Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، روز گذشته-یکشنبه- سفیر ایران در عراق با «برهم صالح» رییس‌جمهور جدید این کشور دیدار داشت. این دیدار در حالی انجام شد که آمریکا به عراق برای تبعیت از تحریم‌ها علیه ایران فشار می‌آورد.

بر اساس بیانیه دفتر «صالح»، «مسجدی» به همراه تعدادی از سرکنسول‌های ایران در شهرهای عراق در این دیدار شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق آمده است: رییس‌جمهور صالح از روابط دوجانبه بین عراق و ایران استقبال کرده و نقش ایران در حمایت از صلح و ثبات در منطقه و به ویژه نقش این کشور در همکاری با عراق در جنگ با تروریسم و شکست داعش را مورد قدردانی قرار داد.

«صالح» در این نشست خاطرنشان کرد: تنش‌های کنونی در منطقه غیرقابل قبول است و ما به دنبال تعمیق دیالوگ درباره موضوعات حساس در مراحل پیش رو هستیم.

«صالح» همچنین گفته عراق به کانون توافق منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل خواهد شد. این مرحله با کاهش تنش‌ها و ایجاد امنیت و تقویت ثبات و همچنین بازسازی و توسعه عراق آغاز خواهد شد.

«ایرج مسجدی» سفیر کشورمان در عراق هم در جریان این دیدار انتخاب او به عنوان رییس‌جمهور و انتخاب «عادل المهدی» به عنوان نخست وزیر را تبریک گفت ضمن آرزوی موفقیت برای آنها گفت: در مورد توانایی او برای حل همه مشکلات اطمینان کامل دارد.

سفیر کشورمان بر اعتقاد راسخ ایران به استقلال و قدرت عراق تاکید و از روابط قوی او با کشورهای منطقه و جامعه جهانی قدردانی کرد.

«مسجدی» گفت: ما شاهد نقش سازنده عراق د ر مراحل بعدی خواهیم بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایرج مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به دیدار با رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: درخواست سفر دوم به خراسان شمالی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: در این دیدار ضمن تشریح برکات سفر اول و وضعیت مصوبات سفر برای سفر دوم رئیس جمهوری به خراسان شمالی دعوت انجام شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای تکمیل برخی مصوبات باقی مانده سفر، وزارتخانه‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: رییس دفتر رئیس جمهور نسبت به هر مورد مهم مطروحه قول مساعد داد.

کد خبر 6098885

دیگر خبرها

  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران