Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@18:26:37 GMT

حافظ پدیده منحصر به فرد ادبیات جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۱۰۷۲

حافظ پدیده منحصر به فرد ادبیات جهان

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سید تقی سهرابی با اشاره به برنامه های سیمای فارس به مناسبت یادروز حافظ اظهارداشت: شب های حافظیه برنامه ای است با رویکرد ادبی، هنری و فرهنگی که به مناسبت هفته گردشگری وهمچنین یادروز حافظ (20 مهر) به مدت یک هفته از ساعت 21 به طور زنده از شبکه فارس پخش می شود، دراین برنامه شاعران ، ادیبان ، هنرمندان و استادان دانشگاه و پیشکسوتان عرصه های فرهنگ استان حضور دارند و درباره فرهنگ و ادب فارس بحث و گفتگو می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس به برنامه تخصصی با عنوان می بی غش اشاره کرد و افزود: شورای طرح و برنا مه صدا وسیمای فارس به فکر برنامه ای در شان حافظ لسان الغیب بود و پس از بررسی های عمیق  به طرح برنامه  "می بی غش" با حضور پژوهشگران ملی به بازنمایی شخصیت خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی پرداخت و این برنامه مورد توجه مدیران ارشد سازمان قرار گرفت و بناست از شبکه های ملی نیز پخش شود. مدیرکل صدا وسیمای فارس " می بی غش" را تلاشی رسانه ای توصیف کرد که با حضور و هم اندیشی کارشناسان ادبی و پژوهشگران صاحب نام کشور همچون دکتر غلامحسین دینانی، دکتر بهاء الدین خرمشاهی و دکتر سیروس شمیسا و همچنین بررسی منابع و اسناد موجود و طراحی آیتم های مرتبط به رمزگشایی شخصیت، افکار و اندیشه های این شاعربلند آوازه ایران و جهان پرداخته شود و با مراجعه به اشعار وی و در نظر گرفتن وضعیت و شرایط حاکم بر روزگار وی راز ماندگاری و جهانی شدن او را نشان دهد. سهرابی تصریح کرد :  حافظ در شیراز به دنیا آمد، رشد کرد و در میان ادیبان برجسته دنیا رخ نمود و چهره تابناک ادب فارسی شد و مدیریت صدا وسیمای فارس پرداختن به این شاعر نام آشنای جهان را تکلیف رسانه ای خود می داند، لذا این برنامه برای اولین بار در چنین سطح  وگستره ای و به طور ویژه در باره حافظ در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف پخش از شبکه های سراسری و بین المللی تولید شد. وی برنامه" نگاه روز" ساعت 11:20 صبح به مدت 20 دقیقه با محوریت حافظ و حضور مسئولان برگزاری یادروز حافظ را از دیگربرنامه های سیمای فارس بیان کرد. مدیرکل صدا وسیمای همچنین از برنامه ریزی گسترده برای پوشش رسانه ای مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر ایران وجهان در 20مهر از ساعت 21 تا23 خبرداد وگفت: براساس این برنامه ریزی تلاش خواهیم کرد که  این مناسبت در  شبکه های محلی، ملی و بین المللی صدا وسیما و فضای مجازی به صورت زنده پخش شود. مدیرکل صدا وسیمای فارسگفت: صدای مرکز فارس به مناسبت یادروز حافظ ویژه برنامه های خاصی تهیه و پخش می کند که "اجرای مشترک با رادیو فرهنگ" در تاریخ های 19 و 20 مهرماه به مدت 90 دقیقه از شبکه رادیویی فرهنگ و فارس به مناسبت یادروروز حافظ پخش می شود و این برنامه به شخصیت و اشعار حافظ شیرازی و رویدادهای سالروز بزرگداشت حافظ می پردازد. سهرابی ادامه داد:برنامه "مشاعره" با دعوت از شاعران بومی محلی، مسابقه ای را با محوریت اشعار حافظ برگزار می کند. وی افزود: پخش دو مستند فاخر به نام های " مسافر شیراز" و" خلوت گه راز" پیرامون حافظیه و اشعار حافظ شیرازی هر دو به مدت 30 دقیقه و نمایش بلند " حافظانه" با رویکرد زندگی حافظ در شب بزرگداشت حافظ، "پوشش برنامه های سالروز بزرگداشت حافظ" به شکل حضوری و ارتباط تلفنی با مسئولان برنامه بزرگداشت در برنامه های مجله صبحگاهی، نیمروزی و عصر گاهی و همچنین برنامه "ایوان آینه" که برنامه زنده ادبی است به مدت 60 دقیقه از برنامه های رادیو فارس به مناسبت یادروز حافظ است. مدیرکل صدا وسیمای فارس پوشش خبری مراسم یادروز حافظ، تهیه دو گزارش تولیدی معرفی حافظ و گزارش مکتوب را ازاقدامات واحد خبر مرکز فارس بیان کرد. سهرابی تصریح کرد: انتشارات بسته های ویدیویی حافظنامه ، معرفی برنامه های ویژه گرامیداشت روز حافظ نیز در دستور کار فضای مجازی مرکز فارس قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات پوشش جمهوری اسلامی جهان رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان منحصر بفرد سینما تیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

این سامانه از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار قطعه بلیت به ارزش ۵۹ میلیارد تومان فروخته است که «بی‌بدن» و «تمساح خونی» به ترتیب در رده پر فروش‌ترین فیلم‌های فروردین امسال قرار می‌گیرند. 

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» با در اختیار داشتن نزدیک به ۹۰ درصد از سهم بازار فروش بلیت سینما، تاکنون ۲۵ میلیون خرید موفق و فروش بیش از ۶۵ میلیون قطعه بلیت را برای خود ثبت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد در ترکمن صحرا
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • فال حافظ امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • مشتریان منحصر بفرد سینما تیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود