Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: دامداری و دامپروری بخشی از زندگی روستائیان است و حفظ دامداری روستایی از اولویت های این سازمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، خالد جعفری در مراسمی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شد افزود: در سال های اخیر با توجه به فرهنگ سازی های انجام شده همکار های خوبی بین مردم وکارشناسان برای واکسیناسیون دام ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی است که به عنوان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان امنیت غذایی به حساب می آید که امنیت غذایی و حفظ سرمایه دامی یکی از وظایف مهم دامپزشکی است.

 

جعفری بیان کرد: نقش دامپزشکی در عرصه غذایی بسیار مهم است و صنعت دام را بیماری‌های متعددی تهدید می‌کند، چنانچه اقدامات به موقع دامپزشکی نباشد قطعاً این صنعت نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه دام و انسان در کنار هم یک سری بیماری مشترک دارند تصریح کرد: طیف وسیعی از بیماری‌های انسان از دام نشات می‌گیرد و وظیفه دامپزشکی مبارزه و جلوگیری از شیوع این نوع بیماری ها است.

 

باید در روش های دامداری سنتی تغییراتی حاصل شود

 

جعفری با تا کید بر اینکه مسئولیت اساسی و مهم دامپزشکی، حفظ و حراست از سرمایۀ دامی است افزود، باید در روش های دامداری سنتی در استان تغییراتی حاصل شود و دامداری روستایی به سمت مدرن شدن گام بردارد.

 

وی حفظ دامداری های روستایی را یکی از گام های بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دامداری روستایی نقش مهمی در تامین مواد پروتئینی حیوانی مورد نیاز جامعه به عهداه دارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بهبود شیوه های تولید به جهت افزایش کمی و کیفی فراورده های دامی در دامداری های روستایی را از اهداف سازمان جهاد کشاورزی کردستان دانست و اذعان کرد: این امر باعث می شود تا درآمد سرانه دامداران روستایی افزایش یابد و از مهاجرت بی رویه به شهره ها جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، محمد علی حاتمی زاده با اشاره به اینکه استفاده بی‌رویه از پلاستیک و عدم مدیریت صحیح آن، باعث آلودگی هوا، آب و خاک شده و به تخریب زمین و حیات وحش منجر می‌شود، تصریح کرد: بحران پلاستیکی به یکی از بزرگترین چالش‌های محیط زیست تبدیل شده است.
 
وی افزود: اولین گام برای رسیدن به یک جهان پلاستیکی کمتر و زمین پاک‌تر، کاهش مصرف پلاستیک یکبار مصرف و ترویج استفاده از جایگزین‌های قابل بازیافت و دوباره پذیر آن است.

حاتمی زاده ضمن بیان اینکه باید به توسعه فناوری‌های جایگزین پلاستیک که قابل تجزیه هستند توجه شود، خاطر نشان کرد: برای شروع پیشنهاد می‌کنم در فروشگاه تعاونی سازمان جهاد کشاورزی به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای که به همین منظور تهیه شده است، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه، باید به توسعه سیاست‌ها و قوانین سخت‌گیرانه در خصوص بازیافت و دور انداختن پلاستیک توجه کنیم افزود: آموزش و افزایش آگاهی عمومی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا همگان به اهمیت حفظ محیط زیست و کاهش استفاده از پلاستیک آگاه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: تمامی اقشار جامعه به عنوان شهروند، مسئولیت دارند تا با اقدامات کوچک خود، به حفظ زمین و آینده بهتر برای نسل‌های آینده بپردازند.

حاتمی زاده در پایان عنوان کرد: روز زمین پاک با شعار جهانی «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» شناخته می‌شود و برای تحقق ان مشارکت مردمی بسیار اهمیت دارد.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان