Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهره افتخاری مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ۱۶ مهرماه روز ملی کودک و محیط زیست نامگذاری شده است، اظهار کرد: به مناسبت هفته کودک از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ مهرماه بازدید از موزه تنوع زیستی رایگان است.

وی ادامه داد: دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این ایام مسابقات متنوع محیط زیستی نیز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخاری تصریح کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی هستند که به منظور آشنایی جامعه و ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد جانوران، گیاهان، فسیل ها و همچنین زیستگاه‌های طبیعی آن‌ها ایجاد شده اند.

این مکان‌ها در واقع عامل انتقال و توسعه دانش و فرهنگ در زمینه آشنایی و حفظ محیط زیست هستند.

به گفته وی، موزه‌ها از طریق نمایشگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی که با اهداف خاص برای آن‌ها تدوین می‌شوند، به تفسیر و شرح جایگاه و اجزای طبیعت می‌پردازند.

افتخاری خاطر نشان کرد: در عین حال بخش‌های علمی و بایگانی موزه‌های تاریخ طبیعی دارای مجموعه‌های متنوعی از گیاهان، جانوران، فسیل‌ها، سنگ‌ها و کانی‌ها هستند که می‌توانند مواد و اطلاعات لازم را برای تحقیق زیست شناسان و دانشجویان علوم طبیعی و محیط زیست فراهم آورند.

به گفته مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست، موزه تاریخ طبیعی یک خزانه ملی به منظور مطالعه و شناخت تنوع زیستی کشور ایران و سایر کشورهاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۷ روز هوای سالم تنفس کردند

وی افزود: راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

در پایان از معلمان حامی محیط زیست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است