Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تلویزیون - تسنیم نوشت: ملیکا زارعی معتقد است که برای انتقال مفاهیم مذهبی و دینی به کودکان باید، آن سخن از دل برآید تا بر دل کودکان بنشیند و اگر تنها در حد یک گفتار باشد تاثیر ندارد.

ملیکا زارعی معروف به خاله شادونه که چند سال است در حوزه کودک و نوجوان فعالیت داشته است، درباره چگونگی انتقال مفاهیم مذهبی به کودکان گفت: «یک مجری می‌تواند بچه‌ها را به برخی از موضوعات خداشناسی و خلوت‌هایی مثل راز و نیاز سوق بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار را واقعاً می‌تواند انجام دهد. وظیفه سختی هم هست ولی آن لحظه باید از دل برآید تا بر دل بنشیند. هر مجری که درباره خدا، انبیاء و ائمه‌اطهار صحبت می‌کند از دلش بیان شود نه صرفاً دیالوگی باشد، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود

او افزود: «به عبارتی آن لحظه بچه واقعاً از ته قلبش آن موضوع را می‌گیرد. از دل باید بیاید و یک چیز ذاتی است. نمی‌توانم بگویم باید گفته شود و بچه‌ها باید این امر را انجام دهند. وقتی از دل بیاید بچه همراه با من، دستانش را به سمت آسمان می‌گیرد و لحظه آخر با هم دعا می‌کنیم و این فرهنگ اسلامی بسیار والا را می‌آموزد. آن لحظه‌ای که همکاران من این حس را پیدا کردند لحظه‌ای که من دستانم را بلند می‌کنم و دعا می‌کنم انگار از زمین جدا شده‌ام و رو به آسمان هستم. برخی اوقات یک مقداری به حال خودم می‌روم و فراموش می‌کنم در ضبط هستم. آن حس اگر باشد و آن دعا قشنگ باشد بچه‌ها حتما تحت تأثیر قرار می‌گیرند. آن لحظه بچه دو دستش را بالا ببرد و مثل من دعا کند برای من کافی است و تأثیرش را می‌گذارد.»

241243

 

کلید واژه‌ها : برنامه‌های تلویزیونی - تلویزیون - مجری رادیو و تلویزیون - کودکان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنامه های تلویزیونی تلویزیون مجری رادیو و تلویزیون کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دختران فراهانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نوجوانان با رسیدن به سن تکلیف با انجام فرائض دینی و ارتباط با خدای خود به انجام تکالیف دینی خویش مقید می‌شوند.

دختران فراهانی با آغوش باز به استقبال فصلی رفتند که نسیم فرمان خدا، دل را حیات می‌بخشد و افتخار تکلیف و انجام اوامر الهی، شخصیت معنوی انسان را شکل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • فیلم جالب از لحظه ورود امیرعبداللهیان به نیویورک با همراهی همتای ترک
  • جشن تکلیف دختران فراهانی
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است