Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت:۱۷۰ تن سیب دماوند پس از بسته‌بندی به بازار قزاقستان بارگیری و ارسال شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد، «سیاوش رضوانی» با بیان این که برای نخستین بار محموله صادراتی سیب در این بندر برای ارسال به کشورهای همسایه بارگیری شد، گفت: ۱۷۰ تن سیب دماوند پس از بسته‌بندی ویژه صادرات و ورود به این بندر، برای عرضه به بازار قزاقستان بارگیری و ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اهداف اصلی در توسعه اقتصادی مازندران و استان‌های شمالی، استفاده از فرصت مناسب تولید محصولات کشاورزی و باغی و دامی و صادرات این محصولات به بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای حوزه CIS است که زیرساخت‌های لازم برای انجام صادرات این محصولات در بندر امیرآباد وجود دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، اظهار کرد: امکانات و تجهیزات این بندر برای صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی مازندران و استان‌های همسایه و سایر استان‌های کشور در اختیار تولیدکنندگان و بازرگانان قرار می‌گیرد و در حد امکان نیز مشوق‌های صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات باغی و کشاورزی و دامی داخلی تعلق خواهد گرفت.

رضوانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با در اختیار داشتن و فعال بودن ۱۳ انبار سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تن، ۶ هزار متر مربع فضا برای پیش‌سرد کردن میوه، ۷۰۰ متر مربع بخش اداری مرتبط با این حوزه، ۲ باسکول ۶۰ تنی برای وزن کردن تریلی، واحد سبدسازی با توان تولید ۳ هزار سبد در ساعت و سکوی بارگیری این محصولات با ظرفیت ۱۳۰ تن در روز، فرصت و موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی است.

وی با بیان این که حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی مرتبط با این محصولات در دستور کار و اولویت بندر امیرآباد قرار دارد، گفت: این منطقه ویژه اقتصادی با در اختیار داشتن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی و تسهیلات  منطقه ویژه، شرایط مناسبی برای راه‌اندازی واحدهای صنایع تبدیلی دارد و در صورت فعال شدن این واحدهای صنایع تبدیلی و بازاریابی و نیازسنجی بازار منطقه برای تولید و صادرات محصولات، با توجه به ارزش افزوده‌ای که برای تولیدات داخلی استان و کشور ایجاد می‌شود، هم سهم تولیدکنندگان داخلی در بازار کشورهای همسایه افزایش می‌یابد و هم درآمد تولیدکنندگان داخلی بیشتر خواهد شد

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 درآمد دماوند روابط عمومی قزاقستان کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد