Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه رولت خرما / طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص / طرز تهیه رولت خرما با بیسکوییت / رولت خرما و حلوا / طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور / طرز تهیه رولت خرما و گردو

طرز تهیه رولت خرما

در ایام مذهبی و عزاداری ها برای پذیرایی و نذر های خود میتوانید از انواع شیرینی ها مانند شیرینی میشکا ، حلوا،شله زرد،خرما و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده کنید.

در این مطلب نیز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه رولت خرمایی ، که در عزا داری ها از آن استفاده می شود ، آشنا کنیم

طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص

مواد لازم :

آرد : 3 پیمانه

خرما : 2 کیلو

روغن : 3 قاشق مرباخوری

دارچین و زنجبیل : به مقدار لازم

گردو : به مقدار لازم

پودر نارگیل : به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا هسته های خرما را از آن ها جدا کنید و خرماهای هسته گرفته شده را یک بار چرخ کنید.

در ظرف مناسبی روغن بریزید و آن را روی حرارت مستقیم گاز قرار دهید.خرما های چرخ شده را در روغن بریزید و تفت دهید.حواستان باشد که مقدار حرارت نباید زیاد باشد تا خرما ها حالت خشک پیدا نکنند و سپس دارچین و زنجبیل را با توجه به ذائقه خودتان به خرما ها اضافه کنید.

مرحله بعد تفت دادن آرد است که برای این کار ابتدا باید آرد را الک کنید.پس از الک کردن آن را در تابه ای بریزید و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.

و مرحله آخر رول کردن شیرینی می باشد.به این منظور کیسه فریزری را در سینی پهن کنید و آن را با روغن چرب کنید.از مایه خرما و دارچین مقداری بر روی آن بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید.کمی از آرد تفت داده شده را نیز بر روی خرما ها بریزید.رول کردن خرما ها به مقداری دقت نیاز دارد.آن را به کمک میسه فریزر به آرامی رول کنید و در یخچال به مدت 3 تا4 ساعت قار دهید تا بگیرد.

در صورت تمایل می توانید از پودر نارگیل برای تزیین آن استفاده کنید.

طرز تهیه رولت خرما با بیسکوییت

مواد لازم :

بیسکوییت پتی بور : 1 بسته

کره : 25 گرم

خرما : 200 گرم

موز : 1 عدد کوچک

دارچین : به اندازه سر قاشق چایخوری

طرز تهیه :

پوست خرما ها را گرفته و هسته آن ها را نیز جدا می کنیم.سپس آن ها را چرخ می کنیم و در ظرفی میریزیم.آن ها را با دارچین هم میزنیم تا یک دست شود.

بیسکوییت را نیز پودر کرده و با کره ی نرم شده در دمای محیط ترکیب می کنیم.سپس موز را رنده و به مواد اضافه می کنیم و خوب ترکیبشان می کنیم.

مواد بیسکوییت را بر روی کیسه فریزر به  شکل مستطیلی و به قطر حدود نیم سانت پهن می کنیم.سپس مواد دارای خرما را روی آن میریزیم و صاف میکنیم.

در آخر آن را به کمک  کیسه فریزر رول و در یخچال قرار می دهیم تا بگیرد و آماده شود

رولت خرما و حلوا

مواد لازم :

خرما : 750 گرم

آرد : 2 پیمانه

گردوی خرد شده : 1 پیمانه

روغن : به مقدار لازم

کره : 2 قاشق غذا خوری

پودر زنجبیل،دارچین و هل : از هریک به اندازه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه :

ابتدا هسته های خرما را بگیرید و پوست آن ها را نیز جدا کنید.آن ها را یک بار چرخ کنید و با 2 قاشق کره ذوب شده ترکیب کنید تا نرم شوند.

کیسه فریزر را بر روی یک سینی پهن کنید و آن را مقداری چرب کنید.خرما ها را بر روی آن ریخته و پهن کنید

برای تهیه حلوا ابتدا آرد را در قابلمه تفت دهید و زمانی که مقداری خامی آن گرفته شود و آن را از روی حرارت بردارید.سپس روغن جامد را به آرامی به آن اضافه کنید تا به غلظت ماست چکیده برسد.

هنگامی که مواد کمی سرد شدند آن ها را با قاشق بر روی خرما ها بریزید

روی مواد گردو،پودر زنجبیل و هل بریزید و در نهایت آن ها را رول کنید.

به مدت  حداقل 3 ساعت آن ها را در یخچال قرار دهید تا آماده شوند

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین سیب زمینی تنوری پنیری (فیلم)
  • آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم