Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر محمدحسین صومی در همایش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این که طبق شواهد تاریخی و مطالعات انجام شده، تفکر تعالی خواهی از همان ابتدا در تبریز وجود داشته است، گفت: ایلخانیان با حمله به ایران سبب کشتارهای زیادی شدند، اما با رسیدن به تبریز، دانشگاهی تاسیس کردند که به هفت زبان زنده دنیا در آن تدریس می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بعد از دارالفنون، اولین رشته پرستاری در ارومیه ایجاد و سپس به تبریز منتقل شده و اولین فارغ التحصیلان رشته پرستاری حدود یک قرن پیش از تبریز فارغ‌التحصیل شدند.

صومی عنوان کرد: دانشجویان جدیدالورود، میزبان اصلی و کسانی هستند که در آینده دانشگاه را اداره خواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه تاریخ افزود: با مطالعه و نگاهی به تاریخ کشورمان خواهیم دید که اگر کسانی نبودند که در هشت سال دفاع مقدس، ایثار کنند، اکنون ما و شما دانشجویان اینجا نبودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: برخلاف حواشی ایجاد شده، کشور قبل از انقلاب چندان پیشرفت نکرده و خیلی عقب مانده ‌تر از جوامع همتراز خود بود و همانگونه که ترامپ سایه خود را بر کشور عربستان سعودی انداخته است، آمریکایی‌ها نیز بر کشور ما حکومت می‌کردند.

وی با بیان این که پذیرفته شدگان در دانشگاه علوم پزشکی، استعدادهای درخشان جامعه بوده و امید است استعداد خود را در راستای نخبه‌پروری به کار گیرند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جایگاه علمی خوبی در رتبه‌بندی‌های مختلف برخوردار بوده و تلاش‌ها در راستای ارتقاء روز افزون این دانشگاه است.

صومی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه تلاش می‌کنند ما را ناامید کنند، ناامید نشوید و برای ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و جامعه تلاش کنید.

همایش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صبح امروز دوشنبه ۱۶ مهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

کد خبر 4424204

منبع: مهر

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی حکم انتصاب سازمان سنجش پذیرش بدون آزمون دانشجویان ایرانی خارج از کشور پذیرش دانشجو منصور غلامی مرکز سنجش آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی شنبه های انقلاب دانشگاه های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از 40 نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد .

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت : دراین مدت رشته های علوم پزشکی در این دانشکده 50 درصد و تعداد  اعضای هیئت علمی صد در صد  رشد داشته است .

وی از تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت هم با اجرای 26 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد  و تصریح کرد : از این طرحها 12 طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود : در دو سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در شهرستان خو ی جذب و هزینه شده است .

وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید  در خوی خبر دااد و اضافه کرد :   عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی که قابلیت افزایش به 350 تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می شود.

دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت  خانواده و نظام ارجاع شهری در خو ی خبر داد و افزود : در اجرای این طرح 210 هزار نفر از جمعیت شهر خوی در 20 پایگاه زیر پوشش خدمات  این طرح ملی قرار گرفته اند .

وی افزود : برای افزایش خدمات این طرح 10 پایگاه سلامت جدید نیز با جذب 57 نفر نیروی مراقب سلامت  بزودی راه اندازی می شود.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساختهای  بخش سلامت درشهرستان خبر داد .

در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : این تجهیزات  با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد .

وی افزود : در این مرحله بیش از 10 دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی  از جمله ونتیلاتور ، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت های معاینات بالینی با ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند .

دکتر بروجنی تصریح کرد : بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از 150 هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت ی و پزشکی را به این شهرستان  کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران