Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان، رهبر و اسطوره. هیچ کلماتی بهتر از این ها قادر به توصیف 26 جاودانه چلسی نیست.

طرفداری- از 28 اکتبر 1998 زمانی که برای اولین بار به عنوان یار تعویضی مقابل استون ویلا به میدان رفت تا 21 می 2017 که برای آخرین بار با پیراهن آبی به میدان رفت، خاطراتی از خود به جا گذاشت که هر زمان قصد مرور یکی از بهترین لحظات باشگاه را داریم، ناخودآگاه تصویر او در ذهنمان نقش می بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان روز های اول که جوانی جویای نام بود تا همین اواخر، معنی تعصب و عشق به پیراهن چلسی را به همه یاد داد.

در دو فصل اول حضورش در چلسی تعداد بازی هایش به انگشتان دو دست هم نرسید اما ماند و توسط جیانلوکا ویالی و کلودیو رانیری دیده شد. یک جام حذفی و سوپرکاپ اروپا از افتخارات تری با چلسی قبل از حضور ژوزه مورینیو بود. با ورود آقای خاص به لیگ برتر، روحی تازه درون لیگ دمیده شد و در همان فصل جان تری به عنوان کاپیتان چلسی برگزیده شد. قهرمانی لیگ برتر، حضور مقتدرانه در لیگ قهرمانان اروپا با شکست تیم هایی چون بارسلونا و بایرن مونیخ خبر از تولد غولی تازه در فوتبال اروپا می داد. اگر بخواهیم یک لحظه برتر این فصل برای جان تری را ترسیم کنیم، چه صحنه ای به یادمان خواهد آمد؟ به راستی که هیچ صحنه ای بهتر از ضربه سر جانانه تری درون دروازه بارسلونا به ذهن کسی خطور نمی کند. شاید مهم ترین گل او در چلسی.

پایان ژوزه مورینیو با یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر و فتح جام حذفی و اتحادیه همراه بود. گل والی زیبای تری به وست هم و ضربه سر فراموش نشدنی او به آرسنال یاد آور بهترین لحظات تری در آن روزهاست. هر چند جان تری بیش از آن که با گل هایش به یاد آورده شود، با تکل های بی نظیرش، بازیخوانی مثال زدنی، حمل توپ راحت، پاس های عرضی رو به جلو و دفع توپ های بی نقصش به یاد آورده می شود. مدافعی که از جلو آوردن سر خود رو بروی استوک بازیکنان نیز ترسی نداشت. تری هر بازی مانند سربازی بود که با خود فکر می کرد شاید سرنوشت یک جنگ به همین لحظات وابسته به او رقم خواهد خورد.

ژوزه مورینیو رفت و آورام گرانت آمد. مسیر چلسی تا فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت. رقیب چلسی در لیگ برتر، حالا در فینال لیگ قهرمانان اروپا در مقابلشان ایستاده بود. گل اول بازی را کریستیانو رونالدو جوان آن روزها به ثمر رساند. فرانک لمپارد کار را به تساوی کشاند. دو تیم موقعیت های جدی روی دروازه یک دیگر خلق کردند اما عاقبت کار به ضربات پنالتی کشیده شد. رونالدو پنالتی خود را از دست داد. آخرین پنالتی مانده بود. کسی جرئت نمی کرد به سمت توپ برود، اما جان تری پشت توپ ایستاد. باران لعنتی مسکو، جام را از زیرپاهای تری برداشت و تقدیم شیاطین سرخ کرد. غمگین ترین لحظه حضور کاپیتان در چلسی همینجا رقم خورد. اشک هایی که تمام نشدنی بود. فرانک لمپارد قصد دلداری به او را داشت اما خیلی سخت است که در یک قدمی فتح موفقیت زمین بخورید. هیچکس این جمله را بهتر از جان تری درک نمی کند.

فصل 2008/2009 که با فیلیپه اسکولاری شروع شد و با گاس هیدینک به پایان رسید نیز یکی از تلخ ترین لحظات شاید تمام نسل قبلی چلسی را رقم زد. شبی که عدالت برای چلسی گریه کرد. شبی که هیچ زمین خوردنی با سوت داور همراه نشد و در پایان شوت اینیستا قلب طرفداران چلسی را نشانه رفت. از لحظات زیبای جان تری در آن تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا، گل دیدنی اش به آس رم بود.

با ورود آنچلوتی اما چلسی در لیگ برتر جان تازه ای گرفت. قهرمانی قاطعانه در لیگ برتر انگلیس، یکی از به یادماندنی ترین چلسی ها را خلق کرد. در همین فصل جی تی اولین گل خود به منچستریونایتد را به ثمر رساند. ضربه سر بی نظیر که در گوشه دروازه ادوین فن در سار آرام گرفت.

تا اینجا همه افتخارات تیمی با چلسی به دست آمده بود اما عقده یک جام برای نسل طلایی هنوز مانده بود. بیش تر از همه برای کاپیتان آن ها. هیچکس فکرش را هم نمی کرد زمان قهرمانی چلسی در اروپا، فصل 2011/2012 خواهد بود. یکی از ضعیف ترین فصل های آبی ها در لیگ برتر انگلیس که با ورود روبرتو دی متئو اما برای همیشه در تاریخ باشگاه جاودانه شد. وقتی با باخت مقابل ناپولی در ایتالیا، همه چیز از دست رفته تصور می شد، کامبک دیدنی چلسی در استمفوردبریج که جان تری، فرانک لمپارد، دیدیه دروگبا و برانیسلاو ایوانوویچ در راس آن بودند، بار دیگر امید ها را بازگرداند. پایان کار بازی با بارسا بود؟ کار ناتمام چلسی با بارسلونا در نیوکمپ به اتمام رسید. اخراج جان تری در این دیدار اما حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را از او گرفت.

فرانک لمپارد کاپیتانی چلسی در فینال مونیخ را برعهده گرفت. پنالتی آخر برای چلسی در ضربات پنالتی آن دیدار توسط دیدیه دروگبا زده شد. هنگامی که او پشت توپ رفت، همه طرفداران چلسی لحظه پنالتی جان تری را در ذهنشان آوردند. نگرانی بر همه حاکم شده بود اما دروگبا کار را بالاخره تمام کرد. جام قهرمانی اروپا در فصلی برای چلسی به دست آمد که اگر بگوییم تمام آن با معجزه بود، اغراق نکرده ایم. ایستادگی های پتر چک، بازی های بی نقص فرانک لمپارد، مستحکم بودن جی تی، ماشین گلی به نام دروگبا، فولبک همه چیز تمامی مانند اشلی کول، همه این ها لایق یک قهرمانی اروپا بودند. جامی که جی تی باید در سال 2009 بالا می برد، حالا بر دستان او قرار داشت.

لحظات گذشت و رئیس دوباره به استمفوردبریج بازگشت. ژوزه مورینیو با حضور دوباره خود در استمفوردبریج، یک قهرمانی دیگر به پسران قدیمی اش هدیه کرد و با اخراجی بحث برانگیز به کار خود در لندن پایان داد. حضور آنتونیو کونته و آخرین فصل جان تری در چلسی اما با خوبی و خوشی تمام شد. پنجمین و آخرین قهرمانی جی تی با آبی ها به دست آمد. خداحافظی با شکوه و سخنرانی احساسی جان تری در آخرین لحظات حضورش در چلسی، اشک های زیادی را جاری کرد.

از لحاظ افتخارات فردی جان تری شاید صاحب چیزهایی باشد که برای یک مدافع آرزوست. حضور در تیم منتخب فیفا برای پنج بار پیاپی مابین سال های 2005 تا 2009- بهترین مدافع باشگاهی فیفا برای سه فصل. حضور در تیم منتخب جام جهانی 2006 به عنوان تنها انگلیسی این تیم. انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی برای دو بار. بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس در فصل 2004/2005، از افتخارات فردی جان تری است. یک کاپیتان متعصب دیگر نیز از فوتبال خداحافظی کرد تا ما بمانیم و فوتبال و شاید روزی به طرفداران چلسی بگوییم، ما بازی های جان تری را دیدیم. مقایسه کردن هر مدافعی با او در چلسی شبیه شوخیست.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میهمان غیر منتظره در تمرین امروز استقلال؛ دیدار محمود فکری با جواد نکونام! + عکس

محمود فکری در تمرین استقلال حضور پیدا کرد

طرفداری | تمرین امروز (دهم اردیبهشت) استقلال یک میهمان ویژه داشت. محمود فکری، سرمربی سابق و کاپیتان اسبق آبی ها در تمرین حضور پیدا کرد و با جواد نکونام گفتگو کرد. با توجه به موضع گیری های پیشین محمود فکری نسبت به جواد نکونام، حضور امروز او در تمرین و عکس یادگاری با نکونام تعجب هواداران را در پی داشت اما این موضوع می تواند به معنی کنار رفتن کدورت های گذشته باشد.

رسانه رسمی باشگاه استقلال در این خصوص نوشت:

امروز محمود فکری کاپیتان و سرمربی سابق استقلال در کمپ زنده یاد ناصر حجازی حاضر شد. محمود فکری با جواد نکونام سرمربی استقلال دیداری یکساعته داشت و با یکدیگر درباره مسایل مختلف به گفت‌گو نشستند. 

سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال نیز در این نشست دوستانه و صمیمی حضور داشت. محمود فکری در پایان ضمن حمایت از نکونام و استقلال، برای تیم آرزوی موفقیت کرد‌.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • لوکیتای تمام‌نشدنی؛ لوکا مودریچ، مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
  • کاپیتان استقلال برابر تراکتور بازی می‌کند
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • محمود فکری به استقلال بازگشت! + عکس  
  • خبر خوشحال‌کننده برای سردار آزمون از پایتخت ایتالیا
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی پوشان (+عکس)
  • حضور غیرمنتظره کاپیتان استقلال در تمرین تیم نکونام
  • میهمان غیر منتظره در تمرین امروز استقلال؛ دیدار محمود فکری با جواد نکونام! + عکس
  • حضور محمود فکری در محل تمرین استقلال و دیدار با نکونام
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی‌پوشان+عکس