Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اخلاقی پور صبح دوشنبه در اولین مجمع شهرداران ادوار شهر فردوس از اعلام آمادگی این سازمان جهت مشارکت در راه اندازی بازار سنگ های قیمتی خبر داد و افزود: در اولین مرحله باید این سنگ ها به عنوان ماده اولیه تراش خورده و سپس تلاش شود در عرصه ملی و بین المللی مطرح شود.

وی پیشنهاد داد برای سال آینده جشنواره بین المللی انار پیش بینی و با دعوت از صاحب نظران، این محصول استراتژیک فردوس نیزدر سطح ملی و بین المللی بیشتر به مردم شناسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم توجه به مزایای نسبی شهرها

اخلاقی پوربا بیان اینکه شهرهای کشور تنها از طریق ارزش افزوده ارتزاق می شود گفت: باید به مزایای نسبی شهرها پرداخت و برای آنها برنامه ریزی کنیم که در این صورت کارکرد شهرداریها نیز هدفمند خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیزوجود قنات بلده که ثبت جهانی شده، مجموعه آبگرم فردوس و آثار باستانی را از مهمترین ظرفیت های فردوس برشمرد و افزود: قرارگرفتن فردوس در مسیر عبور مسافران و زائران از ۷ استان جنوبی کشور موقعیت بی نظیری برای این شهر خلق کرده که باید این داشته ها را در کنار یکدیگر بگذاریم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.

تسریع در تهیه برنامه راهبردی شهر فردوس

حمید حلاج مقدم برتسریع جهت تهیه برنامه راهبردی شهر فردوس تاکید و اضافه کرد: جهت اجرای پروژه های گردشگری تسهیلاتی بسیار مناسبی پرداخت می شود که باید سرمایه گذاران را ترغیب کنیم.

شهردار فردوس نیز با ارائه گزارشی از وضعیت موجودی شهرداری گفت: در سال گذشته ۳۲ درصد از اعتبارات شهرداری محقق شد و امسال نیز تا کنون ۲۲ درصد محقق شده که در خوشبینانه ترین حالت فقط ۵۰  درصد اعتبارات امسال وصول خواهد شد.

علی کاظمی ساماندهی ورودیهای شهر، توجه به بهسازی پیاده روها و بافت فرسوده شهر، تامین پارکینگ های عمومی برای شهروندان، توسعه فضای سبز و پارک بانوان، مرمت بافت تاریخی محله سردشت، مکان یابی و ایجاد شهرک صنوف آلاینده در خارج از شهررا از مهمترین برنامه های شهرداری برشمرد وگفت: در حال حاضر فردوس ۲۷ و نیم هکتار بافت فرسوده دارد که قابل افزایش به ۱۵۰ هکتار است و در صورت افزایش بافت فرسوده خواهیم توانست از مزایای آن بر خوردارشویم و در این راستا نیز به طور جدی پیگیر تحقق این مهم هستیم

در این جلسه شهرداران ادوار شهر فردوس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که نبود روحیه مطالبه گری در مردم فردوس، عدم سرمایه گذاری فردوسی های مقیم سایر شهرها در زادگاه خودشان، لزوم تهیه سند راهبردی شهر و بروز رسانی آن در هر سال، لزوم استفاده از نیروهای توانمند شهرستان، توجه ویژه به گردشگری، تقویت برندهای معروف فردوس و استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانشگاههای شهر از جمله مهمترین محورهایی بود که یپرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4424356

منبع: مهر

کلیدواژه: سنگ های قیمتی فردوس اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر گرگان اربعین حسینی مشهد شهرکرد شیراز یاسوج گردشگری خرم آباد سنندج اربعین 97 خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ جواد بلوکيان گفت:  پليس با هدف ارتقاء آرامش خاطر شهروندان و به منظور پيشگيري از جرايم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در قالب طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان فردوس را به اجرا گذاشته است. 


وي با بیان اینکه  ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده ميداني مناطق آلوده و جرم خيز را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند. افزود: مأموران در بازرسي از پاتوق هاي شناسايي شده مقدار 11 کيلو و 700 گرم مواد مخدر کشف و 10 نفر خرده فروش مواد را دستگير کردند.


جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فردوس با اشاره به اين که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند؛ از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس