Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت اله نوروزی در حالی گزارش عملکرد یکساله خود در شهرداری اصفهان در صحن علنی شورای شهر ارائه کرد که خود را پاسخگوی مسائلی می دانست که از گذشته به جای مانده و نقشی در تصمیم گیری ‌آنها نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «قدرت اله نوروزی» در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به حضور یکساله خود در شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: گزارش عملکرد یک سال گذشته شهرداری اصفهان به منظور شفافیت به مردم و اصحاب رسانه ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار اصفهان این شهر را شهری خلاق و جهانی برشمرد و اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری جدید به دنبال سرزندگی شهر اصفهان است اما مشکلات ارزی، تورم و روابط خارجی چالش هایی هستند که دست ما را برای اداره ارزان شهر بستند اما امیدواریم با اراده ملی و اتفاق محلی از این مشکلات عبور کنیم.

 

وی لب به گلایه از مشکلات گذشته شهرداری که برای او چون میراثی بازمانده است گشود و گفت: ما پاسخگوی مسائلی هستیم که نقشی در تصمیم گیری آن ها نداشته ایم اما وظیفه خود می دانیم که وجدان عمومی را قانع کنیم.

 

نوروزی خشکی زاینده رود را سوال حتمی همه مردم در همه محافل و مجامع دانست و افزود: ما نیز مطالبه گر مشکلات زاینده رود و حق آبه ها هستیم و صدای مردم را به مسئولان رسانده ایم.

 

وی به اجرای طرح بازچرخانی آب در زاینده رود اشاره کرد و تصریح کرد: در صورتی که این طرح توجیهات لازم را داشته باشد و شورای شهر آن را تصویب کند، شهرداری اصفهان با اجرای آن مخالفتی نخواهد داشت.

 

شهردار اصفهان به اجرای 757 عنوان برنامه فرهنگی، 70 برنامه نوروزی، 67 برنامه و 600 اجرا در هفته اصفهان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: نقش محلات را در این برنامه ها لحاظ کرده ایم و همه این برنامه ها را با حفظ کیفیت و کاهش هزینه ها انجام داده ایم.

 

وی همچنین به فروش 480 میلیون تومانی فروش بلیت تئاتر در سالن های شهردرای اصفهان اشاره کرد.

 

نوروزی به مترو اصفهان اشاره کرد و گفت: در طول 17 سال 87درصد از خط یک مترو اصفهان پیشرفت داشت و 13 درصد باقی مانده را با 400 میلیارد هزینه در 4 ماه به اتمام رساندیم که اگر این اتفاق نمی افتاد اکنون با توجه به رشد سه برابری قیمت ها توان اتمام پروژه را نداشتیم.

 

وی به فروش 500 میلیارد اوراق مشارکت برای مترو اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این در حالی است که شهردای تهران نتوانست بخش عظیمی از اوراق خود را به فروش برساند.

 

شهردار اصفهان به اضافه شدن 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اشاره کرد و گفت: تعدادی از اتوبوس های گذشته بازسازی شد و تعداد 200 اتوبوس در حال بازسازی است و همچنین علی رغم افزایش قیمت اتوبوس ها در حال مذاکره برای خرید 200 دستگاه اتوبوس دیگر هستیم.

 

وی به هزینه 100 میلیارد تومانی شهرداری در یک سال گذشته برای دوربین های ثبت تخلف اشاره کرد و تصریح کرد: تنها 3 میلیارد از این هزینه ها به شهرداری پرداخت شده و به دنبال افزایش سهم شهرداری در این زمینه هستیم.

 

شهردار اصفهان در ادامه موراد زیر از مهم ترین اقداماتش در یک سال گذشته عنوان کرد:

احداث ١٠ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت با هدف حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار شهری

تعيين تكليف ۱۷۰ هکتار از زمین های شهید کشوری که ۱۲ سال بر زمین مانده بود

پرداخت بخش زيادي از بدهي هاي شهرداري( شهردار رقم پرداختی را عنوان نکرد اما اعلام کرد که سه هزار میلیارد بدهی بر دوش شهرداری و شورای شهر بوده است)

پرداخت هفت میلیارد بدهی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان

برگزاری جشنواره فیلم کودک با مبلغ 6 میلیارد تومان که 3 ميليارد تومان آن را شهرداري پرداخت كرده است.

امضای تفاهم نامه برنامه جامع با رویکرد نوین و مشارکت ذینفعان با وزیر راه و شهرسازی (اصفهان به عنوان شهر پایلوت برای اين برنامه شناخته شد)

تدوین شیوه نامه باز آفرینی شهری در توسعه پایدار اصفهان

۲۸۷ قرارداد عمرانی با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه

كاهش 45 درصدي مصرف برق در اماکن و مجموعه های مرتبط با شهرداری.

شهردار همچنین انضباط مالي و مبارزه جدي با فساد از شعارهای خود دانست که به آن ها جامه عمل پوشانده است./

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنگره بین المللی امام سجاد ع اردبیل سیل در گیلان شیراز اربعین حسینی کانون های مساجد رزمایش اقتدار عاشورایی ارزانی اربعین مترو اصفهان قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان مترو امام خمینی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان خشکسالی زاینده رود گزارش عملکرد یکساله گزارش عملکرد شهرداری اصفهان شهردار اصفهان احیای رودخانه زاینده رود زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل و فصل مشکلات در جلسات ملاقات مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شهردار یزد با بیان این که اولین جلسه ملاقات عمومی شهرداری یزد در محل منطقه دو شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسات درخواست ها، مطالبات و مشکلات مردمی که سالیان متمادی با وجود مراجعات متعدد شهروندان به شهرداری لاینحل باقی مانده، پس از بحث و بررسی چاره اندیشی شده و مورد حل و فصل قرار می‌گیرد.   محی الدینی گفت: نحوه برگزاری ملاقات عمومی‌های شهرداری یزد بدین شکل است که شهروندان گرامی در طول هفته به دفتر ارتباطات مردمی شهرداری واقع در شهرداری مرکزی یزد مراجعه می‌کنند که بسیاری از مشکلات و مباحثی که از سوی شهروندان مطرح می‌شود در گام اول توسط مدیر ارتباطات مردمی راهنمایی و حل و فصل می‌شود.   شهردار یزد افزود: شهروندان با درخواست‌ها و پرونده‌هایی مانند تملکات و آزادسازی، اختلافات ثبتی، مباحث شهرسازی، معابر جدیدالاحداث، مباحث مالی و تقسیط بدهی‌ها و یا پیشنهاداتی در خصوص مباحث شهری، به دفتر ارتباطات مردمی مراجعه می‌کنند و در آنجا راهنمایی‌های لازم را أخذ می‌کنند.   وی اضافه کرد: مواردی که قابل حل بوده و نیاز به دستور شهردار نداشته باشد به واحد‌های مربوطه از جمله شهرداری‌های مناطق پنج گانه و سازمان‌های مربوطه ارجاع می‌شود و مواردی که درخصوص آن‌ها باید تصمیم گیری مدیریتی شود و یا نیاز به دستور شهردار دارد، برای بررسی دقیق‌تر به ملاقات مردمی ارجاع داده می‌شود.   محی الدینی با بیان این که جلسات ملاقات مردمی در بعد از ظهر روز‌های یکشنبه در شهرداری مرکز و صبح‌های یکشنبه در مناطق پنج گانه شهرداری برگزار شود، گفت: در این جلسات، مشاور حقوقی، مسئولین معاونت شهرسازی و معماری، واحد املاک و همچنین مدیران مناطق پنجگانه حضور دارند و در خصوص مشکلات مردمی تصمیم گیری می‌شود و بسیاری از آن‌ها حل و فصل می‌شود.   شهردار یزد افزود: برخی از موارد هم هستند که از نظر قانونی هیچ راهکاری ندارند که دلایل آن به همشهریان عزیز توضیح داده می‌شود.   وی با بیان این که بخشی از درخواست‌های مردمی در خصوص پرداخت عوارض سالیانه هست، گفت: از آنجایی که شهرداری نمی‌تواند در مبلغ عوارض تغییری ایجاد کند، برای سهولت در پرداخت، این بدهی را تا ۳۶ ماه تقسیط می‌کند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد
  • حل و فصل مشکلات در جلسات ملاقات مردمی
  • انتصابات جدید شهردار تهران در سه بخش مدیریت شهری
  • راهبری بیش از ۲۰ پروژه مطالعاتی شهرداری اصفهان انجام شد
  • تجلیل فرماندار و شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰
  • تجلیل شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ عنوان دوره آموزشی در شهرداری اصفهان