Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - هومن ناظمی: در حاشیه هفته ششم رقابت‌های لیگ آزادگان در کرج از زحمات یکی از داوران زحمتکش فوتبال ایران توسط هیئت فوتبال استان البرز تقدیر به عمل آمد و به‌صورت رسمی محمد ملکی از دنیای داوری خداحافظی کرد.

بی‌شک داوران از قشر زحمتکش و بی توقع فوتبال ایران به شمار می‌آیند دستمزدشان نسبت به فوتبالیست‌های لیگ برتر ناچیز است و بیشتر از مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط گفتگویی را با این داور البرزی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

* خیلی زود از دنیای داوری خداحافظی کردید، چرا؟

من عاشق داوری هستم و در این حوزه طی ۲۱ سال خاطرات خوبی برایم رقم خورد ولی باوجوداینکه سه سال دیگر می‌توانستم در دنیای فوتبال قضاوت داشته باشم به دلیل مشغله تحصیلی در مقطع دکترا تصمیم گرفتم دیگر قضاوتی نداشته باشم ولی تحصیل من در ارتباط با مدیریت فوتبال است و به‌زودی بازهم به حوزه فوتبال بازخواهم گشت.

* داوران با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

یکی از دغدغه‌های اصلی داوران فوتبال مشکلات مالی است و متأسفانه دستمزد قضاوت بسیار پایین است، امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته داوران برنامه‌ریزی خوبی برای رفع این مشکل داشته باشند.

* چه پیشنهادی برای کمیته داوران فدراسیون فوتبال دارید؟

پیشنهاد من این است که مسئولان داوری مسابقات را به‌خوبی رصد کنند و برای داوری‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند تشویق در نظر گرفته شود. داوری هم یک حرفه است که روز خوب و بد دارد، اگر خود کمیته داوران این کار را نکند، باعث می‌شود که دیگران در این زمینه اظهارنظر کنند و این کار شدت واکنش را بیشتر می‌کنند. به‌طورکلی خانواده فوتبال باید در کنار هم برای بهتر شدن و توسعه فوتبال تلاش کنند.

* در سال‌های اخیر استادیوم‌های فوتبال جو خوبی نداشته و شاهد اتفاقات ناخوشایندی هستیم در ارتباط صحبت می‌کنید؟

فوتبال ایران زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری مسابقات ندارد، در این شرایط باید سعی کنیم انتظارات را با امکانات هماهنگ کنیم .به نظر من مردم مقصر بروز چنین اتفاقاتی نیستند و ای‌کاش به‌جای رفتارهای تند با آن‌ها به سراغ فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ها برویم؛ این را بدانید برخی شیوه‌های رفتاری در ورزشگاه‌ها حتی مورد تائید فدراسیون جهانی فوتبال هم نیست. بیاییم برای یک‌بار شرایط ایده ال را در ورزشگاه‌های فوتبال مهیاسازیم و در ابتدا این کار صندلی‌های ورزشگاه‌ها را شماره‌گذاری کنیم. مطمئن باشید بعدازاین اتفاق دیگر شاهد بروز خیلی از رفتارهای ناهنجار نخواهید بود.

* داوری استان البرز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر بهترین داوران در لیگ‌های استان البرز قضاوت می‌کنند، در آینده نزدیک چند تن از آن‌ها به لیگ‌های کشوری را قضاوت خواهند کرد که این پیشرفت برمی‌گردد به برنامه‌ریزی خوب هیئت فوتبال استان البرز که اهمیت فراوانی به داوری می‌دهد، امیدوارم شاهد پیشرفت این رشته ورزشی در البرز باشیم چون فوتبال از پتانسیل بالایی برخوردار است و آینده درخشانی از آن البرزی‌ها خواهد بود.

* و صحبت پایانی...

چندین سال در خدمت فوتبال بودم و هدفم این بود تا قضاوت‌های خوبی داشته باشم و از همه‌کسانی که در این مسیر در کنارم بودند تشکر می‌کنم، صحبت پایانی من با داوران جوان است که برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند، امیدوارم شرایطی مهیا شود تا داوران در آرامش کامل به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.

کد خبر 4423301

منبع: مهر

کلیدواژه: سالن ورزشی شهرستان کرج فدراسیون جهانی فوتبال فدراسیون فوتبال لیگ آزادگان محمد هيئت فوتبال استان البرز اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر گرگان اربعین حسینی مشهد شهرکرد شیراز یاسوج خرم آباد گردشگری سنندج اربعین 97 خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!

در حالی که پس از دیدار تیم پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان همگان از درخشش دروازه‌بان جوان پرسپولیس سخن می‌گفتند حالا این دروازه‌بان با یک ناکامی بزرگ مواجه شد.

سرویس ورزش مشرق - امیررضا رفیعی دروازه‌بان جوان تیم پرسپولیس که در فصل جاری لیگ برتر این فرصت را پیدا کرد تا در چهار مسابقه برای تیم پرسپولیس درون دروازه بایستد، موفق شد در لیگ برتر و در چهار دیدار مقابل ذوب آهن، گل گهر سیرجان، ملوان و در نهایت صنعت نفت آبادان با چهار بازی کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس به رکورد ۴ کلین‌شیت فصل جاری سید حسین حسینی برسد.

این دروازه‌بان جوان که به گفته اکثر کارشناسان پرسپولیسی، جانشین شایسته‌ای در روزهای مصدومیت علیرضا بیرانوند بود و سهم عمده ای در بردهای سرخپوشان داشت، در مصاف جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک و در یک مسابقه به اندازه هر هر چهار مسابقه قبلی که گل نخورده بود گل خورد.

رفیعی همچنین در ضربات پنالتی و در شرایطی که تجربه چنین فضایی را نداشت باز هم مغلوب پنالتی زنان تیم آلومینیوم اراک شد تا ظرف مدت زمان کوتاهی بالا و پایین فوتبال حرفه‌ای در سطح لیگ برتر را تجربه کند.

با توجه به اخبار رسیده از اردوی تیم پرسپولیس درباره شرایط اخیر علیرضا بیرانوند بعد از باز کردن گچ مچ دستش گفته می‌شود این دروازه‌بان برای بازی بعدی مقابل سپاهان اصفهان که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری دوازدهم اردیبهشت برگزار شود شرایط حضور درون دروازه را پیدا کرده و به جمع سرخپوشان برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • حواشی دنیای فوتبال
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • گل‌های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا (فیلم)
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم