Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:30:45 GMT

جان دانش‌آموزان بازیچه بی‌توجهی شهرداری رشت+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۸۸۱۰

جان دانش‌آموزان بازیچه بی‌توجهی شهرداری رشت+فیلم

‍‍‍‍‍‍

عدم وجود پل‌هوایی در منطقه ضیابری رشت با وجود سه مدرسه دخترانه در کنار هم سبب به خطر افتادن جان دانش آموزان شده است. ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خیابان ضیابری رشت حد فاصل بقعه دانای علی و ورودی خیابان شهید رجایی از نقاط پر تردد و شلوغ شهر رشت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم وجود پل عابر پیاده در این منطقه با وجود اینکه دو مدرسه راهنمایی دخترانه و یک مدرسه ابتدایی دخترانه قرار دارد جان این دانش‌آموزان را به خطر انداخته و سبب نگرانی والدین آن‌ها شده است.

ترافیک شدید این منطقه و همچنین سرعت بالای خودرو‌ها در هنگام عبور و مرور باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در هنگام عبور از خیابان با خطراتی از جمله تصادف با خودروها مواجه باشند.

مدیر مدرسه ابتدایی این منطقه حاضر به مصاحبه تصویری با خبرنگار تسنیم نشد اما اعلام کرد: بارها به نمایندگان مجلس و شهرداری برای رسیدگی یه این وضعیت نامه دادیم اما هیچ اثری نداشته است.

والدین دانش‌آموزان این مدارس معتقدند که هر روز با نگرانی دانش‌آموزانشان را راهی مدرسه می‌کنند و ناچارند برای جلوگیری از خطر، خودشان آنها را به مدرسه برده و بیاورند.

این مشکل در زمان بارندگی به دلیل آبگرفتگی تشدید شده و خطر جانی را برای دانش‌آموزان افزایش می‌دهد و سبب می‌شود تا مشکلات آن‌ها برای رفتن یا بازگشتن از مدارس چند برابر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نصب پل‌های عابر پیاده در شهر رشت یکی از معماهایی است که همواره حل نشده باقی مانده و پاسخی منطقی برای حل این معضل پیدا نشده است.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل الله‌بخش نجفی اظهار کرد: تغذیه سالم در طول سال‌های تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است که سلامت آنها را در بزرگسالی تضمین می‌کند، فلذا دانش‌آموزان باید سه وعده‌غذای اصلی و دو میان‌وعده در طول روز داشته باشند.
وی تصریح کرد: مواد غذایی سالم برای دانش‌آموزان شامل شیر و لبنیات، سبزی‌ها، گوشت، حبوبات، نان و غلات و میوه است که باید متعادل و دارای تنوع غذایی باشد؛ زیرا در سنین کودکی این مواد نقش مهمی در رشد و سلامت آنها دارد.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: صبحانه یکی از وعده‌های غذایی بسیار مهم دانش‌آموزان است که در سلامت جسمی و فکری آنها نقش مؤثر دارد و البته نخوردن صبحانه باعث می‌شود قند خون دانش‌آموزان پایین آمده و توانایی یادگیری در مطالب درسی را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان درحال‌رشد هستند و یک‌سوم ساعات روز را در مدرسه سپری می‌کنند، وعده صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بهتر است همراه با نان و پنیر و گردو، تخم‌مرغ، شیر کم‌چرب و عسل باشد.
نجفی گفت: دانش‌آموزانی که چیپس و پفک در مدرسه می‌خورند، سیری کاذب در آنها ایجاد می‌شود و که این نوع سیری از خوردن غذایی که مواد مغذی و مقوی دارد و موجب رشد کودک می‌شود جلوگیری می‌کند، بنابراین بهتر است به‌جای این خوراکی‌ها از میوه‌های خشک مانند انجیر خشک، توت خشک، برگه زردآلو و هلو، انواع مغز‌ها از جمله بادام، پسته، گردو به‌عنوان میان‌وعده در مدرسه استفاده شود.
وی افزود: خوراکی‌های مجاز بوفه مدارس نیز باید شامل انواع کیک، کلوچه و بیسکویت‌های ساده و بدون کرم و ساندویچ‌های سالم مانند پنیر و نان باشد، همچنین نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌های مصنوعی برای دانش‌آموزان به‌عنوان میان‌وعده در ساعات حضور در مدرسه توصیه نمی‌شود.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: مصرف لبنیات به‌ویژه شیر کم‌چرب برای تأمین کلسیم موردنیاز بدن دانش‌آموزان ضروری است و خوردن تخم‌مرغ به دلیل وجود پروتئین و فسفر می‌تواند نقش اساسی در حفظ سلامت و درمان ضعف فکری داشته باشد.
وی اظهار کرد: مصرف سبزی‌ها، صیفی‌جات و میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده برای دانش‌آموزان بسیار توصیه می‌شود، زیرا می‌توانند به عملکرد فیزیکی و فیزیولوژیکی بدن کمک کند.
نجفی خاطرنشان کرد: همایش سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت و با هدف تغذیه غذای سالم به مناسبت هفته سلامت از به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه شهید محمدزاده شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟