Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیر مجموعه کوهستانی دراک شیراز با بیان اینکه ٢٢ پیمانکار در ساخت این مجموعه همکاری کرده‌اند که هیچ قراردادی ندارند و امروز ادعای مطالبه دارند.

‌به گزارش ایسنا، عبدالحمید اسدپور یکشنبه 15 مهر در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد پیمانکار مدعی هستند که پیش از این در طرح‌های دیگر شهرداری همکاری کرده‌اند و در ادامه کار قرارداد بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یقینا مدیران سالم و پاکدستی در این مجموعه مشغول به فعالیت بوده‌اند اما مجموع این مسائل خود به خود موجب بروز شبهاتی می‌شود که چرا وقتی راهکار قانونی وجود داشته، خلاف آن انجام شده است؟

مدیر مجموعه کوهستانی دراک شیراز، حجم مطالبات ٢٢ پیمانکار بدون قرارداد را بالغ بر ٤ میلیارد تومان اعلام کرد و  با بیان اینکه نیازمند بازنگری جدی در طرح ٥٨٠ هکتاری هستیم، گفت: مطالعه جامع بر یک‌هزار و ١٠٠ هکتار از وسعت منطقه دراک، می‌تواند این پارک را به یک برند شهری تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: پارک کوهستانی دراک یکهزار و ١٠٠ هکتار وسعت دارد که براساس سنجش‌های انجام شده بزرگتربن پارک کوهستانی خاورمیانه محسوب می‌شود و از نظر وسعت نیز نهمین پارک بزرگ دنیا است.

اسدپور با بیان اینکه این پارک به لحاظ استقرار گونه‌های گیاهی، خزندگان و .... پارکی متفاوت نسبت به پارک‌های بزرگ دنیاست، افزود: برخی معتقدند که بخش عمده‌ای از آب و هوای مطبوع شیراز به وجود این پارک بر می‌گردد.

مدیر مجموعه کوهستانی دراک شیراز خاطرنشان کردند: عمده کارشناسان مدیریت شهری هرگونه بلندمرتبه سازی در این منطقه را آسیب به شهر شیراز دانسته‌اند که به همین دلیل ساخت و ساز در این منطقه ممنوع شده است.

اسدپور با بیان اینکه پارک 580 هکتاری دراک تنها منطقه بکر جنگلی اطراف شیراز است  که غالب خاک این منطقه نیز غیرقابل کنترل است، عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته بخشی از این منطقه مورد تصرف دستگاه‌های اجرایی و مردم قرار گرفته بود که به همین دلیل شهرداری وقت با جدیت بخش عمده‌ای از این منطقه را به تملک خود در آورد.

وی ادامه داد: پس از تملک این زمین توسط شهرداری، منطقه به سه فاز تقسیم شد و پس از اجرای طرح اولیه،  پروژه با ایراداتی از سوی کارشناسان فنی مواجه شد .

مدیر مجموعه کوهستانی دراک شیراز با تصریح بر اینکه به اذعان کارشناسان فنی مطالعات جامعی برای تعیین دقیق کاربری‌ها در این منطقه انجام نشده است، گفت: مگر می‌شود کاری را آغاز کرد و طرحی علمی برای آن اجرای نداشته باشد؟ این ایراد از سوی محیط زیست هم مطرح شده است .

اسدپور با اشاره به ادعای مدیران و دست‌اندرکاران پیشین این طرح و توجیه آنها برای انجام اقداماتی نظیر ایجاد باغ‌هایی شبیه باغ‌های قصرالدشت در این منطقه، گفت: بارها در طول سال‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم که هر جا زمین‌های کلان را خرد کردیم و به کشاورزان دادیم، نتوانستیم پاسخگوی هزینه‌ها باشیم؛ چرا که توجیه اقتصادی نداشتند.

وی ادامه داد: از طرفی اگر باغی ایجاد شود، آبرسانی به آن را نمی‌توان قطع کرد و حال سئوال این است در کدام دستگاه دولتی باغ میوه‌ای ایجاد شده و تداوم یافته است؟

مدیر مجموعه کوهستانی دراک شیراز همچنین با بیان اینکه کاشت درخت چنار دلیل قانع کننده‌ای در این منطقه ندارد، عنوان کرد: کاشتن درختان باغی در کنار درختان وحشی نیز خود به مطالعه‌ای جداگانه نیازمند است.

اسدپور که عمده نگرانی در این منطقه را بروز آتش سوزی‌ها می‌داند، گفت: نوع پوشش گیاهی این منطقه اگر سالانه توسط حیوانات چرا نشوند به انبار باروت تبدیل می‌شوند.

وی بحث امنیت و توسعه زیرساخت‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که کارشناسان فنی نسبت به توسعه در این منطقه تحت عنوان ایراد مطرح کرده‌اند.

مدیر مجموعه کوهستانی دراک شیراز با بیان اینکه کاربری این پارک به گونه‌ای طراحی شده که پس از احداث هیچ خودرویی وارد نشده و افراد با استفاده از خودروهای برقی درون پارک به ارتفاعات منتقل شوند، گفت: متاسفانه در زمان بهره برداری ماشین برقی تامین نشده بود.

اسدپور با بیان اینکه با تغییر مدیریت جدید هجمه‌ای جدید علیه شهرداری راه افتاد مبنی بر اینکه پارک و فعالیت آن را تعطیل کرده‌اند، گفت: مگر می‌شود جایی به نام پارک وجود داشته باشد و آن را تعطیل کرد؟

وی ادامه داد: مجموع این اوصاف موجب شد تا مطالعه‌ای دقیق‌تر در این منطقه در دستور کار قرار گیرد که در شورای شهر شیراز مورد تصویب قرار گرفت و نهایتا پس از اصلاحات باید  در کمیسیون زیربنایی استانداری نیز تصویب شود.

اسدپور همچنین به انتشار فیلمی از بروز یک حادثه در بازی زیپ‌لاین این پارک در فضای مجازی و تلویزیون، این فیلم را شیطنت ارزیابی کرد و بروز چنین حوادثی در بازی زیپ لاین در سراسر جهان را طبیعی دانست!!

وی گفت: ایمنی افراد در زمان استفاده از زیپ لاین کاملا پیش‌بینی شده و با طنابی ایمنی پیش از اتمام زیپ لاین هم سرعت حرکت فرد کاهش می‌یاید و هم امنیت جانی وی حفظ می‌شود.

مدیر مجموعه کوهستانی دراک شیراز خاطرنشان کرد: یکی از مزایای شبکه‌های اجتماعی این است که مدیران را به مراقبت وا می‌دارد اما بی‌انصافی‌هایی هم در این فضا دیده می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود

به گزارش خبرآنلاین،‌سیروس دهقان شیری گفت: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این بخش امکان پذیر است .
ایرنا نوشت: وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاوران املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: براین اساس این بنگاه های مشاوران املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره ،رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900703

دیگر خبرها

  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز