Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:05:54 GMT

مالیات برارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۷۸۴۶

مالیات برارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی حذف شد

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره راه آهن گفت: طبق نظر معاونت حقوقی معاونت ریاست جمهوری، مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی باری و مسافری باید اجرا شود که بر این اساس مبالغ پرداخت شده قبلی نیز باید مسترد شود.

به گزارش ایرنا، «سعید رسولی» روز دوشنبه در نشست خبری افزود: این نظریه حقوقی 31 شهریورماه امسال به راه آهن و سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده و قرار است هرگونه دریافت مالیات ارزش افزوده از شرکت های حمل ونقل ریلی بار و مسافر حذف و مبالغی که از ابتدای برنامه ششم توسعه گرفته شده به شرکت ها بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اقدامات سازمان امور مالیاتی تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با نشست های مکرر و مستمر با حضور ذینفعان، در نهایت بند ب ماده 52 قانون برنامه ششم در مورد شرکت های ریلی عملی شد.
به گزارش ایرنا، ماده 52 برنامه ششم توسعه به تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی و ترغیب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در این زمینه و تسریع و تسهیل اجرای طرح ها و افزایش رضایتمندی عمومی از خدمات ارائه شده در این نوع حمل و نقل اشاره دارد. مطابق بند (ب) این ماده، مالیات برارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.
رسولی افزود: محاسبه مالیات ارزش افزوده شرکت های حمل و نقل ریلی با نرخ صفر درصد طبق قانون برنامه ششم توسعه بود و باید از زمان اجرای این قانون، میزان ارزش افزوده شرکت های ریلی محاسبه شود.

** اجرا نشدن مصوبه اختصاص یک درصد فروش نفت و گاز به صنعت ریلی
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن در ادامه به تخصیص یک درصد درآمد فروش نفت و گاز کشور به توسعه صنعت حمل ونقل ریلی اشاره کرد و گفت: با وجود پیش بینی قانونگذار در برنامه ششم توسعه، تاکنون اختصاص این منابع مالی برای این بخش عملی نشده و راه آهن هیچ مبلغی دریافت نکرده است.
وی گفت: بین معافیت های مالیاتی و محاسبه مالیات با نرخ صفر درصد تفاوت وجود دارد و دولت ها همواره سعی می کنند معافیت های مالیاتی را کمتر کنند اما ممکن است قانونگذار نرخ صفر درصد را در مقاطع مورد نیاز تغییر دهد.
رسولی با بیان اینکه با این نظریه حقوقی، 9 درصد هزینه های شرکت های ریلی کاهش یافت، گفت: صنعت حمل ونقل ریلی با جاده ای رقابت ندارد بلکه برای تحقق حمل ونقل ترکیبی، ارتباط کاری این 2 بخش ضروری است تا صنعت حمل ونقل کشور بیش از پیش توسعه یابد.
به گزارش ایرنا حذف مالیات ارزش افزوده شرکت های ریلی از چند سال پیش محل اختلاف سازمان امور مالیاتی با شرکت راه آهن بود که با نظریه حقوقی معاونت حقوقی معاونت ریاست جمهوری، این بند از مصوبه برنامه ششم توسعه اجرایی می شود.
اقتصام** 1108**9132 ** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد حمل و نقل ريلي ماليات برارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی از آمادگی ناوگان ملی برای توسعه حمل‌ونقل بار صادراتی به قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر بیات با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این راستا اقدامات متعدد و وسیعی در راستای توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون خطوط مستقیم و غیرمستقیم کشتیرانی به شرق، شمال و غرب آفریقا فعال ‌است، افزود: در شرق به ویژه کشورهای کنیا، تانزانیا و زنگبار خطوط مستقیم هم اکنون در حال خدمات رسانی به بازرگانان هستند؛ ضمن اینکه در شمال نیز به بنادر کشورهای لیبی، مراکش و الجزایر خطوط مستقیم فعال هستند در غرب آفریقا به سبب حجم کمتر بار از فیدرهای بین‌المللی برای رساندن بار استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: در کنار ایجاد این خطوط کشتیرانی، دفاتر منطقه‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در کشورهای یادشده، راه‌اندازی شده‌اند که وظیفه آنها ضمن ارائه خدمات به شناورهای کشتیرانی توسعه ارتباطات تجاری بین کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران است.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران با دعوت از بازرگانان ایرانی برای بهره‌مندی از خدمات یاد شده، تصریح کرد: گروه کشتیرانی هم اکنون با ایجاد شبکه DOOR TO DOOR آمادگی دارد کالای صادراتی را با استفاده از حدود 1500 دستگاه انواع واگن و 150 دستگاه کامیون کشنده خود، از محل تولید تا مقصد نهایی حمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲