Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

محمود شالویی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: آزمون مفاهیم نهج‌البلاغه‌ یک و دو‌ از کتاب درسنامه نهج‌البلاغه و کتاب راه روشن در راستای ترویج سیره و معارف اهل بیت(ع) در 16 اسفندماه سال جاری با همکاری 5 نهاد و دستگاه اجرایی و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مازندران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نهج‌البلاغه بعد از قرآن کریم اثر ماندگار و بی‌نظیر و گهربار حضرت علی(ع) است که به طور جامع و کامل به تمام مسائل دنیوی و اخروی و سبک زندگی حاکمان و مردم می‌پردازد و در فصاحت و بلاغت بی‌نظیر است.

شالویی با بیان اینکه مفاهیم نهج‌البلاغه چگونه زیستن و چگونه اندیشیدن و چگونه پرستیدن را می‌آموزد، تصریح کرد: آشنایی نسل جوان جامعه با مفاهیم نهج‌البلاغه می‌تواند در اخلاق و رفتار آنان موثر باشد و روحیه انقلابی و مقاومت در برابر دشمنان را تقویت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: در گروه سیره و معارف اهل بیت(ع) نیز رشته مفاهیم صحیفه سجادیه از موضوعات آزمون برای آشنایی نسل جوان جامعه اسلامی با محتوای و مضامین ادعیه امام سجاد(ع) است.

شالویی اظهار کرد: صحیفه سجادیه کتابی است که در قالب دعا زیبائی‌های دینی را ارائه می‌دهد و درهای آرزو و امید به رحمت الهی را به روی بندگان می‌گشاید و دریای بیکرانی از علوم و معارف اسلامی است که بسیاری از مسائل فرهنگی عقیدتی، سیاسی و اجتماعی احکام و قوانین شرعی در قالب دعا مطرح شده است که بیشتر دعاهای آن، برنامه هایی برای مکارم اخلاق و رشد و ارتقای ارزش‌های اخلاقی مردم جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در مازندران در سال جاری در چهار گروه امتحانی و در قالب 20 رشته شامل حفظ قرآن کریم با 12 رشته و گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با دو رشته گروه سیره و معارف اهل بیت با سه رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آزمون مفاهیم قرآن نهج البلاغه نهج البلاغه شالویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند.

تمامی دفترچه‌های سوالات نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان سنجش اعلام کنند.

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه های پنجگانه آزمایشی در لینک های زیر قابل مشاهده است:

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم ریاضی و فنی و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم انسانی و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم انسانی (ویژه علوم و معارف اسلامی) و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم تجربی و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم تجربی (ویژه آزمون بهیاری)

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه هنر و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه زبان انگلیسی و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه زبان های خارجی (زبان ایتالیایی)

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه زبان های خارجی (زبان آلمانی)

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه زبان های خارجی (زبان روسی)

کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه زبان های خارجی (زبان فرانسه)

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش پس از برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در تیرماه، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه مردادماه ۱۴۰۳ منتشر می‌شود.

کد خبر 6093805

دیگر خبرها

  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود