Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان امروز، 16 مهرماه در جلسه هماهنگی جشنواره «هه نار» با بیان اینکه جهاددانشگاهی بنا به رسالت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی خود اقدام به برگزاری جشنواره «هه نار»، در منطقه اورامان کرده است اظهار کرد: شرایط کنونی جامعه بیش از هر زمان دیگری نیاز به شور و نشاط دارد، امید است که جهاددانشگاهی بتواند با برگزاری این جشنواره گامی مهم در راستای ایجاد شور و نشاط در جامعه بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی اثرات مثبت و بازتاب‌های مطلوبی برای کل استان و به ویژه منطقه اورامان به لحاظ معرفی پتانسیل‌های منطقه دارد و جذب بسیاری از هم استانی‌هایمان در این منطقه اقدامی مؤثر برای بسترسازی توسعه گردشگری در استان است.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با تاکید بر اینکه کردستان و منطقه اورامانات پتانسیل‌های زیادی به لحاظ گردشگری، طبیعت بکر و مهمان‌نوازی در منطقه دارد، اعلام کرد: در حال حاضر اولین مقصد همه گردشگران فقط شمال کشور است و این در حالی است که مناطق گردشگری زیادی در استان‌هایی همچون کردستان و منطقه اورامان وجود دارد که ناشناخته مانده و مستعد توسعه و سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصت بسیار خوبی برای معرفی محصولات استان است، گفت: استان کردستان دارای محصولات زیادی است که قابلیت تبدیل شدن به برند را دارند، برندسازی محصولات می‌تواند به توسعه گردشگری در منطقه کمک کند.
سهراب‌نژاد با بیان اینکه جذب گردشگر در منطقه اورامان، موجب افزایش بهره‌وری مالی و سرمایه در خود این منطقه می‌شود، عنوان کرد: کاهش مهاجرت معکوس از اثرات مهم برگزاری جشنواره «هه نار» است.
وی افزود: سال‌هاست که بحث مهاجرت به شهر به عنوان معضلی مطرح است، متاسفانه مردم مناطق روستایی از پشتوانه مناسبی برخوردار نیستند و به همین دلیل به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند و این خود باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان عنوان کرد: اگر بتوانیم افراد بومی منطقه را حفظ کنیم گام بزرگی در راستای کاهش مهاجرت معکوس برداشته‌ایم.
وی در ادامه اشتغال را از دیگر پیامدهای مهم این جشنواره ذکر کرد و افزود: انتظار داریم که جشنواره «هه نار» به لحاظ مالی در مجموعه بخشداری اورامان و سایر دستگاه‌های مشارکت کننده مورد حمایت مالی قرار گیرد چرا که تمام منافع مادی و معنوی این کار به خود منطقه اورمان برمی گردد.
سهراب‌نژاد تلاش برای برگزاری مطلوب این جشنواره را هدف و وظیفه همه ارگان‌های مربوطه دانست و عنوان کرد: امید است بتوانیم طی سال آینده این جشنواره را در رده ملی برگزار کنیم.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه عکس توسط عکاسان مطرح سطح استان از برنامه‌های جانبی این جشنواره در روز اختتامیه است و در پایان نیز بهترین عکس استانی برگزیده می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی جشنواره انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳