Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:18:21 GMT

خیریه های حوزه سلامت از موازی کاری اجتناب کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۱۰۸۱

خیریه های حوزه سلامت از موازی کاری اجتناب کنند

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم گلمکانی روز دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و خیریه های حوزه سلامت استان افزود: رقابت در بین خیریه های حوزه سلامت امری پسندیده محسوب می شود، اما وجود این مساله منوط به برنامه ریزی بهینه است تا موازی کاری نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سلامت، حوزه بسیار گسترده ای را شامل می شود و سیاست های کلی نظام و برنامه پنجم توسعه جلوگیری از تحمیل هزینه های بالا در این حوزه بر مردم است.
گلمکانی افزود: حدود 60 درصد هزینه های سلامت بر عهده مردم بود که با همت و تلاش انجام شده هم اکنون این میزان به 38 درصد رسیده است که در برنامه ششم توسعه انتظار می رود این رقم به 25 درصد برسد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون بیماران زیادی در کشور وجود دارد که منتظر سخاوت خیران هستند و بر این اساس رسیدن به اهداف ترسیم شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون مشارکت خیران امکان پذیر نیست.
وی ابراز کرد: طی بازدید انجام گرفته از تمامی بخش های بیمارستان ولی عصر(ع) شهر زنجان این موضوع به خوبی نمایان بود که ساخت بخش ها و تجهیز بیمارستان با مشارکت خیران انجام شده است که این نگاهی نو در حوزه سلامت است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این نوع رویکرد بسیار اثر بخش است چرا که ورود خیرین برای خدمتگزاری و ارائه خدمات لازم به بیماران به وضوح قابل مشاهده بود و نمود این مساله بارز نیز در مهرانه ( انجمن حمایت از بیماران سرطانی) شهر زنجان جریان داشت.
وی یادآوری کرد: طبق گزارش های اعلام شده بخش دوم انجمن حمایت از بیماران سرطانی(مهرانه) در دست ساخت است که با بهره برداری کامل این انجمن در کشور بی نظیر است.
این مسئول خاطرنشان کرد: نکته مهم سرمایه این مرکز اعتماد مردمی است و دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مردم نگرانی غیر از رنج بیمار نداشته باشند این مهم بخوبی نمود دارد و این نوع تفکر و کار ارائه شده در سطح بین المللی است که می تواند در تمامی کشور نیز تسری یابد.
به گزارش ایرنا، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه برای بازدید از ظرفیت های حوزه سلامت و نشست با مسئولین دانشگاه و خیریه های حوزه سلامت به استان زنجان سفر کرده اند.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 برنامه پنجم توسعه بیمارستان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ولی عصر منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: ایران یکی از بهترین نیروهای سلامت را داشته و این موضوع در دوران کرونا و دفاع مقدس به اثبات رسیده است. 

وی بیان کرد: برای به حداقل رسیدن زمان ممکن بر بالین مصدومان و بیماران موتورلانس را وارد چرخه فعالیت در اورژانس کشور کرده ایم. برخی از حوادث در هنگام انتقال مصدومان رخ می دهد که در این خصوص باید برنامه ریزی بهتری انجام شود. 

وی افزود: احترام به قانون بسیاری از معضلات را حل و از بروز حوادث پیشگیری خواهد کرد. 

عین اللهی تاکید کرد: اورژانس کشور به نوعی یک دانشگاه محسوب می شود. بازسازی اورژانس باید انجام شود. 

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت آموزش مردم در حوزه سلامت و به روز شدن اطلاعات و امکانات است.

وزیر بهداشت گفت:  بر اساس  دستورالعمل ابلاغی  درمان کودکان زیر هفت سال رایگان انجام می شود. 

افراد مسن برای دریافت داروهای شان دچار مشکل هستند و  دارو رسانی به صورت پایلوت انجام می شود. سکوها از چگونگی داروها مطلع نشده و دارو به صورت بسته بندی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. 

وزیر بهداشت افزود: پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی به خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال پرونده الکتروتیک سلامت به طور کامال اجرا شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!