Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوزی رابین ملقب به پدر صنعت موشکی اسرائیل: به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر بر می‌دارم/ من یک مهندس هستم و نمی‌توانم یک کار مهندسی خوب را تحسین نکنم/ بهترین موشک ایران، موشک کروز زمینی(سومار) است

مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی بارها درخصوص توان دفاعی و دستاورهای فنی و علمی و آزمایش‌های موشکی و نظامی گوناگون ایران لب به اعتراف گشوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، یوزی رابین، رئیس سابق سازمان موشکی رژیم صهیونیستی و ملقب به پدر صنعت موشکی اسرائیل در سمینار بازدارندگی هسته‌ای، موشکی، کنترل تسلیحات و سیاست دفاعی درباره توان مهندسان ایرانی در ساخت موشک گفت: به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر بر می‌دارم.

فناوری ایرانی ها دشمن مهلک اسرائیل

وی در این سمینار که در سال 2015  برگزار شد و اعضای کنگره آمریکا نیز در آن حضور داشتند گفت: از نظر فنی ایرانی ها برای ما دشمن مهلکی هستند و لی من یک مهندس هستم و نمی‌توانم یک کار مهندس خوب را تحسین نکنم.

کروز زمینی «سومار» بهترین موشک ایران 

وی افزود: دوباره می‌گویم که یک مهندسی بسیار هوشمندانه‌ای است ، به نظر من بهترین موشک ایرانی ها یک موشک کروز زمینی(سومار) است که از ده سال پیش منتظر آن بودیم . این یک دستاورد بوده است و نمی‌توان این موشک را یک کپی تلقی کرد.

رئیس سابق سازمان موشکی رژیم صهیونیستی ادامه داد: دوباره می‌گویم که کلاهم را به احترام آدمهایی که از نظر فنی این کار را انجام داده اند، از سرم بر می‌دارم. ساخت موتور جت های کوچک بسیار کار فنی سطح بالا و هوشمندانه‌ای است و ما در آمریکا فقط یک شرکت داریم که می‌تواند این موتورها را تولید کند.

اظهارات این مقام پیشین رژیم صهیونیستی در سال 2015 در حالی مطرح شده که از آن زمان تا کنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار قابل توجه دیگری را در صنعت دفاعی کشور داشته‌اند.

پیش از این نیز دفتر اطلاعات نیروی دریایی ‌آمریکا در ارزیابی های جدید خود از ظرفیت های نیروی دریایی ایران اعلام کرد که تهران در حال ساخت یک زیردریایی است که می‌تواند موشک کروز ضد کشتی شلیک کند و این موشک توانایی غرق کردن سریع ناوجنگی آمریکا در تنگه هرمز را دارد . این زیردریایی که از کلاس بعثت است، دارای شش لانچر اژدر و قابلیت به کار گرفتن اژدر و مین و به علاوه موشک های کروز ضد کشتی است.

فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران می گویند که در صورت وقوع هرگونه درگیری نظامی، آن‌ها قادرند تا به سرعت برای حمله و تخریب ناوهای جنگی دشمن حاضر در خلیج فارس و تنگه هرمز اقدام کنند. آن‌ها بر این باورند که غرق کردن چندین ناو دشمن در همان ابتدای وقوع جنگ هرگونه تمایل دشمن برای ادامه درگیری نظامی با ایران را از بین خواهد برد.

هم‌چنین سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از این در واکنش به اظهار نظر مقامات غربی در خصوص قابل مذاکره بودن توانمندی دفاعی ایران گفته است: اولین عبارتی که بیان می کنم این است که توان دفاعی ما قابل توقف و مهار نیست. به این معنا که مهار قدرت دفاعی ما از کنترل هر کشوری خارج است. به دلیل اینکه تمام اقشار جامعه ما که در این عرصه دارای توانایی و تخصص و مهارت هستند، خود را بسیج کرده اند در واکنش به این مداخلات و انتظارات غیرمنطقی و ظالمانه کشورهایی مثل امریکا و متحدان اروپایی انها که فکر می کنند می توانند با تهدیدات از رشد و پیشرفت دفاعی ما جلوگیری کنند، بایستند.

بر همین اساس یادآوری این مباحث به جاست که همه موشک‌های سپاه به نقطه‌زنی مجهز شده است و دفاع از توان موشکی همانند دفاع از ناموس نظامیان و دولتمردان ایرانی است.

سپاه پاسداران ایران اسلامی هرجایی که لازم باشد از توان نقطه زنی موشک استفاده می‌کند.

مقام‌های رسمی کشورمان در امور صنایع دفاعی بارها تاکید کرده اند که توان موشکی ما قابل مذاکره نیست؛ چراکه مساله موشکی مساله هیبت، شرف، استقلال و اعتماد ملی است که درمورد آن نمی توان گفت‌وگو کرد.

ایران در مدت بسیار کوتاهی توان گسترش موشک های خود را دارد و البته با توجه به تهدیدات کنونی توان موشکی ما برای مقابله کافی است.

توانایی موشک‌های ایرانی در اصابت به هدف، بدون انحراف اثبات شده است.  نیروهای مسلح کشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشک فاتح 110، اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهی، سایت‌های موشکی، زاغه‌های مهمات، رادراها و سایر اهداف موردنظر را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار دهند، و منهدم کنند. هم‌چنین انواع موشک‌های شهاب، زلزال، فاتح، تندر، خلیج فارس و قیام تاکنون با موفقیت شلیک شده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، اقدام دفاعی بر اساس منشور سازمان ملل بود

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی درباره اقدام شب گذشته سپاه ایران در مورد هدف قرار دادن اهدافی در داخل اراضی اشغالی، گفت: اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله نظامی اسرائیل به کنسولگری کشورمان بود از این رو اقدام ایران را نباید حمله تلقی کرد بلکه دفاعی بر پایه ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و بر اساس اصل دفاع مشروع بود که در پاسخ به حمله اسرائیل صورت گرفت.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در جریان این عملیات، رعایت تناسب و ضرورت برای بازدارندگی اتفاق افتاد که اگر این اتفاق نمی افتاد، رژیم صهیونیستی باز هم اقدام نظامی می کرد و منطقه ناامن می شد.

وی افزود: از سوی دیگر، اقدام جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین جنگ بود و به هیچ منطقه غیرنظامی آسیب نزد بلکه صرفا پایگاه غیرنظامی را مورد هدف موشک ها و پهپادهای خود قرار داد.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با اشاره به آثار اقدام موشکی ایران علیه اسرائیل در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: این دفاع مشروع، یک اقدام قدرتمندانه است و دشمن از قبال آن خواهد فهمید که کسی نمی تواند برای خاورمیانه تعیین تکلیف کند و نشان داد معادلات خاورمیانه با آنچه در ذهن آمریکا و اسرائیل می گذرد، بسیار متفاوت بوده و ایران توانایی دفاع از خود را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: واکنش مشروع ایران، رژیم صهیونیستی را وادار می کند تا بر اساس قوانین بین المللی دیگر به خاک سایر کشورها حمله نکند. گفتنی است اگر این رژیم اقدام جدیدی داشته باشد، حق دفاع بر پایه ماده 51 منشور سازمان ملل این برای ایران محفوظ خواهد بود./

دیگر خبرها

  • اعترافات ایران اینترنشنال درباره دستاورد‌های گسترده حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • سردار کوثری نماینده مجلس: اسرائیل دست به حمله بزند این بار در جهت نابودی آن‌ها گام برمی‌داریم
  • فرزند شهید زاهدی: حمله موشکی بخش ناچیزی از توان سپاه بود
  • سیلی به اسرائیل بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • توان و تخصص ایرانی با حملات موشکی به جهانیان اثبات شد
  • موشک کلاهک بارشی (بارانی) که در حمله سپاه به اسرائیل استفاده شد، چیست و چگونه عمل می‌کند؟
  • پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، اقدام دفاعی بر اساس منشور سازمان ملل بود
  • ◄ موشک های کروز ابومهدی به اسرائیل شلیک شد؟ تصاویر
  • عکسی معنادار از فرماندهان بلندپایه نظامی در کنار موشک های ایرانی /جزئیات نامه پدر موشکی ایران به رهبری
  • گزارش "واشنگتن‌پست" از توان نظامی ایران