Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - هومن ناظمی: در حاشیه هفته ششم رقابت‌های لیگ آزادگان در کرج از زحمات یکی از داوران زحمتکش فوتبال ایران توسط هیئت فوتبال استان البرز تقدیر به عمل آمد و به‌صورت رسمی محمد ملکی از دنیای داوری خداحافظی کرد.

بی‌شک داوران از قشر زحمتکش و بی توقع فوتبال ایران به شمار می‌آیند دستمزدشان نسبت به فوتبالیست‌های لیگ برتر ناچیز است و بیشتر از مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط گفتگویی را با این داور البرزی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

* خیلی زود از دنیای داوری خداحافظی کردید، چرا؟

من عاشق داوری هستم و در این حوزه طی ۲۱ سال خاطرات خوبی برایم رقم خورد ولی باوجوداینکه سه سال دیگر می‌توانستم در دنیای فوتبال قضاوت داشته باشم به دلیل مشغله تحصیلی در مقطع دکترا تصمیم گرفتم دیگر قضاوتی نداشته باشم ولی تحصیل من در ارتباط با مدیریت فوتبال است و به‌زودی بازهم به حوزه فوتبال بازخواهم گشت.

* داوران با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

یکی از دغدغه‌های اصلی داوران فوتبال مشکلات مالی است و متأسفانه دستمزد قضاوت بسیار پایین است، امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته داوران برنامه‌ریزی خوبی برای رفع این مشکل داشته باشند.

* چه پیشنهادی برای کمیته داوران فدراسیون فوتبال دارید؟

پیشنهاد من این است که مسئولان داوری مسابقات را به‌خوبی رصد کنند و برای داوری‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند تشویق در نظر گرفته شود. داوری هم یک حرفه است که روز خوب و بد دارد، اگر خود کمیته داوران این کار را نکند، باعث می‌شود که دیگران در این زمینه اظهارنظر کنند و این کار شدت واکنش را بیشتر می‌کنند. به‌طورکلی خانواده فوتبال باید در کنار هم برای بهتر شدن و توسعه فوتبال تلاش کنند.

* در سال‌های اخیر استادیوم‌های فوتبال جو خوبی نداشته و شاهد اتفاقات ناخوشایندی هستیم در ارتباط صحبت می‌کنید؟

فوتبال ایران زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری مسابقات ندارد، در این شرایط باید سعی کنیم انتظارات را با امکانات هماهنگ کنیم .به نظر من مردم مقصر بروز چنین اتفاقاتی نیستند و ای‌کاش به‌جای رفتارهای تند با آن‌ها به سراغ فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ها برویم؛ این را بدانید برخی شیوه‌های رفتاری در ورزشگاه‌ها حتی مورد تائید فدراسیون جهانی فوتبال هم نیست. بیاییم برای یک‌بار شرایط ایده ال را در ورزشگاه‌های فوتبال مهیاسازیم و در ابتدا این کار صندلی‌های ورزشگاه‌ها را شماره‌گذاری کنیم. مطمئن باشید بعدازاین اتفاق دیگر شاهد بروز خیلی از رفتارهای ناهنجار نخواهید بود.

* داوری استان البرز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر بهترین داوران در لیگ‌های استان البرز قضاوت می‌کنند، در آینده نزدیک چند تن از آن‌ها به لیگ‌های کشوری را قضاوت خواهند کرد که این پیشرفت برمی‌گردد به برنامه‌ریزی خوب هیئت فوتبال استان البرز که اهمیت فراوانی به داوری می‌دهد، امیدوارم شاهد پیشرفت این رشته ورزشی در البرز باشیم چون فوتبال از پتانسیل بالایی برخوردار است و آینده درخشانی از آن البرزی‌ها خواهد بود.

* و صحبت پایانی

چندین سال در خدمت فوتبال بودم و هدفم این بود تا قضاوت‌های خوبی داشته باشم و از همه‌کسانی که در این مسیر در کنارم بودند تشکر می‌کنم، صحبت پایانی من با داوران جوان است که برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند، امیدوارم شرایطی مهیا شود تا داوران در آرامش کامل به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.

کد خبر 4423301

منبع: مهر

کلیدواژه: سالن ورزشی شهرستان کرج فدراسیون جهانی فوتبال فدراسیون فوتبال لیگ آزادگان محمد هيئت فوتبال استان البرز اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر گرگان اربعین حسینی مشهد شهرکرد شیراز یاسوج خرم آباد گردشگری سنندج اربعین 97 خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

به گزارش همشهری آنلاین، در مورد حقوق کارگران، سرانجام اینکه حسین علی رعیتی فرد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته ۱۲۶ درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد ۱۱۹.۴ درصد رسیده است و تقریبا این ۲ عدد در کنار هم افزایش یافته اند و رویکرد دولت نیز از بین بردن شکاف بین دستمزد و تورم بوده است.

اما داستان تجارت و روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیای خارج، این روزها متفاوت از گذشته شده تا جایی که مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد یک خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا و افزایش رایزنان بازرگانی در این قاره خبر داده و گفته می‌خواهیم تعداد رایزنها را از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهیم.

محمد صادق قنادزاده معاون این سازمان هم در اظهارنظری با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

اوتصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.

همزمان داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که به بانکوک پایتخت تایلند رفته در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل گفته که با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را داریم البته او این را هم اضافه کرده که ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اینکه برنامه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت. او افزود: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

کد خبر 847319 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اقتصاد - تورم کارگران حقوق و دستمزد تجارت خارجی

دیگر خبرها

  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • حواشی دنیای فوتبال
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ