Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@03:56:28 GMT

روزنامه نگار بلغار به قتل رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۷۹۷۵

چندی از جنجال خبری قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی نگذشته که خبر قتل «ویکتوریا مارینوا» خبرنگار تلویزیونی بلغار منتشر شد و امنیت قشر روزنامه نگار را در کانون توجه ها قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تارنمای شبکه فرانس 24، «جورجی جورجیف» (Georgy Georgiev) دادستان محلی در بلغارستان با انتشار جزئیاتی در مورد این جنایت عنوان کرد که مارینوای 30 ساله با ضرباتی به سر و آثار خفگی به قتل رسیده و «تلفن همراه، سوییچ، عینک و بخشی از لباس هایش مفقود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

  این شبکه افزود: مارینوا مدیر اجرایی یکی از تلویزیون های خصوصی کوچک در بلغارستان بود که در تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر) برنامه ای را در مورد کلاهبرداری ادعایی تجار و سیاستمداران بزرگ در حوزه تامین مالی اتحادیه اروپا پخش کرد.  همکاران مارینوا نگران امنیت خود هستند.   فرانس 24 در ادامه با اشاره به واکنش های بین المللی به این رویداد، نوشت: «هارلم دزیر» نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور آزادی رسانه ها در حساب توییتری خود درمحکومیت قتل مارینوا نوشت: از قتل وحشتناک ویکتوریا مارینوا خبرنگار تحقیقی در بلغارستان شوکه شدم. خواستار تحقیقی جامع و تمام عیار در مورد این پرونده هستم. مسببان این حادثه باید به سزای عمل خود برسند.»   به نقل از تارنمای این شبکه خبری، براساس داده های جمع آوری شده از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز، به طور میانگین هر هفته یک روزنامه نگار در جهان به قتل می رسد.   بلغارستان در رده بندی سال 2018 این سازمان با چند پله سقوط در رده 111 قرار گرفت که پایین ترین رتبه میان کشورهای اتحادیه اروپا است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث: در ساعت‌های اخیر خبری در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از مرگ دختری جوان در جریان طرح نور حکایت دارد. خبری مجعول و بدون جزئیات مستند که در آن تلاش شده از حادثه ای خیالی مهسا امینی دومی ساخته شود.

بررسی‌های خبرنگار همشهری نشان می‌دهد یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس بخاطر ایجاد نا امنی دستگیر شده بود، در بازداشتگاه فوت شده است. این فرد اواخر سال گذشته بدلیل ایجاد ناامنی و مزاحمت و اقدام به تخریب چندین خودرو تحت تعقیب پلیس بود و اوایل فروردین امسال دستگیر شد. متهم که با استفاده از سلاح سرد به ماموران هنگام دستگیری حمله کرد با شلیک گلوله به پا، متوقف و توسط پلیس دستگیر و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستانی منتقل شد. او سپس برای انجام تحقیقات به معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ منتقل شد که ساعت ۱۲ شب گذشته در زمان استراحت در بازداشتگاه فوت شد که تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده تا علت فوت مشخص شود.

این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از مرگ دختر جوانی توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی در وزرا حکایت داشت. این مطالب در شرایطی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که چنین خبری از اساس دروغ است چون مدت‌هاست کسی را به خاطر مساله حجاب به ساختمان وزرا منتقل نمی‌کنند چون این مکان به نگهداری ارازل و اوباش اختصاص دارد.

کد خبر 844981 برچسب‌ها پلیس امنیت زنان - حجاب گشت ارشاد

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • شورای عالی امنیت ملی در جایگاه تراز
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • مضحکه شدن زن صهیونیست عاقبت همنشینی با مسیح علینژاد
  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟
  • روزنامه نگار انگلیسی: اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی دستاوردهای مهمی داشت
  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
  • هاآرتص: اسرائیل شکست خورد هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
  • اسرائیل دست از پا خطا کند ۱۰ برابر پاسخ خواهیم داد