Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست دبیران کانون های طلاب هلال احمر لرستان با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان و معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان برگزار شد.

جمعیت هلال احمر یک سازمان امدادی عام المنفعه

حجت الاسلام بهزاد پیروزفر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر یک سازمان امدادی عام المنفعه است که جدای از فعالیت‌های گسترده امدادی که انجام می‌دهد در دیگر حوزه‌های فرهنگی نیز خدمات گسترده و متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش عمده ای از فعالیت های جوانان در جمعیت هلال احمر کشور کارهای ارزشمند در حوزه فرهنگی است که بر اساس همین اقدامات توانسته است در زمره سازمان هایی در کشور به شمار آید که بیشترین تعداد عضو داوطلب جوانان را دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: جوانان گذرگاه ورودی به جمعیت هلال احمر هستند؛ هلال احمر در دانشگاه ها، مدارس، مراکز پیش دبستانی و حتی مهد کودک ها نیز دارای کانون است که افراد بدون توجه به گرایش و سمت و سوی خاصی می‌توانند در آن اقدامات بشردوستانه به مردم ارائه دهند.

لزوم فراگیری آموزش های امدادی توسط آحاد جامعه

حجت الاسلام پیروزفر بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب چند سال گذشته در جمعیت هلال احمر بحث کانون طلاب بود که در مراکز حوزه های علمیه بنیانگذاری شد که اخیراً دارای دستورالعمل خاص خود شده است.

وی بیان کرد: لازم است آموزش‌های امدادی توسط همه آحاد جامعه فرا گرفته شود تا در حوادث گوناگون بتوانیم فرد مفیدی باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان به بحث حمایت‌های روحی و روانی در حوادث اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات دستگاه‌هایی نظیر جمعیت هلال احمر توجه به بُعد روحی و روانی افراد متاثر از حوادثی نظیر زلزله است تا بتوانیم با اقدامات اثربخش جنبه روحی و روانی آنها را نیز ساماندهی کنیم.

اثرگذاری طلاب در توسعه فعالیت های بشردوستانه

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان نیز در این نشست گفت: کانون طلاب به عنوان یک خلاء در جمعیت هلال احمر و همچنین در حوادث گوناگون وجود داشت.

حمید جمشیدی بیان کرد: با توجه به اصول و اهداف جمعیت هلال احمر تاسیس کانون های طلاب یک ضرورت بود که الحمدلله طی سالیان گذشته پایه گذاری شد و امروز انتظار می رود با هماهنگی بیشتر فعالیت‌های اثرگذار در جامعه داشته باشد.

وی افزود: در بسیاری از برنامه‌ها، وجود کانون طلاب احساس می شود که امیدواریم در ادامه این کار با قوت بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: ما به دنبال این هستیم بتوانیم با اهمیت دادن به کانون های طلاب اثرگذاری این طیف از جامعه را در فعالیت‌های بشردوستانه که در متون دینی اسلام نیز بر آنها بسیار تاکید شده است پر رنگ تر شود.

در ادامه این جلسه تعدادی از دبیران کانون های طلاب استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت کانون های طلاب پرداختند.

کد خبر 4424095

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر لرستان حمید جمشیدی خرم آباد کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر گرگان اربعین حسینی مشهد شهرکرد شیراز یاسوج گردشگری خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دختر ۴ ساله را پیدا کنید | ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس چند روزی است که در گلستان موضوع مفقود شدن یسنا ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله در صدر اخبار قرار دارد.
عصر یکشنبه ۹ اردیبهشت یسنا ۴ ساله همراه خانواده در روستا، هنگام رفتن به مزرعه ناگهان ناپدید می‌شود.
مادر دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود.
به طوری که ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق کلاله» از سوی بخشداری به هلال‌احمر گلستان گزارش شد.
از همان دقائق اولیه بروز این حادثه گروه‌های امدادی محلی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان دست به کار شده و کار جستجو برای یافتن این دختر خردسال را آغاز می‌کنند.
در چند روز گذشته تیم‌های مختلف امدادی همراه با تجهیزات مختلف به منطقه گسیل داده شدند و کار تجسس را انجام دادند اما متاسفانه هنوز آثاری از این دختر بچه یافت نشده است.
مدیر عامل هلال احمر گلستان قاسم غریب آبادی می‌گوید که از لحظات اولیه عملیات امدادی با ظرفیت ۱۵۰ نیروی امدادی آغاز شد و کار تجسس با وسائلی همچون کوادکوپتر، هلی شات، سگهای جستجوگر و بالگرد هلال احمر همچنان ادامه دارد.
به گفته غریب آبادی تا شعاع ۵ کیلومتری منطقه طی سه بار مداوم مورد تجسس قرار گرفته است‌؛ اما علی رغم تجسس ۵ روزه، متاسفانه هنوز هیچ آثاری از این دختر بچه ۴ ساله پیدا نشده است.

کد خبر 848928 برچسب‌ها دختران استان گلستان خبر مهم

دیگر خبرها

  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان
  • ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله چیست؟
  • این دختر ۴ ساله را پیدا کنید | ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟