Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از اسپوتنیک، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه اخیراً جلسه‌ای با حضور 26 سفیر کشورهای اروپایی در تهران، در این کمیسیون برگزار شد، گفت: در این جلسه سفیر اتریش که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و همچنین برخی از سفرای کشورهای اروپایی درخواست بازگشایی دفتر این اتحادیه در تهران را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد:سفرای کشورهای اعلام کردند چون اتحادیه اروپا در کشورهای مختلف سفیر دارد خواستار این هستیم تا دفتر این اتحادیه در تهران نیز بازگشایی شود.

 

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این درخواست مسبوق به سابقه است و اروپایی‌ها خواهان بازگشایی دفتر خود در تهران بوده‌اند، افزود:البته در این راه ملاحظاتی وجود دارد که باید رعایت شود.

 

تسنیم افزوده است:  رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تصریح کرده که دغدغه‌های موجود که بخشی از آنها امنیتی است را به سفرای کشورهای اروپایی منتقل کردیم که باید در قالب یک پروتکل الحاقی آنها را برطرف کرد.

 

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: در آن جلسه مقرر شد این درخواست سفرای کشورهای اروپایی به مسئولان وزارت امور خارجه منتقل شود که این کار هم انجام شده است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تهران جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک

کنفرانس بین‌المللی مهاجرت با محوریت همکاری با کشورهای ثالث برای مهار هجوم مهاجران با حضور مقامات زیادی از کشورهای اروپایی در پایتحت دانمارک برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "کرونن سایتونگ"، در گزارشی نوشت: پارلمان اتحادیه اروپا اخیرا تصمیم گرفت سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا را با برخی اقدامات سختگیرانه اصلاح کند، اما این اقدامات برای کشورهایی مانند اتریش و دانمارک کافی نبود. هدف، روش های پناهندگی در خارج از اروپا بر اساس مدل بریتانیایی رواندا است. این در حال حاضر از نظر قانونی امکان پذیر نیست، اما وین و کپنهاگ برای این تغییرات قانونی اصرار دارند.

کنفرانس بین‌المللی مهاجرت روز دوشنبه در پایتخت دانمارک برگزار شد که در درجه اول بر همکاری با کشورهای ثالث (برای مهار هجوم مهاجران) متمرکز بود. نمایندگان کشورهای ثالث مانند آلبانی، تونس و موریتانی و همچنین ایلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا و کارشناسان بین‌المللی نیز در این رویداد برجسته شرکت کردند.

در این نشست "کاره دیبواد بک"، وزیر مهاجرت دانمارک و گرهارد کارنر، وزیر کشور اتریش اگرچه از خانواده های سیاسی متفاوتی بودند اما مواضع مشابهی را در این راستا اعلام کردند.

کارنر در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: کمتر از 30 درصد از پناهجویان واقعاً نیاز به محافظت دارند. این مشکلاتی را برای سیستم‌های اجتماعی، سیستم‌های بهداشتی ما ایجاد می‌کند و امنیت را در کشور به خطر می‌اندازد. وی تاکید کرد: ما فقط از طریق همکاری می توانیم به یک سیستم بهتر دست یابیم. اقدامات فردی توسط کشورها کمکی نمی کند، آنها فقط به تغییر مسیرهای فرار و کمک بیشتر به قاچاقچیان می انجامد. مهاجرت غیرقانونی یک مشکل جهانی است که باید با هم حل شود.

"مته فردریکسن"، نخست وزیر دانمارک نیز مواضع شفاف و روشنی را در این راستا اتخاذ کرد. وی توسعه مهاجرت را نگران کننده توصیف کرد. وی در عین حال گفت: البته هیچ کس بدون دلیل خانه خود را ترک نمی کند، اما ما نمی توانیم به این شکل ادامه دهیم. ما باید بر مرزهای خود مسلط باشیم. این شرایط را نمی توان به دست قاچاقچیان سپرد. آنها نباید به جای ما تصمیم بگیرند.

با وجود مقاومت زیاد در برابر تشدید بیشتر قوانین پناهندگی در اروپا، کارنر و همکارش بک این را اقدامی در راستای منافع خود می بینند. این دو که در کنفرانس مهاجرت شرکت کردند بر این عقیده بودند که «رویکردهای جدیدی مورد نیاز است و باید قوانین را در سطح اروپا در این راستا تغییر دهیم». کارنر گفت: «همه ما موافقیم که روش فعلی کار نمی کند. از اروپا، نمایندگانی از ایتالیا، هلند، بلژیک، فرانسه، سوئد و جمهوری چک و غیره حضور داشتند.

اتحادیه اروپا تلاش می‌کند در آستانه انتخابات در این منطقه طرح اصلاحات قواعد پناهندگی برای تشدید سختگیری‌ها علیه پناهجویان را به اجرا درآورد.

بر اساس این طرح از جمله افراد ورودی باید با اثر انگشت و عکس ثبت شوند تا بررسی شود که آیا تهدیدی برای امنیت عمومی هستند یا خیر. پناهجویان رد شده باید در آینده با سهولت بیشتری به کشورهای ثالث امن اخراج شوند. منتقدان نگرانند که این رویکرد حق پناهندگی و حقوق بشر در اروپا را تضعیف کند.

در این طرح از جمله، رویه‌های سریعتر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای اطمینان از اخراج مهاجران بدون چشم‌انداز در نظر گرفته شده است. به گفته کارشناسان، با این حال، بعید است که این اصلاحات تا زمان برگزاری انتخابات اروپا در اوایل ماه ژوئن هیچ تاثیری داشته باشد.

بر این اساس در صورت افزایش شدید مهاجرت، مقررات بحران این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که برای مدت طولانی‌تری در مراکز پناهندگی در مرزهای خارجی تحت شرایط زندان مانند نگهداری شوند.

پارلمان اروپا اخیرا پس از 8 سال بن‌بست در نهایت اصلاحات گسترده در سیاست مهاجرت و پناهندگی برای اتحادیه اروپا را تصویب کرد.

پیمان جدید قوانین جمعی و قابل پیش‌بینی را برای مدیریت پذیرش و جابجایی پناهجویان در نظر دارد. از زمان بحران مهاجرت سال‌های 2015-2016 این مساله منشاء تنش مکرر در اتحادیه اروپا بوده است.

ده‌ها موسسه خیریه که به مهاجران کمک می‌کنند از جمله عفو بین‌الملل، آکسفام و کاریتاس با انتقاد از این تغییرات، آن را «خطرناک» خواندند و در نامه‌ای سرگشاده در طول برگزاری مذاکرات اعلام کردند که این توافق «ساختاری ظالمانه» ایجاد می‌کند که انجام ناپذیر است.

افزایش و تسریع تولید تسلیحات در دستورکار اتحادیه اروپاهشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند