Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ «هفته فیلم اروپایی» با مشارکت موسسه ملی فرهنگی اتحادیه اروپا در خانه هنرمندان ایران، پردیس گلستان شیراز، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس سیتی­سنتر اصفهان، تماشاخانه پارس کرمان و سینمای هنر و تجربه بابل با حضور پانزده فیلم از پانزده کشور اروپایی اتریش، بلغارستان، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد، اسلونی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان برگزار می ­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه روز جمعه بیستم مهرماه ساعت 17 در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. نماینده اتحادیه اروپا در ایران، سفرای کشورها و معاونین سفرا، رایزن­ های فرهنگی، مدیران سینمایی، هنرمندان، چهره­ های سرشناس فرهنگی و هنری و اهالی رسانه از مهمانان این آیین افتتاحیه خواهند بود.

در طول «هفته فیلم اروپایی» پانزده فیلم در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان و بابل به نمایش درخواهد آمد؛

«پرواز به خانه» محصول سال 2016 اتریش اولین فیلمی است که پس از مراسم افتتاحیه در خانه هنرمندان به نمایش درخواهد آمد. کاتارینا ووپپرمن طراح تولید این فیلم مهمان ویژه «هفته فیلم اروپایی» است که در کارگاه ­ها و نشست ­های این هفته فیلم حضور خواهد داشت. دیگر فیلم این هفته، فیلم زندگی­ نامه­ ای «پساتصویر» به کارگردانی آندژی وایدا محصول سال 2016 کشور لهستان خواهد بود.

دیگر فیلم این هفته، فیلم «درس» محصول 2014 کشور بلغارستان، فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی کریستینا گروزوا و پتار والچانوف.

«کارل مارکس جوان» یک درام تاریخی- زندگی­­نامه­ ای به کارگردانی رائول پک است که در سال 2017 در آلمان ساخته شده است. این فیلم دوران جوانی کارل مارکس، همسرش جنی مارکس و فریدریش انگلس را در پاریس، بروکسل و لندن به تصویر می‌کشد.

«آن روز فرا می­رسد» به کارگردانی جاسپر دبلیو نیلسن محصول 2016 دانمارک است و قصه­اش در یک یتیم خانه جریان دارد که خشونت و تحقیر، بخشی از زندگی روزمره بچه ­های آنجاست.

«آن سوی امید» دیگر فیلم این هفته فیلم است که آکی کوریسماکی کارگردان و تهیه­ کننده آن است.

«آسترید» مستند پرتره ه­ای در باره‌ی زندگی آسترید لیندگرن به کارگردانی کاتارینا لیندستروم و محصول سال 2014 کشور سوئد است. آسترید لیندگرن از برجسته‌ترین نویسندگان سوئد در عرصه‌ی ادبیات کودکان به شمار می‌آید.

«پایان سفر» به کارگردانی سال دیب محصول 2017 کشور انگلستان است که داستان آن در سال 1918، در یک انبار در Aisne (ان) در خلال جنگ جهانی اول روایت می­ شود.

«کواترتندتا» محصول سال 2016 اسپانیا فیلمی به کارگردانی پل رودریگز داستان مردی است که پس از مرگ همسرش اجازه دفن او را نمی­ دهد، زیرا قصد دارد همانطور که همسرش می­خواست او را در کواترتندتا دفن کند.

«کودکان خانم کیت» با کارگردانی مشترک پیتر لاتستر و پترا لاتستر سیزش محصول سال 2016 کشور هلند است.

«مردانگی» به کارگردانی پیتر پولیتزر داستان زندگی سه مرد با سنین مختلف در شهر بوداپست است؛ یک بازیکن فوتبال 13 ساله، یک بیس زن 40 ساله و یک عکاس 91 ساله. این فیلم که محصول 2017 کشور مجارستان است.

«مردم رم» به کارگردانی و نویسندگی اتوره اسکولا محصول سال 2003 کشور ایتالیاست.

فیلم «معدنچی» محصول سال 2017 کشور اسلونی به کارگردانی هانا آنتونیا ووجکیک اسلاک براساس داستانی واقعی ساخته شده است.

این هفته فیلم شامل کارگاه ­های فیلمسازی­ با موضوع سینمای هنری با حضور سینماگران برجسته در سه شهر تهران، شیراز و اصفهان خواهد بود که شرح این کارگاه ­ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

279 / 279 هفته فیلم اروپایی اتحادیه اروپا خانه هنرمندان شیراز اصفهان تبریز کرمان بابل تعهران اروپا سینما فیلم سینمایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هفته فیلم اروپایی اتحادیه اروپا خانه هنرمندان شیراز اصفهان تبریز کرمان بابل اروپا سینما فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه

مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی از زمستان ۱۴۰۲ در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها به اکران عمومی درآمد و بر اساس آمار سامانه فروش فیلم‌های سینمای ایران عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه را از آن خود کرده و رضایت مخاطبان و منتقدان را همراه دارد.

«ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شد.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است.

تدوین این فیلم توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده مهدی آزادی است. داستان فیلم با صدای ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند سینمایی می‌توانند به سایت https://gisheh۷.ir/event/۴۵۶۶۶/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید