Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@08:12:37 GMT

روش هایی مفید برای هضم بهتر غذا

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۹۸۵۴

روش هایی مفید برای هضم بهتر غذا

رکنا: گیاهان دارویی برای هضم غذا موثر هستند.

گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه و یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته و مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص زیاد آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نامشان، باید گفت دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند که علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشید.

خیلی از مردم با هضم غذا مشکل دارند. یعنی بعد از خوردن غذا احساس سنگینی می‌کنند و دستگاه گوارش آنها به طور کامل به وظیفه‌ خود عمل نمی‌کند، در این بین خانم‌های باردار و همچنین افرادی که همیشه در حین غذا خوردن شتاب‌زده عمل می‌کنند بیشتر با این مشکل رو به رو می‌شوند.

خوشبختانه روش‌های ساده و کارآمدی برای مقابله با مشکل هضم غذا وجود دارد. شما می‌توانید با تهیه کردن نوشیدنی‌های ساده‌ای به دستگاه گوارشتان در جهت هضم بهتر غذا‌ها کمک کنید که از جمله این نوشیدنی‌ها می‌توان به دمنوش بهارنارنج، تخم کتان و ترخون اشاره کرد.

دمنوش تخم کتان

قسمت بالای ساقه این گیاه دارای شاخه‌های متعددی است و روی این شاخه‌ها گل هایی به رنگ‌های سفید، قرمز، بنفش، لاجوردی و آبی دیده می‌شود.

کتان به طور کلی دراای یک ساقه اصلی است که گل‌ها و میوه و در نتیجه دانه در انتهای ساقه به وجود می‌آیند.

میوه کتان به صورت ۵ کپسول خانه‌ای است که در هر کپسول حداکثر ۱۰ دانه وجود دارد.

خواص درمانی

این دمنوش مناسب برای افرادی می‌باشد که تمایلی به کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم دارند، زیرا نوشیدن دمنوش تخم کتان قبل از غذا باعث کاهش اشتها می‌شود.

همچنین این دمنوش دارای خاصیتی است که می‌تواند عمل هضم غذا در سیستم گوارشی را تسهیل ببخشد.

نوشیدن این دمنوش در هنگام صبح به همراه صبحانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و به سلامتی Health سیستم گوارش نیز کمک می‌کند و به علت دارا بودن آنتی اکسیدان‌های بالا و وجود اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در تخم کتان این دمنوش در رده‌ی دمنوش‌های ضد سرطان به شمار می‌آید.

موارد منع مصرف

نوشیدن این دمنوش در دوران بارداری و شیردهی منع شده و افرادی که روده‌ تحریک پذیر دارند باید از نوشیدن آن صرف نظر کنند.

طرز تهیه

یک قاشق پودر تخم کتان را در قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد، سپس آن را از صافی عبور داده و میل کنید.

دمنوش بهار نارنج

شکوفه نارنج یا بهار نارنج شکوفه‌ی درخت نارنج است. گل‌های بهار نارنج به صورت گل‌های منفرد و چندتایی در طول شاخه‌ها قرار می‌گیرند.

این گل‌ها بسیار معطر، ترد و شکننده وسفید رنگ و شامل پنج گلبرگ هستند و گلبرگ‌های ضخیم آن زبانه‌ای شکل به رنگ سفید متمایل به زرد است که برروی آن‌ها حفره‌های ترشحی اسانس را به روشنی می‌توان مشاهده نمود.

خواص درمانی

بهار نارنج دمنوشی است که معمولا در طب سنتی برای هضم غذا در سیستم گوارشی معرفی می‌شود، این دمنوش آرام بخش، مفرح، نشاط آور، از بین برنده اضطراب، اشتهاآور، تقویت کننده قلب، تقویت کننده اعصاب، تقویت کننده نیروی جنسی، رفع کننده دل پیچه و ورم معده و روده است.

موارد منع مصرف

استفاده زیاد از این دمنوش باعث بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب Heart می‌شود، همچنین این دمنوش می‌بایست در دوران بارداری و شیردهی با احتیاط مصرف شود.

اگر مشکل هضم غذا دارید این دمنوش ها را بنوشید

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری بهار نارنج را در قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد و در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش می‌توانید از نبات یا عسل استفاده کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جنازه یک مرد از دختر جوان خواستگاری کرد!

قتل خانم خبرنگار زیبا در دام مردان بی حیا! / جسد بدون لباس پیدا شد + عکس

فروش آبجو الکلی در سوپرمارکت های تهران!

این مرد می خواست زن دوم بگیرد لو رفت / انتقام خونین از برادر دختر تهرانی! +عکس

قدرت مخوف مافیای گ.ت.ت در تهران !؟ / در این باند چشم کور می کنند! +عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

وسوسه شیطانی دانش آموز 14 ساله با عکس های مستهجن خانم معلمش+عکس

دوربین های مداربسته عزرائیل های آبادانی را فراری دادند! +عکس

اعدام جنجالی زن جوان در زندان ارومیه + عکس

حقایق هولناک از اسارت این زن در بازار برده فروشی داعش+ تصاویر

عروس و داماد با خودروی پلیس به تالار رفتند ! + عکس

جزئیات تکان‌دهنده قتل ترنم 3 ساله توسط ناپدری / دادستان قائم شهر چه گفت؟

زنان محجبه هم وسوسه خودنمایی اینستاگرامی دارند! +عکس

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز آشپزخانه سلامتی Health سرطان طب سنتی قلب Heart دانش آموز سوخت و ساز بدن شهر آب غذا عکس ایران مرد قتل زن فیلم دختر پسر هولناک ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

    به گزارش تابناک، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.   همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.   تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.   سلامت چشم   تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.   دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.   در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.   در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.   سوپرغذای تقویت‌کننده مغز   یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.   در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.   مدیریت طبیعی وزن   تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.   مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.   روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند   علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود