Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - عضو هیأت مدیره راه آهن از صفر شدن نرخ مالیات بر ارزش افزوده خدمات ریلی از 31 شهریور ماه خبر داد.

سعید رسولی عضو هیأت مدیره راه آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در برنامه ششم توسعه به ویژه در بندهای 24 و 25 بر توسعه  حمل و نقل ریلی توجه شده است.ایجاد مزیت‌های رقابتی برای حمل و نقل و توسعه کریدورهای ترانزیتی احکامی  پیشنهاد شده در این بندهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسولی افزود: یکی از این بندهای مهم برنامه ششم توسعه ،صفر بودن مالیات بر ارزش افزوده خدمات ریلی است.

عضو هیأت مدیره راه آهن تأکید کرد: تا 31 شهریور ماه برای اجرایی شدن این طرح اختلافات نظری میان مجلس و سازمان امور مالیاتی وجود داشت که معاونت حقوقی رئیس جمهوری برای نظارت بر این بخش وارد شد.

وی اظهار کرد: معاونت امرو حقوقی رئیس جمهوری جلسات متعددی با سازمان امور مالیاتی و مجلس برگزار کرد و در نهایت در انتهای شهریور ماه رأی خود را صادر و ابهامات موجود در این طرح را بر طرف کرد.

رسولی درباره رأی معاونت حقوقی رئیس جمهوری گفت: تعریف نرخ صفر مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد و چون قانون گذار نقطه نرخ صفر را محاسبه می‌کند بنابراین این طرح امکان اجرایی دارد.

عضو هیأت مدیره راه آهن تصریح کرد: در مورد خدمات حمل و نقل ریلی مناقشاتی وجود داشت که این خدمات شامل چه بخش‌هایی می‌شود که در نتیجه معاونت حقوقی رئیس جمهور این خدمات را شامل حمل و نقل ریلی مسافری و باری دانست.

وی تصریح کرد: اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده صفر باعث کاهش 9 درصدی از مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های ریلی می‌شود و در نتیجه مفهوم مزیت رقابتی در خدمات ریلی اجرایی می‌شود.

رسولی با بیان اینکه راه‌آهن با بخش جاده‌ای رقابت منفی ندارد افزود: موضوع اصلی حمل و نقل جابه‌جایی کالا و مسافر به بهترین نحو است و ما سعی داریم در جاهایی که ریل وجود دارد از ظرفیت های آن استفاده کنیم.

عضو هیأت مدیره راه آهن اظهار کرد: باید سعی کنیم به خاطر مزیت‌هایی که در بخش ریلی وجود دارد از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم و ما همواره این ظرفیت‌ها را توسعه می‌دهیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل ترکیبی به گونه‌ای است که بار و مسافر را به شکل مطلوب جابه‌جا می‌کند و هر کدام از این بخش‌ها ریلی مکمل یکدیگر هستند.

رسولی اظهار کرد: حمل و نقل ترکیبی برای همه بخش‌ها مطلوب است و این امر تاکنون در تمامی کشورهای دنیا اجرایی شده است.

عضو هیأت مدیره راه آهن با تأکید بر اینکه برنامه ششم احکام دیگری دارد که به سرنوشت همین حکم دچار شده است گفت: با  توجه به تجربه موفقی که در این بخش وجود دارد در صورت اجرایی نشدن این احکام مشکلاتی در این حوزه ایجاد می‌شود که مسئولیت آن بر عهده افرادی است که برای اجرا نکردن آن مقاومت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: امیدواریم تا پایان امسال همه ظرفیت‌هایی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده از جمله تحقق یک درصدی از درآمد نفتی و حمل و نقل ریلی محقق شود.

رسولی با تأکید بر اینکه در حال مکاتبه با صندوق توسعه ملی برای اجرای بند الف ماده 52 قانون اساسی هستیم افزود: افزود: اگر اختلافی در این مسیر باشد با امضای وزیر راه و شهرسازی و قضاوت معاونت حقوقی رئیس جمهور این مشکل بر طرف می‌شود.

عضو هیأت مدیره راه آهن تأکید کرد: هم اکنون این حکم  لازم‌الاجرا است و به دنبال ابلاغ آن از سوی ریاست جمهوری هستیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده خدمات ریلی راه آهن پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مصطفی فعله‌گری ظهر چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که امسال با توجه به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در نحوه ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شده است، مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه دوره زمستان ۱۴۰۲ که تا پیش از این تا ۳۱ فروردین در نظر گرفته شده بود تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید شده است.

وی افزود: چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری اصلاح و تکمیل نمایند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور براساس صورتحساب‌های صادره در سامانه مودیان نسبت به تهیه اظهارنامه دوره مالیاتی زمستان سال ۱۴۰۲ اقدام نموده و اظهارنامه مزبور را از طریق سامانه‌های tp.tax.gov.ir یا my.tax.gov.ir در دسترس مودیان محترم قرار خواهد داده است که مشمولان قانون می‌توانند تا موعد مقرر نسبت به اصلاح و تکمیل آن اقدام نمایند.

گفتنی است؛ به منظور تکریم و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، راهنمای تکمیل اظهارنامه موضوع ماده (۳) قانون تسهیل در سامانه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir قرار دارد.

کد خبر 6081077

دیگر خبرها

  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده