ها مقابله کند، تاکید کرد: در این شرایط که تلاش های دشمن از راه های مختلف برای رسیدن به اهداف خود بیشتر شده وظیفه همه ما کمک به آموزش و پرورش است.
وی کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را ظرفیتی برای انجام اقدامات مشترک دانست و بر ضرورت بهره گیری از این پتانسیل و امکانات موجود تاکید کرد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی گفت: مسئولیت امور فرهنگی به عهده 2 نهاد آموزش و پرورش به عنوان مروج فرهنگ عمومی و حوزه علمیه به عنوان مروج فرهنگ دینی است و وقتی این 2 نهاد در کنار هم باشند کارهای بزرگی انجام می شود.
علیرضا رحیمی افزود: امروز با تصویب و اجرای سند تحول، آموزش و پرورش بیش از گذشته زمینه را برای حضور و فعالیت دستگاه های فرهنگی برای کمک به حوزه تعلیم و تربیت فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تاریخ انقضا ندارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بی نیاز از حوزه نیست و حوزه ها نیز باید در تربیت نیروی انسانی تاثیرگذار کمک کنند.
معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی همکاری تعاملی، مطالبه گری و ظرفیت سازی را سه رویکرد ستاد همکاری ها دانست و گفت: امروز فضای لازم برای فعالیت وجود دارد و باید از همدیگر مطالبه گری کرده تا همکاری ها منجر به ظرفیت سازی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تهیه و تدوین زیر نظام های آن یادآور شد: از 6 ساحت سند تحول، سه ساحت اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی به صورت مستقیم با اقدامات و برنامه های کمیته همکاری ها مرتبط است.
رشید قربانی افزود: آموزش و پرورش یک نهاد صرف اداری نیست بلکه یک دستگاه اجتماعی است که با همه بخش های جامعه ارتباط دارد و همه می توانند به این نهاد کمک کنند.
وی یکی از پتانسیل های بالا برای همکاری در قالب کمیته همکاری ها حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی دانست و اضافه کرد: باید در راستای تربیت دینی دانش آموزان و نهادینه سازی تربیت دینی در مدارس از توانمندی روحانیون و ماموستایان استفاده شود.
سال تحصیلی جدید در استان کردستان با حضور 290 هزار دانش آموز و بیش از 24 هزار نفر پرسنل در سه هزار و 800 مدرسه با 15 هزار کلاس درس آغاز شده است.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز استان کردستان مدیرکل آموزش و پرورش مقام معظم رهبری نسل جوان وزارت آموزش و پرورش اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مراسم تجلیل از فرزندان و همسران شهدای معلم استان با حضور استاندار یزد برگزار شد.   استاندار یزد در این مراسم، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: این نشست به واسطه حضور معلمین و انتساب آنان به مقام والای شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   مهران فاطمی در ادامه با اشاره به سه ثروت شاخص استان یزد گفت: یزد به لحاظ «منابع طبیعی» استان دوم معدنی کشور و استان اول از نظر تنوع مواد معدنی نظیر سوخت هسته‌ای، طلا، مس، کویر دسترس پذیر و... است.   وی «فرهنگ، اصالت و شاهکار‌های معماری و هنری» را ثروت دیگر استان یزد برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ یزد در کشور زبانزد خاص و عام بوده و بافت به هم پیوسته و اصیل خشتی همراه با روح زندگی در آن در کشور بی‌نظیر است.   استاندار یزد از «منابع انسانی» به عنوان سومین و بزرگترین ثروت یزد نام برد و گفت: بر اساس آیات قرآن شرافت هر مکانی به انسان‌های مستقر در آن است؛ لذا فرهنگ، اصالت و تاریخ یزد به واسطه وجود زنان و مردان افتخارآفرین این جغرافیا شکل گرفته است.   وی با بیان اینکه یزد؛ تبلور و نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌ها است، عنوان کرد: تمامی افراد برجسته یزد بعد از نهاد خانواده در نهاد تعلیم و تربیت رشد کرده‌اند و این دو نهاد به مثابه دو بال برای ایجاد سازندگی، عمران، آبادانی، پیشرفت و بالندگی است.   فاطمی با تاکید بر اینکه متوسط قد توسعه و پیشرفت در هر جامعه به هیچ عنوان ز متوسط قد نظام تعلیم و تربیت آن بزرگتر نیست، یادآور شد: هر اندازه آموزش و پرورش متعالی‌تر باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالنده‌تر خواهد بود.   وی در پایان با اشاره به مقام والای معلم و همچنین جایگاه ارزشمند نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: بر این اساس بر تعظیم کل جامعه در برابر زحمات معلمان و فرهنگیان در هفته گرامی‌داشت مقام معلم تاکید شده است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟