Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان اعلام کرد که کنسولگری پاکستان در شهر «جلال آباد» مرکز این استان که یک ماه پیش به خاطر اعتراض به دخالت های مقامات محلی در امور جاری این نمایندگی بسته شده بود، امروز دوشنبه فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش ایرنا، «عطاالله خوگیانی» در گفت و گو با رسانه های خارجی افزوده است که بر اساس توافق وزارت خارجه افغانستان و مسئولان کنسولگری سفارت پاکستان در شهر جلال آباد امروز نخستین روادید پاکستان برای شهروندان افغان بعد از این وقفه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازگشایی کنسولگری پاکستان در جلال آباد قرار بود طبق اخبار منتشر شده دیروز یکشنبه انجام شود اما بدون نشر اطلاعاتی از این جابحایی فعالیت این نهاد دیپلماتیک از امروز آغاز شد.
حدود یک ماه پیش کنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد در اعتراض به آن چه دخالت «حیات الله حیات» استاندار ننگرهار در امور جاری این دفتر خواند، فعالیت خود را متوقف و این مرکز را تعطیل کرد که این اقدام درست هم زمان بود با تکاپوهای دولت جدید پاکستان برای استقرار در جایگاه رسمی.
البته استاندار ننگرهار با رد این ادعا اعلام کرد که آن استانداری با توجه به بروز فسادهای آشکار و نهان که در روند درخواست روادید و کیفیت برخورد با مراجعین مشاهده می شد، تدابیری را اتخاذ کرده بود تا از فساد مالی از جمله اخذ رشوه در کنسولگری پاکستان جلوگیری شود.
برخی منابع افغان گفته اند که قرار است کنسولگری پاکستان در ننگرهار روزانه یک هزارو 800 روادید برای متقاضیان افغانستان صادر کند.
دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان نیازی» در مبارزات انتخاباتی خود تعهد کرده بود که روابط خود با همسایه ها از جمله افغانستان را بهبود ببخشد.
وی گفته بود که امنیت پاکستان بطور مستقیم بستگی به امنیت در افغانستان دارد و مشکلات مرزی بین دو کشور را نیز با استفاده از الگوی کشورهای اروپایی قابل حل دانسته بود.
عمران خان در پی همین تعهد وزیر خارجه خود را بنابر دعوت دولت و وزارت خارجه افغانستان در اولین سفر خارجی روانه کابل کرد که البته کم و کیف مذاکرات در این دیدارها به جز چند جمله دیپلماتیک چیزی رسانه ای نشد.
دولت جدید پاکستان نسبت به دولت های قبل در مقابل افغانستان مواضع صریح تر و شفاف تری اتخاذ کرده است ومی توان به عنوان نمونه «محمود قریشی» وزیر خارجه آن کشور در آمریکا گفت که نباید فساد و ناکارآمدیهای دولت افغانستان به حساب پاکستان گذاشته شود و وی از آمریکا خواست که روابط خود با پاکستان را از دید و مسیر افغانستان تنظیم نکند.
آساق*291*1104**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كنسولگري پاكستان ننگرهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت

به گزارش خبرآنلاین، بارش شدید باران در نطنز موجب سیل وحشتناک در روستای صالح آباد نطنز شد.

بارش باران موجب آب گرفتگی محورهای مواصلاتی شهرستان نطنز شد و این بارش‌ها به قدری شدید بود که در روستای صالح آباد نطنز شاهد سیل وحشتناکی بودیم.

به گزارش فارس، سعید احتشامی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نطنز اظهار کرد: ماموران راهداری در حال بازگشایی محورها،شانه سازی، رفع انسداد و رفع آب بردگی پل حسن‌آباد در محور جاده قدیم نطنز به کاشان هستند و این محور بازگشایی شد.وی افزود:جاده بادرود به پل هنجن هم بر اثر سیل مسدود شده که ماموران هم اکنون در حال رفع انسداد جاده هستند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898725

دیگر خبرها

  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت