Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، بهرام سرمست در نشست خبری خود درباره تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: گزارش مجامع جامع عمومی جامعه اسلامی کارگران و جمعیت جوانان اسلامی و فرهنگی قم مطرح و اساس‌نامه و مرام نامه، برگزاری شورای مرکزی و بازرسی آنها مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۲ و تبصره‌های ذیل آن و مهلت قانونی که برای رفع نواقص احزاب و تاریخی پیش شده از تمامی احزاب و تشکل‌هایی که تاکنون اقدام نکرده‌اند تقاضا داریم تا ۱۰ آبان مدارک خود را کامل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست تاکید کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب سعی دارد با تسامح با احزاب برخورد کند.

وی درباره اعتراض برخی از اصولگرایان مبنی بر مشروع نبودن کنگره حزب اعتماد ملی بیان کرد: مبنای ما قانون احزاب و اساس‌نامه حزب بوده و مرجع اظهارنظر نیز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است.

سرمست خاطرنشان کرد: می‌دانید حزب اعتماد ملی در چهارم خرداد سال جاری انتخاباتی برگزار کرد که گزارش به کمیسیون ارجاع شد و رسیدگی لازم صورت گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تاکید کرد: مصوبه کمیسیون این بود که انتخابات شورای مرکزی دوباره برگزار شود که معین شد علاوه بر ناظر وزارت کشور سه نفر از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هم در این کنگره حضور داشته باشند.

وی افزود: این اتفاق انجام شد و گزارش‌هایی که از سوی ناظر وزارت کشور و ناظران کمیسیون ماده ۱۰ رسیده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با اختیارت فراقانونی که این کیمسیون دارد، به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: طبیعتا شورای مرکزی که منتخب کنگره است مراتبط استعلام خود را از مراجع ذی صلاح خواهد گرفت و کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سرمست گفت: بیش از تصمیم کمیسیون نمی‌توانیم حرفی بزنیم اما جزئیات بیشتری را در آینده به رسانه‌ها خواهیم داد، اگر فردی صلاحیت عضویت در حزب را نداشته باشد عزل خواهد شد.

ادامه دارد...

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 اصولگرایان جامعه اسلامی قانون قم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست

محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون بند ۲۰ که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی می‌باشد، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو می‌باشند، رای‌هایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده است.

محمد باقر پارساییان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقوا سازی در شهر یزد رای پلمب صادر شد و اجرا گردید ولی این رای‌ها ابطال گردیده است، از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که چند روز با خانواده خود در کنار این ۲ واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یانه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.

او ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند ۲۰ توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست، چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم و شهر آسیب ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل