Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:56:04 GMT

طرح جامع هدایت آب های سطحی لنگرود اجرا شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۶۹۸۹۷

طرح جامع هدایت آب های سطحی لنگرود اجرا شود

فرماندار لنگرود با بیان اینکه سابقه طولانی آب گرفتگی لنگرود نیازمند کار اساسی است خواستار اجرای طرح جامع شهرداری لنگرود برای هدایت آب‌های سطحی شد.

سیدرضا جوادپور، فرماندار لنگرود با قدردانی از انسجام‌ مدیریتی برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از سیل در شهرستان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:  ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر بارش و این حجم از بارندگی که بیشتر از متوسط  سالانه بارندگی ‌کشور و بیسابقه بود با اتخاذ تدابیر و پیش بینیهای لازم و امادگی دستگاهها مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه میزان بارندگی دو برابر سال قبل و در مقابل هم میزان آسیب سال قبل را نداشتیم، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی میزان بارش و اتخاذ تدابیر لازم در جلسات ستاد بحران و استقرار ۲۰ دستگاه بیل میکانیکی و لودر در جاهای مختلف شهر توانستیم از حوادث جلوگیری کنیم به طوری که نزدیک نقطه شهر میدان لیلاکوه به سمت گالشکلام با اقدامات به موقع توانستیم مسیر ابرو را منحرف کنیم.

 

جوادپور با اشاره به سابقه طولانی آب‌گرفتگی در شهر لنگرود و اینکه کار اساسی باید در سطح شهر انجام شود، تصریح کرد: موضوع هدایت آب‌های سطحی کار علمی است و با لوله گذاری‌های تصادفی مشکل حل نمی‌شود و شهرداری لنگرود طرحی جامع برای کل شهر تهیه کرد که بایستی اجرا شود که اجرای این پروژه نیازمند بودجه بسیار زیادی است.

 

فرماندار لنگرود ادامه داد: در گام نخست و هدایت آب‌های سطحی مسیرهای مهم انتخاب شد که شهرداری این کار را ابتدا از مرکز بازار با هزینه ۲میلیارد تومانی آغاز کرد.

 

جوادپور با تاکید بر اینکه کار کردن در مراکز قدیمی شهر مشکلات خاص و گاهی موجب کندی کار می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای انجام این کار سرعت عمل داشته باشد و اگر کمک بازار و مردم نباشد قطعا این کار بزرگ انجام نمی‌شود.

 

فرماندار لنگرود افزود: پروژه مشکل مالی ندارد و هدایت آب‌های سطحی باید به درستی انجام و به طور جامع این کار انجام شود.

 

جوادپور در پایان گفت: سیل شرایط عادی نیست و مهم آمادگی است که باید خسارت و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل در گیلان مجلس نیروی انتظامی کنگره بین المللی امام سجاد ع خراسان جنوبي خراسان جنوبی شیراز سردار اشتری خامنه ای اربعین حسینی هدایت آبهای سطحی آبگرفتگی معابر لنگرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر گیلان در آیین برگزاری این مراسم افزود: مرحله استانی المپیاد دادرس با حضور گروه‌های برتر ۱۷ شهرستان استان گیلان با مشارکت ۲۳۸ دانش آموز برگزار شده است.

هادی سلیمی افزود: دانش آموزان پس از شرکت در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی_ریوی ، پانسمان و بانداژ، شکستگی وآتل بندی ، اطفای حریق ، اسکان اضطراری ، حمل مصدوم ، پناهگاهی و خروج ایمن در آزمون کتبی نیز باهم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های برتر خواهران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می‌شوند اضافه کرد: پس از بررسی و جمع بندی نتایج ، شهرستان‌های رشت، لاهیجان، رودبار مقام اول تا سوم را کسب کردند و گروه شهرستان تالش نیز موفق به کسب مقام بشردوستی شد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • اجتماع حمایتی جمعی از مردم لنگرود برای اجرای طرح نور پلیس
  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی