Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: قایق تفریحی و مفهومی سولارایمپکت، اولین نمونه‌ی برقی و اقیانوس‌پیما در جهان است که با پنل‌‎های خورشیدی و باتری ۸۰۰ کیلووات ارائه می‌شود.

ایده‌ی قایق یا کشتی تمام برقی که انرژی خود را به‌کمک پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند، بسیار جذاب و امیدوارکننده است. شرکت سوئیسی سولارایمپکت (SolarImpact) مدل مفهومی جالبی معرفی کرده است که امکان دریانوردی بدون آلایندگی را ممکن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قایق تفریحی سولارایمپکت سریع، بی صدا و مجهز به ۳۰۰ مترمربع پنل‌های خورشیدی است. این قایق مفهومی ۲۴ متری، اولین مدل تفریحی اقیانوس‌پیمای جهان است که انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می‌کند. پک باتری ۸۰۰ کیلووات ساعت، امکان دریانوردی تا ۱۰ ساعت را فراهم می‌کند و درصورت مناسب بودن آب و هوا، انرژی مورد نیاز قایق هم به‌راحتی و بدون هزینه در دسترس خواهد بود.

مجموعه پنل‌های خورشیدی بزرگ که بخش زیادی از سقف این قایق مفهومی را پوشش می‌دهند، توانایی تولید روزانه ۳۲۰ کیلووات انرژی دارند؛ البته این انرژی که می‌تواند منبع اصلی حرکت قایق باشد، در صورت آفتابی بودن، تابش کافی خورشید و حرکت با سرعت مشخص، تولید می‌شود. در شرایط مناسب، ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت در دسترس خواهد بود تا قایق تفریحی سولارایمپکت به‌نهایت سرعت ۲۲ گره‌ (حدود ۴۱ کیلومتر بر ساعت) برسد.

از لحاظ تئوری، می‌توان با استفاده از پنل‌های خورشیدی، بی‌نهایت مسافت را طی کرد؛ البته در این صورت، حداکثر سرعت به ۵ گره (حدود ۹ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌شود. برای مقایسه جالب است بدانیم که، یک قایق تفریحی بزرگ معمولی با ابعاد تقریباً مشابه، برای حرکت با سرعت ۱۰ گره (۱۸.۵ کیلومتر بر ساعت) به‌مدت یک ساعت، ۱۰۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

علاوه بر پنل‌های خورشیدی، سولارایمپکت به دو پیشرانه‌ی دیزل هرکدام با قدرت ۸۷ اسب بخار نیز مجهز است که نقش ژنراتور و شارژ پک باتری را بازی می‌کنند. در این مدل مفهومی، فناوری خودران هم در نظر گرفته شده است تا هدایت قایق با‌کمک هوش مصنوعی، آسان‌تر باشد. مهندسان سولارایمپکت کف قایق را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که تکان‌های جانبی قایق تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کند. ظرفیت قایق تفریحی سولارایمپکت که تنها یک مدل سه‌بعدی از آن ارائه شده، ۱۰ مهمان و یک خدمه است. ویدئوی کوتاهی از این قایق منتشر شده که در ادامه قابل مشاهده است.

منبع: زومیت

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فروش آبجو الکلی در سوپرمارکت های تهران!

این مرد می خواست زن دوم بگیرد لو رفت / انتقام خونین از برادر دختر تهرانی! +عکس

قدرت مخوف مافیای گ.ت.ت در تهران !؟ / در این باند چشم کور می کنند! +عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

وسوسه شیطانی دانش آموز 14 ساله با عکس های مستهجن خانم معلمش+عکس

دوربین های مداربسته عزرائیل های آبادانی را فراری دادند! +عکس

اعدام جنجالی زن جوان در زندان ارومیه + عکس

حقایق هولناک از اسارت این زن در بازار برده فروشی داعش+ تصاویر

سنجاب رقاص عکاسان را شگفت زده کرد+عکس

عروس و داماد با خودروی پلیس به تالار رفتند ! + عکس

گفتگو با مسموم شدگان حرام خور در بیمارستان شهید رجایی کرج

جزئیات تکان‌دهنده قتل ترنم 3 ساله توسط ناپدری / دادستان قائم شهر چه گفت؟

زنان محجبه هم وسوسه خودنمایی اینستاگرامی دارند! +عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز مدل اقیانوس باتری جهان نمونه قایق تفریحی عکس ایران مرد قتل فیلم زن دختر پسر ازدواج هولناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز روسیه پیشتاز شد

نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۳ آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، همانطور که داده‌های مبادلات ارزی روسیه نشان می‌دهد، نرخ تبدیل یورو به روبل در بورس مسکو برای اولین بار از سوم آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

از ساعت ۱۰و ۱۹ دقیقه صبح به وقت مسکو، یورو با ۰.۶۵ درصد کاهش به ۹۸.۹۴ روبل رسید.

تا ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت مسکو، نرخ یورو به ۹۸.۹۹ روبل رسید.

به نقل از بیزنس، در همین حال، نرخ دلار به روبل با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۹۲.۵۶ روبل رسید، نرخ یوان نیز حدود ۱۲.۷۲۶ روبل  بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد