Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: امسال ۴۰۰ هزار نفر در اردوهای غیرمتمرکز و ۲۰ هزار نفر در اردوهای متمرکز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تابستان شرکت کردند.

سعید سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فصل تابستان فرصتی طلایی برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری آن‌ها، شبکه‌سازی، آموزش و پرورش آن‌ها است، گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچون سایر دستگاه‌های فرهنگی کشور همه ساله از فرصت طلایی فصل تابستان برای کادرسازی و نخبه‌پروری نسل جوان استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با تأکید بر اینکه نقش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، تولی‌گری، هدایتگری، بسترسازی و حمایت است، افزود: امسال این ستاد با همکاری دبیرخانه‌های استانی این ستاد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ۲۰ هزار پایگاه اوقات فراغت راه‌اندازی کرده بود.

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه جریان‌سازی و فراگیری کارهای فاخر فرهنگی در کشور یکی از اهداف این ستاد در برگزاری برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت است، خاطرنشان کرد: خانواده‌محوری و مسجدپایه بودن یکی از کارویژه‌های ما در برگزاری این برنامه‌ها بود.

 

 

سعادتی گفت: امسال حدود ۲۰ هزار نفر در اردوهای متمرکز کانون‌های فرهنگی هنری در مشهد، قم، مازندران، اردبیل و همدان و همچنین حدود ۴۰۰ هزار نفر در اردوهای غیرمتمرکز در سطح محلات و استان‌ها شرکت کردند.

 

پیوند برنامه‌های اوقات فراغت با قرآن و عترت

وی ایجاد فضای شادی و نشاط  معنوی را رویکرد دیگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در غنی‌سازی برنامه‌های اوقات فراغت دانست و خاطرنشان کرد: پیوند برنامه‌ها با قرآن و عترت یکی دیگر از رویکردهای ما در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت بود از این رو کتاب‌های قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه محور اجرای این رویکرد ما بود.

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: امسال حدود ۲۰ هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در سطح قرآنی ۱۴۵۲ شرکت کردند.

 

 

سعادتی ادامه داد: در تابستان امسال بیش از ۴۰۰ مربی نیز در دوره‌های تربیت مربی خانه‌های نور شرکت کردند.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه توجه ویژه به فضای مجازی رویکرد دیگر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت بوده است، گفت: همه ثبت‌نام‌ها در زمینه‌ برنامه‌های اوقات فراغت از طریق پرتال جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ـ سجاـ انجام شد تا به این صورت زمینه توجه بیشتر به فضای مجازی فراهم شود.

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به آماده‌شدن کارت چندمنظوره بچه‌های مسجد، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این کارت به زودی از طریق معاونت مربوط در اختیار اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار می‌گیرد.

 

برگزاری برنامه‌های هنری در ۱۰ رشته مهم

سعادتی با بیان اینکه هنر، نقش مهمی در خلق مطالب آموزنده و جذب نسل جوان به آموزه‌های قرآن و عترت (ع) دارد، افزود: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امسال برنامه‌های خود در حوزه هنری را در رشته‌های خوشنویسی، قصه‌گویی، پرده‌خوانی، فیلم کوتاه، سرود، تئاتر، تولیدات فضای مجازی، نشریات تجربی، عکس، پوستر و گرافیک برگزار کرد.

 

 

وی  ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها در این رشته‌ها به صورت متفاوت و در سه مرحله شناسایی استعدادها، آموزش و توانمندی آنان و رقابت انجام گرفت که در این میان رشته‌های سرود، فیلم، تئاتر و هنرهای تجسمی به صورت رقابتی برگزار شد.

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت این کانون‌ها خواهر و ۴۹ درصد نیز برادر بودند، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال وجود توازن میان خواهران و برادران در میزان استقبال از این برنامه‌ها بود.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنگره بین المللی امام سجاد ع اربعین حسینی شیراز سیل در گیلان اربعین اردبیل کانون های مساجد ارزانی غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور استان تهران در سال ۱۴۰۳، که با حضور سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و سایر اعضای ستاد برگزار شد، بر ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور و شناساندن ابعاد حماسه و دلاور مردی‌های دوران دفاع مقدس در نسل جوان مخصوصاً دانش آموزان تاکید کرد.

استاندار تهران اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تأثیر زیادی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل آینده دارد.

فخاری با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های استان تهران باید وظایف خود را در خصوص راهیان نور به طور کامل انجام دهند، گفت: برگزاری اردوی اردوهای راهیان نور یک حرکت فرهنگی مناسب برای تربیت نسل جوان محسوب می‌شود.

کد خبر 6091447

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی